Mage?

hufsetufsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Ser at mange føler seg oppblåste og at mange har begynt å få mage.. Jeg er 7+2, og dette er mitt tredje svangerskap. Har gått litt ned i vekt pga dårlig form, og har ikke antydning til mage.. Kjenner ikke livmora når jeg ligger på rygg heller. Noen flere som IKKE merker noe magemessig/ når begynte dere å merke magen? :-)

Av en eller annen grunn så er jeg mye mer stresset denne gangen en tidligere, og kjemperedd for at noe er galt.. Kvalmen ble plutselig mye bedre, og det er jo deilig, men jeg grubler nok litt vel mye nå.. Og ikke minst googler, og det er jo ikke så lurt. :-P

Livmora har ikke kommet opp over skambenet enda så det er ikke rart du ikke kjenner den :p

Har det på akuratt samme måte! Er mye mer bekymret denne gangen enn de 2 forige. Prøver å ikke tenke negativt, men det er ikke alltid så lett.. Kvalmen forsvant pluttselig hos meg i går! Er 8+4 i dag, håper ikke det er et dårlig tegn at kvalmen brått ble borte.
Jeg føler selv at jeg har fått litt mage, men det kan henne at det bare er fett også. Var undervektig før jeg ble gravid, men fikk en ekstrem matlyst med en gang jeg testet positivt og har lakt på meg 6 kg allerede! ;)

Vi er visst akkurat like langt på vei, og jeg har heller ikke fått mage ennå og har også gått ned 3-4 kilo pga dårlig form. Jeg kan bli veldig oppblåst på slutten av dagen, men ser ikke gravid ut gleder meg veldig til magen kommer da

Jeg ser veldig gravid ut. Gynekologen jeg var til ul hos i forrige uke, kjente utenpå magen min og sa at her er det ikke lenge før du får synlig mage. Vet ikke hva hun mente med det? Men ihvertfall synes jeg magen bare blir større og større og på jobben har flere gjettet seg til graviditeten fordi jeg plutselig har lagt på meg.

Merker ingen mage enda, men er fortsatt litt oppblåst. Kjenner heller ikke livmora, men kjenner blæra mi og at det er "trangere" inni der, så det er tydelig at noe vokser ;) husker ikke når jeg fikk mage sist heller..

Jeg er akkurat like langt som deg. Jeg har også gått ned pga dårlig form og jeg har heller ingen mage.

Jeg har gått opp, fordi mat er det eneste som hjelper på kvalmen... Hater det... Men må spise hele tiden!

jeg er 9+3, men har ikke noen anntydning til mage. gått ned noen kilo pga kvalmen.

forrige svangerskap kunnr jeg lett skjule graviditeten frem til jeg var 5 mnd på vei.

Jeg er 10+5 og bare luftbaby her så langt ;) Regner med at livmoren ikke har kommet opp av bekkenet ennå, den pleier vel ikke gjøre det før uke 12 eller deromkring i første svangerskap? Og selv om den ofte kommer opp tidligere når man har vært gravid før så gjør den vel ikke alltid det?

Åh, jeg gleder meg sånn til å få mage! :)

Herlig å ha fått svar! Kjenner jeg ble litt roligere, hehe... Sist fikk jeg raskt mage, og på ordinær ul så var det første jordmora sa "OI, er det noen av dere som har tvillinger i familien eller?" Hadde høye symfysemål (over det grønne feltet) og gikk på ekstra kontroller pga det. Men husker jo ikke når magen kom - alt jeg husker er at jeg var kvalm som fy fra uke 4-12... "skummelt" at det skal være annerledes nå, hehe!

Hvor tidlig begynte dere å kunne kjenne livmoren fra utsiden? Den ligger vell fortsatt under skambenet på meg, jeg kjenner ingenting.. Og er i uke 9..

Jeg er i uke 10+3, og man ser magen godt. Stor forskjell fra første svangerskap for å si det mildt! Var hos jordmor i går, og hun lurte på om det kanskje hadde vært tvillinger, og at den ene ble borte tidligere i svangerskapet. Det får jeg nok aldri vite, var bare en der nå i hvert fall :-)

Back
Topp