Mage

Spiren har i alle fall ikke laget det minste mage der. Den der er jo flat.

Jeg har Bmi på rundt 21, og jeg har mer mage enn det der, altså. Som ikke-gravid
 
Ikke for å kritisere men med den kroppen synes jeg det var litt drøyt å si at du er overvektig / fedme. Du ser jo kjempe flott ut og med sånne kommentarer tar det luften ut fra andre som ser slik ut ( altså flott) og dermed å få andre til å føle seg overvektig uten grunn.....synes det var litt trist å lese

Hei stormage, ikke bli trist! Det er ikke min subjektive mening om min kropp, men det er hva BMI definerer min kropp.

Kategori BMI [kg/m²]
Undervektig < 18,5
Normal kroppsvekt fra 18,5 til 24,9
Overvektig fra 25 til 29,9
Fedme fra 30 til 34,9
Fedme, klasse II fra 35 til 39,9
Fedme, klasse III (ekstrem fedme) > 40

Min mage i profil (som er vinkelen for å vise babymage) gir selvfølgelig ikke et helhetlig bilde av min kropp og derfor la jeg til info om min vekt, høyde, BMI og mål jeg har satt meg under graviditeten. Jeg delte dette for å være åpen, delta i forumet og ikke for å få noen til å føle seg støtt.

Kropp er flott og jeg vil gjerne snakke mer om min med deg, men da må vi nok lage en ny tråd.
 
Last edited:
Nå er jeg i Italia, og det er varm. 27 grader. Føler meg så stor, og synst egentlig det er veldig ubehagelig å ha så oppblåst mage, til å bare vere 5+5. Føler meg litt teit, men kan jo ikke noe for det. Men er litt problem å kle meg, selv med stor og vi t-sjorte, så stikker oppblåste kulemagen godt synlig ut.. Skulle ønske den kunne ventet litt.

Er det vanlig at den vil går litt ned i gjenn? Er 2 gangs gravid. Med gutten var jeg ikke oppblåst, men begynte rundt 10 uke å få litt mage.
 
159 og 70,8 kg:) med de tidligere svangerskapene gikk jeg opp 8kg og 12kg:) brydde meg ikke så mye om hva jeg spiste :p

Å gå opp 8-12 kg hadde vært supert! Det er ca den anbefalte mengden for meg med BMI >25.
Viktigste blir å bevege meg nok, spise sunt og håpe på å slippe immobiliserende plager.

Blir spennende å se hvilke utfordringer som kommer: kvalme, ryggsmerter, slitenhet, cravings, bekkenløsning osv...
 
Nå er jeg i Italia, og det er varm. 27 grader. Føler meg så stor, og synst egentlig det er veldig ubehagelig å ha så oppblåst mage, til å bare vere 5+5. Føler meg litt teit, men kan jo ikke noe for det. Men er litt problem å kle meg, selv med stor og vi t-sjorte, så stikker oppblåste kulemagen godt synlig ut.. Skulle ønske den kunne ventet litt.

Er det vanlig at den vil går litt ned i gjenn? Er 2 gangs gravid. Med gutten var jeg ikke oppblåst, men begynte rundt 10 uke å få litt mage.

Kanskje det har litt med den lokale maten å gjøre? Jeg blir alltid litt gassy på ferie av alt det hvite brødet og andre godter som serveres internationalt. Kanskje det roer seg litt når du kommer tilbake til ditt "norske kosthold"?
 
Kanskje det har litt med den lokale maten å gjøre? Jeg blir alltid litt gassy på ferie av alt det hvite brødet og andre godter som serveres internationalt. Kanskje det roer seg litt når du kommer tilbake til ditt "norske kosthold"?
Ja, kansje det. Er ikke forstoppet, og har heller ikke luft som skal ut.. Var slik i januar/februar også, før jeg mistet uke 5+5. Var ikke slik første svangerskap med gutten for 4 år siden.
 
6+2 i dag. Dette klarer jeg ikke å få skjult, når jeg kommer hjem om 1 uke ( både min og hans familie bor i nærhetender, er en bitte liten plass)
Fra å si hadde til de med nesten flat mage( var da 4+0) til dette :-s vil vente med å si det til eller ul, 2 dager etter jeg er komt hjem, er da 8 uker. Vil aller helst vente til uke 10, da svigersøster som også er gravid, kommer, så kunne vi sagt det til alle.

Noen tips?? Stor genser hjelper ikke..... :p
ImageUploadedByBV Forum1431194300.853198.jpg
 
Haha! Den "magen" de modellene hadde var et par nummer mindre enn min ihvertfall, og den skal bare bli større ;-)
Haha, ja.. Den røde skjorten var ikke noe "sjul" magen i vertfall :p men noen av de på toppen var ikke så dumme!! Skal se hva jeg finner, tusen takk :D
 
Er ganske stor fra før med heng fra tidligere svangerskap, så ingen som kan mistenke noe babykul her.. men ser bare enda tykkere ut nå når eg er oppblåst! Gleder meg til det blir synlig babykul så eg slipper å holde inn magen hele tiden (ikke det at det blir noe forskjell selv om eg holder inn magen )
 
Back
Topp