Mage mål..

Mamsen til 3..

Forumet er livet
Føler det er så mange som har fått beskjed om at de har så store mage av jm og lege...
Jeg var hos legen min i dag,og hun målte.. Jeg er 21 uker og magen min er 21cm,altså helt øverst nesten.. over den røde streken..
Jeg måtte jo bare le jeg da,har aldri vært så "stor"..
Men hun smilte bare igjen og sa at det viste at jeg har fått matlysten tilbake igjen og det var bra[:)]

Hva er deres mål da?

Det kan jeg helt sikkert oppdatere deg om etter legebesøket på mandag [:D]

Seksten er mitt. Var midt på linja.

Lå under hele tida sist gang og endte opp med å bli sendt til vekstestimering for jordmora jeg gikk til synes magen var liten/symfysemålene kortet av.

Men junior i magen viste seg å være en normalt stor gutt på 3582 gram og 51 cm, så synet bedrar. Liten mage betyr ikke nødvendigvis lite barn, stor mage betyr ikke nødvendigvis stort barn.

Er jo uansett spennende å se den voksende kurven da, synes jeg. For øvrig var jeg hos legen og han målte 18, dette var like før jordmor målte 16, så slike symfysemål avhenger veldig av hvem som måler dem.

Jeg har bare målt magen 1 gang forresten, det var i uke 18+3 og da lå jeg midt på den røde linja [:)]

Om det sier deg noe [:)]

Har isje målt min ennå regne me eg ska det i dag[:)]

ORIGINAL: Ephexita

Jeg hadde også 21 cm i uke 21 :)

Da kan du trøste deg med at det ikke er så galt[:)]
Også kan jeg gjøre det samme[:)]

De starter ikke å måle her før rundt uke 24.. Gjør det nok neste gang jeg skal dit. 

ORIGINAL: Mamsen til 2..

Jeg hadde også 21 cm i uke 21 :)

Da kan du trøste deg med at det ikke er så galt[:)]
Også kan jeg gjøre det samme[:)]

Synes ikke det er så galt jeg, selv om jordmora absolutt syntest jeg var for stor.
Blææh *hu var ei skikkelig tispe*
Har bytta jordmor gitt.

Jeg syns heller ikke det er galt..er jo innenfor i skjemaet så[:)]
Er jammen godt du har bytta jm!

ORIGINAL: HanneHM

De starter ikke å måle her før rundt uke 24.. Gjør det nok neste gang jeg skal dit. 

sign

Jeg er 22 uker og målte i dag 24 cm, da er det riktignok to inni der da. Men den er ett lite stykke over kurven da [:D]

Uke 17+3 var jeg 18cm - litt over den røde streken.
Jm forklarte meg at det var normalt å ligge litt over streken, og at de som lå under streken fikk barn under 3000g når de ble født..
Jeg har ikke peil på dette, tror det meste er "normalt" og det jevner seg sikkert ut etterhvert, og det er vel kanskje ikke før på slutten at man kan estimere vekt uansett???
Eller??[8|]

Jeg kikket på skjemaet etter de 2 andre graviditetene mine..
Og jeg var helt lik på de andre 2 også! 21 cm i uke 21...merkelig..hehe[:)]
Og med de andre 2 så jevnet det seg ut...
Fikk en gutt på 3080 og en jente på 3324 så..

Jeg var 20 cm i uke 20 + 6. Første gang jeg ble målt. Lå rett over den røde linjen.

Jeg hadde 17 cm idag. Var jordmor som gjorde det på meg. Ikke sikker på om legen kan gjøre det..

var hos jordmor i dag. er 22 uker og hadde mål på 22cm. helt innenfor normalen sa jordmor:)

Back
Topp