Mage som ikke vokser?

JPSK

Elsker forumet
Føler ikke magen min blir større. Jeg er mindre enn med min sønn, men på bilder så er jo magen samme size på siden uke 11.... Begynte jo ikke måle før i uke 16, og symfysemålet hadde ikke akkurat skutt i været i uke 20.. Skal til ny kontroll på torsdag hos jordmor, da er jeg 24 uker og noen dager. Er litt bekymret jeg, selv om jeg kjenner vesla hver dag nå.

Flere som er i samme situasjon?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde liten mage sist.. Nå ligger jeg ca på gjennomsnittet.. jenta mi veide 3580g 9 dager over menstermin

Hva var symfysemålene dine i uke 16 og 20 da?

Ikke alltid du ser magen vokse i enkelte perioder. Livmoren kan krype oppover og utover på sidene uten at den buler så mye ut.

Min mage har også stoppet opp, tror jeg er mindre enn sist også. Sist lå jeg over streken på symfysen, nå ligger jeg under. Pluss de målte henne 5 % mindre enn hun skal sist ultralyd. .

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg hadde nesten ikke mage frem til uke 22, nå har den plutselig poppa ut og ser mye, mye større ut. Tror det er vanlig at magen vokser litt ujevnt i starten.

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Min mage har også stoppet opp, tror jeg er mindre enn sist også. Sist lå jeg over streken på symfysen, nå ligger jeg under. Pluss de målte henne 5 % mindre enn hun skal sist ultralyd. .

Samme med meg også. Men det er sikkert vanlig, merker jeg bare sammenligner alt med forrige..

Samme med meg også. Men det er sikkert vanlig, merker jeg bare sammenligner alt med forrige..

Jeg gjør også det! Og sånne ting får meg fort til å tenke og gruble :-)

Går du jevnlig på ultralyd? Jeg gjorde det sist,og skal kanskje denne gang om keg har SD.Å da er det forskjellige som måler hver gang,ikke helt til å stole på.Mi jente vokste jevnlig,helt til ei målte henne til kun å lagt på seg 50g på en mnd.Fikk totalt hetta på slutten,da alle masa om det.Men ut kom hun å hadde lagt på seg 315 g ;-) litt forskjell

Jeg skal på ul nå på tirsdag. Ikke pga dette men fordi min sønn kom en måned tidlig, mest sannsynlig fordi jeg har fjernet en god del av livmorhalsen pga celleforandringer.

Da får jeg jo se om alt er greit, føles trygt det i det minste. Men jeg kjenner jo vesla da, det føles godt. Likevel, klarer ikke slappe helt av med den der magen.

Går du jevnlig på ultralyd? Jeg gjorde det sist,og skal kanskje denne gang om keg har SD.Å da er det forskjellige som måler hver gang,ikke helt til å stole på.Mi jente vokste jevnlig,helt til ei målte henne til kun å lagt på seg 50g på en mnd.Fikk totalt hetta på slutten,da alle masa om det.Men ut kom hun å hadde lagt på seg 315 g ;-) litt forskjell
Går annenhver uke pga hellp sist svangerskap så jeg får jo stadig vite hvor stor hun er. Er ikke veldig bekymra for veksten hennes. Mer bekymra for om jeg utvikler hellp igjen :-)

Går annenhver uke pga hellp sist svangerskap så jeg får jo stadig vite hvor stor hun er. Er ikke veldig bekymra for veksten hennes. Mer bekymra for om jeg utvikler hellp igjen :-)

Ja det forstår jeg godt,godt med tidlig god oppfølging da.Krysser fingrene for deg:-)

Back
Topp