mage, trening og sånt etter fødsel..

Bie92

Blir kjent med forumet
Hei!
Selv om jeg veier det samme nå som før fødsel er jeg 2-3 cm større rundt magen. Den stikker liksom litt "ut". I følge fysioterapeuten har ikke nok mellomrom til å kalle det diastase... men er det mulig å trene den like flat som den var før fødsel? Noen med erfaring?

Er generelt altfor dårlig å sette av tid til trening, knipeøvelser.. blir jo helt oppslukt av å bare være mamma, glemmer meg selv. Nesten så jeg må påminne meg selv om å dusje noen ganger :wideyed:Er det noen som har det på samme måte? Er du flink å prioritere deg selv og "me-time" etter at du fikk barn?
 
Du må gjøre spesielle øvelser for magen for å få orden på problemet. Prøv å google mammamage, kanskje du finner noe der :)
 
Hei!
Selv om jeg veier det samme nå som før fødsel er jeg 2-3 cm større rundt magen. Den stikker liksom litt "ut". I følge fysioterapeuten har ikke nok mellomrom til å kalle det diastase... men er det mulig å trene den like flat som den var før fødsel? Noen med erfaring?

Er generelt altfor dårlig å sette av tid til trening, knipeøvelser.. blir jo helt oppslukt av å bare være mamma, glemmer meg selv. Nesten så jeg må påminne meg selv om å dusje noen ganger :wideyed:Er det noen som har det på samme måte? Er du flink å prioritere deg selv og "me-time" etter at du fikk barn?
Tålmodighet er stikkordet. Regn med minst et helt år før du er helt tilbake, så gjør du det lettere for deg selv. Baseøvelser som knebøy, markløft og benkpress gir sterk kjerne og gode magemuskler, men vær sikker på at du ikke har diastase først:).
 
Kroppen endret seg etter nr 2 ja. Veier det samme som før, men magen er ikke like flat lenger. Lårene og rompa kjenner jeg ikke igjen:p Har tid til å gjøre noe med det, men energien er absolutt ikke der.
 
Back
Topp