Mage spm

*Minibønna*

Forumet er livet
Noen som sliter litt med toalett besøk[&:]

Jøss, dette har jeg aldri opplevd før

Hard mage[:@][:'(][&:]

ja takk me to[:'(] det er ett slit(hehe) men det er vel noe som følger med sikkert[:'(]

jepp!! jeg sliter med hard mage... i dag har jeg skiiiiiiikkelige smerter! Kommer meg ikke på do heller! Vil ikke ut noe og det gjør voooondt!! Så nå må jeg vel bare vente til jeg bare MÅ på do...

Det er jo grusomt, var ikke slik sist.

Går jo uker jo[:(] AAAAAUUUUU

ja skulle nesten tro jeg skulle føde i sta! hehe! :) Hva gjør vi ikke for våre elskverdige nurk<3

ORIGINAL: Superteam 15.10.10

ja skulle nesten tro jeg skulle føde i sta! hehe! :) Hva gjør vi ikke for våre elskverdige nurk<3

Uff treg mage er noe dritt!!
Prøv å gå dere en tur, drikk masse væske, få i dere linfrø, svisker eller noe som virker!
Ellers hvis det ikke hjelper så lønner det seg å ta seg en tur på apoteket og kjøpe lactulose:)

Lykke til med magene[:)]

Jeg har slitt med dette en god stund nå. Har bare vært saueperler om der har kommet noe.. [8D] Men NÅ kom jeg nettopp fra toalettet! Jeg klarte å gå på do på skikkelig vis *stolt* Vet ikke hvorfor det plutselig kom i dag.. Søsteren min målte blodtrykket mitt for et par-tre timer siden. Det hadde sunket fra 130/90 før påske, til 105/55.. Hun sa at jeg måtte få i meg mye veske! Jeg har drukket et stort glass med en halv, presset sitron og vann + spist mye vannmelon nå før jeg måtte på do.

Er du flink å få i deg veske?

Damene på jobben min driver på med en slankekur nå.. de presser en hel sitron og drikker det rent, etter hvert måltid.. da går det bare 5-10 minutter, så må de springe på do! [8D] Kanskje du kan prøvde dette??

Nei, jeg har det motsatt[:'(]

her er det også et slit å gå på do :P hard og treg mage og masse masse luft [&:]
men det kommer vel seg etterhvert [:D]

ORIGINAL: mellissa

her er det også et slit å gå på do :P hard og treg mage og masse masse luft [&:]
men det kommer vel seg etterhvert [:D]

Skal kjøpe meg jerntabletter når jeg kommer til Norge, De var gull for magen sist*hihi* og jern må jeg ta..

jern gjør vel magen hard vel? fungerer sånn på meg hvertfall[&:]

ORIGINAL: OhMyGod!!!

jern gjør vel magen hard vel? fungerer sånn på meg hvertfall[&:]

Ikke duferon, det er GULL for meg..

Jeg er litt omvendt der, kan knaske de tablettene og magen er fin, slutter jeg blir den hard[8|][8D]

slet veeeldig med dette de 2 første mndne..
1-2 ganger i uke var dotur frekvensen min!
var helt ille..amgen sto som en tønne..

Gått ivrig tilverks med å spise
-1 porsjon havregrøt m kli (1 eller annen gang i løpet av døgnet)
-1 porsjon sånn all bran plus

og prøver å få inn litt frukt/grønt (mer enn vanlig..)

affal en av de porsjonene om dagen.. helst begge... Det har faktisk hjulpet masse!
Selvsagt må det nevnes at skal man øke fiberintak må man øke væskeinntaket! Ellers blir det BOMstopp!

Kjøp dere en flaske lactulose (olje) på apoteket og ta 10-15 ml morgen eller kveld som forebyggende.

Da slipper dere å ty til nødløsninger osv fordi det stopper helt opp- det er ikke farlig og det gjør kun godt for dere, samt at dere kan forebygge hemorider om dere gjør det. Vinn vinn situasjon[;)]

hard mage har jeg å hatt. men plutselig i påsken har d ordnet seg. jeg trot årsaken er det at jeg har spist mye mer fiber. jeg har vært litt lei av brødskiver til frokost å har spist andre ting i stede, men i påska har jeg spist brødskive til frokost vær dag å da har ikke magen vært så hard. men når man er gravid er det normalt at fordøyelsen er litt tregere enn normalt.

råd for å unngå hard mage: rikelig me drikke, mosjonering å fiberrik kost, evt lactulouse el. toilax som du får kjøpt på apoteket. Svisker er bra for hard mage.[:D]

men jenter !! dere må ikke presse !!! da kommer hemoroidene !!! og det vil man ikke ha..

Ja det skal jeg love deg!!!

Hadde det sist jeg var gravid også.

Føler noen har blåst meg opp. Jeg føler jeg må på do konstant, men får det ikke til.

Det er rett og slett helt jævlig!!!

Back
Topp