Mage allerede?

Kakkelhøns

Glad i forumet
Mailykke 2018
Augustbarna 2021
Jeg er 6+6 i dag.
Jeg la merke til i kveld at jeg har fått mye mage allerede! Det er jo helt sykt. Så tidlig!? :eek: jeg er forøvrig førstegangs.
Ser mange skriver at de er oppblåst og fiser mye, tror ikke dette er dette som er årsaken hos meg, må ikke slippe ut luft iallefall :hilarious:
Flere?

Er så "fluffy" i kroppen i utgangspunktet at det vil nok ta tid før det vises :hungry: Men litt morsomt at det vises allerede på deg :D

Merker det selv på kvelden . Er ikke store jenta fra før av 1.60 - 49kg.
Magen har blitt større og ganske oppblåst rundt kveldstid. Går ikke med stramme gensere lenger på jobb , for magen buler :p

Jeg har også skikkelig bule-mage, kjenner det igjen fra første gang... pga at alle innvoller flytter seg til sin nye plass, føler jeg meg ekstremt oppblåst uten at jeg egentlig er full i luft [emoji4] Livmoren kommer ikke opp fra bekken helt enda, så det er sannsynligvis ikkje det som gjør det enda [emoji6]

Er veldig oppblåst , fikk tidlig mage sist og.. kunne ikke skjule gravidmagen fra ca uke 12[emoji1]
Men nå ser jeg igrunn bare tjukk ut..[emoji1]

Min livmor er kommet over symfysen men føler egentlig ikke at noe viser enda :p men jeg har brukt å ikke får mage før jeg er mellom 20-30 uker på vei :p men har sett flere få mage før uke 10. Men kanskje de bare er oppblåst :p

Jeg mener jeg kan kjenne symfysen min nå, nå skal det riktig nok være to inni der hos meg! Vil tro at den vokser mer da enn hva det ville gjort med en! Synes magen min er veldig oppblåst, og ser gravid ut! Særlig på kvelden! Går kun med store gensere så ikke alle foreldre og kollegaer i barnehagen ser det! Men føler alle mistenker noe! Vanlige bukser passer enda, men så sinnsykt ubehagelig å gå med at gravid buksene er blitt tatt fram allerede [emoji85]

Jeg får også gravidmage på kvelden. Men tror det er mest fordi jeg er har spist middag da g er ledig oppblåst. Livmoren har vel ikke vokst ut av bekkenet enda. Er 7+3 i dag :)

Vises ingenting her. Vanlige syramme bukser sitter som vanlig. Er ikke så oppblåst heller :)

Her vises ingen ting, pleier nesten ikke få mage jeg:(
Med de to barna jeg har, vistes nesten ikke magen. Tror jeg bærer de veldig innover? Om det går ann.
Ønsker meg skikkelig bebbi mage denne gangen

Her er det ingen mage, venter nr 5.

Er 7+0 nå, har fått en liten kul som begynner å bli vanskelig å skjule, vanlige bukser er ikke sjangs å ha på seg, de strammer på magen og jeg er ganske kvalm [emoji21][emoji28] men dette er 3. Så regner med at magen titter frem til tidligere enn med de andre.

Jeg er 5+3 og ser ut som jeg er 3-4 mnd på vei. Ikke kult! :facepalm:

Jeg la på meg noen kilo for et halvt år siden, så jeg så egentlig små-gravid ut før jeg ble det også laughing1

Vært undervektig i mange år og overlykkelig for endelig å være "normal", men kunne vært spart for alt som la seg rundt midjen!

Jeg har litt ekstra på magen fra før av, så her tipper jeg det tar en stund før det viser noe
Er ikke spesielt oppblåst heller enda.

Er 7+0 nå, har fått en liten kul som begynner å bli vanskelig å skjule, vanlige bukser er ikke sjangs å ha på seg, de strammer på magen og jeg er ganske kvalm [emoji21][emoji28] men dette er 3. Så regner med at magen titter frem til tidligere enn med de andre.

Jeg venter nr 4 og har ingen planer om å offentliggjøre det før uke 12, helst etter oul.
Men husker jeg fikk tidlig mage sist. Kunne ikke skjule det ved 12 uker [emoji1]

Nå er jeg veldig oppblåst så ser ut som jeg er 5mnd på vei [emoji1]

Jeg mener jeg kan kjenne symfysen min nå, nå skal det riktig nok være to inni der hos meg! Vil tro at den vokser mer da enn hva det ville gjort med en! Synes magen min er veldig oppblåst, og ser gravid ut! Særlig på kvelden! Går kun med store gensere så ikke alle foreldre og kollegaer i barnehagen ser det! Men føler alle mistenker noe! Vanlige bukser passer enda, men så sinnsykt ubehagelig å gå med at gravid buksene er blitt tatt fram allerede [emoji85]

Symfysen kan alle kjenna alltid, uavhengig av om ein er gravid eller ikkje. Symfysen er beinet som sitter under kjønnshåra våre, også kalla skambeinet eller kosebeinet. Når ein måler symfyse-fundus mål. Så måler ein altså kor mange cm det er frå kanten av symfysen til fundus (toppen av livmora). Vanlegvis veks ikkje livmora oppforbi symfysen før omlag i veke 12, men kan veksa raskare om det er tvillingar eller det ikkje er så lenge sidan sist svangerskap. Å kjenne den før veke 8 er likevel svært uvanlig, og då er det mest sannsynlig noko anna ein kjenner.

Jeg venter nr 4 og har ingen planer om å offentliggjøre det før uke 12, helst etter oul.
Men husker jeg fikk tidlig mage sist. Kunne ikke skjule det ved 12 uker [emoji1]

Nå er jeg veldig oppblåst så ser ut som jeg er 5mnd på vei [emoji1]
Ingen mage her heller, eller jo er blitt full av luft di siste to dagene men noe gravidmage er det ikke. Venter nr 5, å vi håper også på at vi skal klare å holde det skjult enda lenge både for barn, familie og venner.

Eg er berre 6+6, og kjenner ikkje livmora ennå, men har absolutt fått mage. Eg er tilvanlig veldig slank, pluss at magen min jo har vore stor 3 gonger før, så tenker det er med å påverka at den syner tidlig. Eg tipper livmora dytter det andre llitt opp og ut, sånn at eg faktisk allereie ser litt gravid ut. På laurdag var det ein kamerat av sonen min på 10 år som hadde spurt han om eg var gravid, sidan eg hadde så stor mage. Eg blei veldig overraska over å høyra dette, då magen min jo ikkje er så stor, og det lett kunne vore at eg berre var litt oppblåst eller hadde lagt litt på meg. Alle damer har jo ikkje flat mage.... Men kanskje denne guten berre har veldig god intuisjon? I alle fall var det etter det, at eg har blitt obs på at jo eg har jo faktisk fått litt mage allereie.

Back
Topp