Mage-berøring

Vårmamma

Forelsket i forumet
Som så mange andre har jeg litt mage fra før. Og spiren ligger fortsatt langt nede, livmoren er vel 7-8 cm under navlen min. Ingen kan se på meg at jeg er gravid. Likevel presterte svigermor å ta meg på magen med kommentaren "det blir vel et lite sjarmtroll til tenker jeg". Kommentaren var jo hyggelig nok, men hvorfor i all verden skal ho ta på magen min lenge før babyen ligger der.
Jeg er ikke fornøyd med egen kropp, og takler ikke at andre tar på magen min. Jeg hadde en viss forståelse for det da jeg gikk høygravid sist, og noen fikk kjenne etter spark og sånt, men i uke 11?
Overreagerer jeg, eller er det greit å bli irritert? Det er jo min kropp...

Jeg ser jo den. Noen bare føler de kan ta og kjenne så mye de vil! Sambo holder mye på da, men det er jo noe annet ;-) Er nok mye tanken på hva som er der, fordi om det er litt tidlig :-) Til og med ukjente tok på magen min forrige gang. Men det er jo bare til å si i fra! 

Helt enig! Man gjør jo ikke det til vanlig utenfor svangerskap så hvorfor skal alle bort å klå uten tillatelse ?? Etter min første graviditet er jeg veldig obs på det selv også ovenfor andre, jeg spør om jeg for lov å kjenne først, jeg går da ikke rundt å klemmer på magen til folk ellers så man bør jo skjønne at man skal forhøre seg først :)

hehe når man er gravid blir man "allemanns-eie"...tror noen ;)
Dagen før min første kom (jeg var SVÆR, møkkalei av å gå gravid og sliten) så tar en venn av svigermor (som jeg nesten ikke kjenner) meg på magen og sier "er det ikke på tide å føde snart???" med et litt sånt sarkastisk blikk og stemme...det var rett før det ble mord for å si det sånn...  :p skrekk og gru...

Vårmamma skrev:
Som så mange andre har jeg litt mage fra før. Og spiren ligger fortsatt langt nede, livmoren er vel 7-8 cm under navlen min. Ingen kan se på meg at jeg er gravid. Likevel presterte svigermor å ta meg på magen med kommentaren "det blir vel et lite sjarmtroll til tenker jeg". Kommentaren var jo hyggelig nok, men hvorfor i all verden skal ho ta på magen min lenge før babyen ligger der.
Jeg er ikke fornøyd med egen kropp, og takler ikke at andre tar på magen min. Jeg hadde en viss forståelse for det da jeg gikk høygravid sist, og noen fikk kjenne etter spark og sånt, men i uke 11?
Overreagerer jeg, eller er det greit å bli irritert? Det er jo min kropp...

Åhhh... jeg hata det!!! Greit med de aller nærmeste selvsagt, men når gud og hvermann går rundt å plukker på magen, og atpåtil kaller den ved navn.... 

Tror nok jeg hadde blitt sint rett og slett i en slik situasjon.. Hvertfall med tanke hormoner osv for tiden :-p

Tror nok jeg hadde blitt sint rett og slett i en slik situasjon.. Hvertfall med tanke hormoner osv for tiden :-p

Jeg kan godt finne på å ta mine aller nærmeste venninner på magen når de er gravide, blir jo litt "ups kanskje jeg ikke burde ha gjort det" i etterkant. 

På den andre siden kunne det aldri ha falt meg inn å tatt hvem som helst, eller ei jeg ikke kjenner så godt på magen. Er jo privat, selv om det er litt sånn "alle kan kladde gravide på magen" holdning også. 

Selv blir jeg irritabel når folk skal ta meg på magen..:p 

Har heldigvis aldri opplevd at folk uten lov tar på min mage. Og det kunne ikke falle meg inn å gjøre det på andre uten at de evt spør om man vil. Men så er det faktisk et voldsomt overtramp på min intimsone om noen hadde gjort det uten mitt samtykke og det ligger i mitt bakhodet også når jeg treffer andre gravide.

Back
Topp