Mage i ulage!

Mayamoren

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Du verden hvor magen plager meg for tiden. Den er fullstendig uregjerlig! Fra det ene øyeblikket der det er full stopp til det andre der det er full action...

Mye luft! Raper nesten hele tiden og spesielt i forbindelse med mat!

Andre som har det sånn?!
Tips?!
 
Magen har vært grusom i dag :( Nå er jeg så forstoppet at det gjør vondt. Tar gjerne i mot tips! I dag drakk jeg ekstra sterk kaffe for å se om det fikk fart i systemet, but noo..
 
Jupp. Våknet mitt i natta og måtte løpe på do :O
 
Det er fordi tarmene jobber mindre. Fiberrik mat gir tarmmusklene noe å jobbe med, dvs. grovbrød, korn og grønnsakger. Har også hørt at kiwi, svisker og kamillete funker. Og kanskje Biola?
 
Jeg er så luftig i magen at mannen vurderte i natt å flytte på gjesterommet for å sove :p han gjorde det ikke, men fikk høre det! :) han synes det er rart at en mann kan få barn.........
 
Huffa meg .., sånn har jeg hatt det i noen dager også..
går fra full propp til full skylling
Og promper og raper , mannen sier at jeg er blitt mannen i forholdet :p
 
Jeg sliter også veldig med magen. I går natt endte jeg faktisk på legevakta :(
Jeg våknet av store magesmerter og fryktet det værste! Men heldigvis ikke noe blod.
Jeg kaldsvettet og fikk et blodtrykksfall inne på badet. Jeg ble plutselig kvalm og løs i magen og holdt nesten på å besvime.

Heldigvis gav det seg, men jeg er sykemeldt i to dager fra jobb for å prøve å få magen i balanse igjen. Legen sa jeg skulle ta litt duphalac. I tillegg drikker jeg Biola. Men er fortsatt rimelig stopp :/

Eneste positive som kom ut av dette var at legen tok UL av magen. Selvom det er veldig tidlig så kunne man se en liten svare prikk der inne, hehe :) <3

God bedring til dere andre! Håper tarmene våre roer seg etterhvert :)
 
Jeg sliter også veldig med magen. I går natt endte jeg faktisk på legevakta :(
Jeg våknet av store magesmerter og fryktet det værste! Men heldigvis ikke noe blod.
Jeg kaldsvettet og fikk et blodtrykksfall inne på badet. Jeg ble plutselig kvalm og løs i magen og holdt nesten på å besvime.

Heldigvis gav det seg, men jeg er sykemeldt i to dager fra jobb for å prøve å få magen i balanse igjen. Legen sa jeg skulle ta litt duphalac. I tillegg drikker jeg Biola. Men er fortsatt rimelig stopp :/

Eneste positive som kom ut av dette var at legen tok UL av magen. Selvom det er veldig tidlig så kunne man se en liten svare prikk der inne, hehe :) <3

God bedring til dere andre! Håper tarmene våre roer seg etterhvert :)
Huff, det hørtes minus godt ut! Men så er koselig at dere fikk se spira der inne, så kom det noe godt ut av det ♡

Har selv sinnsykt forstoppelse, og har luftsmerter og tarmbevegelses smerter så det holder! Pluss all lufta som kommer ut. Mannen min ble faktisk glad når han hørte meg putre her om dagen, det var visstnok første gang jeg hadde gjort det foran ham og det var visst noe "bonding" med det? Hihi. :p
Prøver med biola, grønnsaker og grovt brød, men det er jammen like før jeg kjøper meg svisker selv om jeg ikke kan fordra det! Haha
Det må da regulere seg etter hvert.
 
Huff, det hørtes minus godt ut! Men så er koselig at dere fikk se spira der inne, så kom det noe godt ut av det ♡

Har selv sinnsykt forstoppelse, og har luftsmerter og tarmbevegelses smerter så det holder! Pluss all lufta som kommer ut. Mannen min ble faktisk glad når han hørte meg putre her om dagen, det var visstnok første gang jeg hadde gjort det foran ham og det var visst noe "bonding" med det? Hihi. :p
Prøver med biola, grønnsaker og grovt brød, men det er jammen like før jeg kjøper meg svisker selv om jeg ikke kan fordra det! Haha
Det må da regulere seg etter hvert.


Uff nei! Det var minst sagt en ubehagelig opplevelse. Men det viktigste er at spiren har deg bra <3

Haha! Mannen her sier det samme :p han blir glad når jeg kommer meg på do. Mannfolk kan jo så og si gå på do på bestilling. Det kan absolutt ikke jeg, hehe.

Jeg prøver også alt! Og svisker må nok bli det neste her også, hehe. Jeg har hatt helt avsmak på kaffe siden jeg ble gravid, men idag må jeg lage meg en sterk en og håpe at det setter igang magen ;)
 
Uff nei! Det var minst sagt en ubehagelig opplevelse. Men det viktigste er at spiren har deg bra <3

Haha! Mannen her sier det samme :p han blir glad når jeg kommer meg på do. Mannfolk kan jo så og si gå på do på bestilling. Det kan absolutt ikke jeg, hehe.

Jeg prøver også alt! Og svisker må nok bli det neste her også, hehe. Jeg har hatt helt avsmak på kaffe siden jeg ble gravid, men idag må jeg lage meg en sterk en og håpe at det setter igang magen ;)
Ja, mannfolka har det kjempelett der, virker det som! Haha

Kanskje jeg skal prøve meg på en kaffe jeg også , for det bruker jo å hjelpe til vanlig! (Utsette sviskeprøvingen litt til, hehe )
 
Haha ja de er jo på do flere ganger daglig :p

Jeg sitter med kaffekoppen her nå. Så krysser fingrene :)
 
Jeg spiste linfrø i kornblandinga hver morgen sist svangerskap, det hjelper jo litt. Men man skal jo ikke ha for mye av det da, så må liksom begrense det til en spiseskje om dagen.
Til dere som ikke liker sviske, så har Ellas kitchen sånne poster til baby/barn med sviske. Det er rein sviske, bare i mos. Da kan man jo "shotte" det, så man slipper å tygge selve sviskene ;) Tror det blir å stjele en sånn eller to fra storebror-to-be for min del, har skikkelig hard mage :( Ikke så mye luft ennå da, bare fryyyktelig hard.

Uansett, om man spiser masse fiber for å holde magen i gang så er det selvsagt sykt viktig å drikke masse vann, ellers vil det ha motsatt effekt! :)

Ellers har jeg lite tips, men kaffe virker liksom ikke helt som en god løsning ilengden, da det jo ikke her helt tipp topp for mageboerne heller, kanskje?
 
Jeg spiste linfrø i kornblandinga hver morgen sist svangerskap, det hjelper jo litt. Men man skal jo ikke ha for mye av det da, så må liksom begrense det til en spiseskje om dagen.
Til dere som ikke liker sviske, så har Ellas kitchen sånne poster til baby/barn med sviske. Det er rein sviske, bare i mos. Da kan man jo "shotte" det, så man slipper å tygge selve sviskene ;) Tror det blir å stjele en sånn eller to fra storebror-to-be for min del, har skikkelig hard mage :( Ikke så mye luft ennå da, bare fryyyktelig hard.

Uansett, om man spiser masse fiber for å holde magen i gang så er det selvsagt sykt viktig å drikke masse vann, ellers vil det ha motsatt effekt! :)

Ellers har jeg lite tips, men kaffe virker liksom ikke helt som en god løsning ilengden, da det jo ikke her helt tipp topp for mageboerne heller, kanskje?


Jeg spiser ofte cottage cheese med banan, eple og vaniljeyoghurt til frokost. Kanskje jeg kan prøve litt linfrø også :)

Takk for tips med sviskene. Absolutt verdt å prøve hvis dette ikke gir seg :)
Jeg drikker veldig mye vann, er tørst døgnet rundt, hehe. Har også fått litt dilla på melk. Så blir fort 1-2 glass om dagen nå.

Nei koffein er jo dessverre ikke helt bra for lille spiren i magen. Men 1-2 kopper per dag er jo "lov" :)
 
Mitt problem er vel nesten litt omvendt. Magen har jevnt over litt for mye fart! Løper jo på do hele tiden...

Håper dette roer seg!
 
Shit, nå fikk jeg plutselig skikkelig diaré jeg! Hm, så rart. Jaja, da får jeg i alle fall ut noe, bedre det enn full stopp :p
 
Back
Topp