Madrass

Lilla Gumman

Forumet er livet
Septembermødre <3
Septemberlykke 2016
Hvor kjøper dere madrass til sprinkelsengen??

Er det stor forskjell på dem. Noen som vet??

Til junior brukte vi senga pappaen hans hadde ligget og det var gamle mål på den, så da kjøpte vi madrass på en babyutstyrsbutikk som kunne skaffe oss riktig mål. Var en ganske dyr variant tror jeg som skulle være spesielt allergivennlig. Denne gangen har vi fått tak i brukt seng med standardmål, og da ble det plutselig litt mye å velge i... :p

Bohus, Møbelringen, Skeidar, Ikea osv.. !
Vi har en svanemadrass. Kjøpte den på Bohus. Veldig bra. Men litt usikker om vi bør skifte den ut nå. Ser at de anbefaler ny til hvert barn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Bohus, Møbelringen, Skeidar, Ikea osv.. !
Vi har en svanemadrass. Kjøpte den på Bohus. Veldig bra. Men litt usikker om vi bør skifte den ut nå. Ser at de anbefaler ny til hvert barn.

Ja, vet det er mange som har... ;)
Men forviller meg litt i jungelen... :-p

Jeg har hørt at man ikke skal arve madrasser av andre, men at med søsken er risikoen liten... Men tør ikke si det sikkert jeg altså.....

jeg kjøpte på jysk en ala tempur madrass.. Kjempe god og dyr ;) Så kommer til å bruke den til neste baby også, men heller kjøpe en overmadrass, for å være på den sikre sida ;) Skal vaske madrassen og putte den i frysern på jobben til gubben ;)

Ja, vet det er mange som har... ;)
Men forviller meg litt i jungelen... :-p

Jeg har hørt at man ikke skal arve madrasser av andre, men at med søsken er risikoen liten... Men tør ikke si det sikkert jeg altså.....
Masse madrasser å velge i. Spørs på pris egentlig. Ikea sin skal vist være billig og bra. ;)
Litt usikker på om vi skal kjøpe ny madrass. Har vaskbart-trekk og har brukt tisselaken på. Så egentlig skulle det vel ikke være noen fare.
Eldstemann sov minimalt i senga si for han samsov mest med oss. Ble bare redd i senga si. Mens nr.2 sov der hele tiden og brukte senga til han var over 2 år. Så egentlig er den bare brukt til én..

Masse madrasser å velge i. Spørs på pris egentlig. Ikea sin skal vist være billig og bra. ;)
Litt usikker på om vi skal kjøpe ny madrass. Har vaskbart-trekk og har brukt tisselaken på. Så egentlig skulle det vel ikke være noen fare.
Eldstemann sov minimalt i senga si for han samsov mest med oss. Ble bare redd i senga si. Mens nr.2 sov der hele tiden og brukte senga til han var over 2 år. Så egentlig er den bare brukt til én..

Har du brukt tisselaken på tror jeg det er ganske trygt ja! :)

Har en fra skeidar, tror det var Jensen, som ble kjøpt ny til storebror. Kostet rundt 1000. Det har vært minimalt med tissing, gulp og oppkast så vi kommer til å bruke den til lille også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har en fra babyshop. Kostet rundt 1000 kr, og så kjøpte vi overmadrass . Tenker at hvis vi bruker tisselaken og bytter overmadrassen så kan vi bruke den til neste barn også

Kjøper en madrass på IKEA. Har bevisst kastet madrassene etter hvert barn pga krybbedød faren. Husker fra jeg var liten at nabobabyem døde så jeg er nok i overkant hysterisk

Vi har en fra babyshop. Kostet rundt 1000 kr, og så kjøpte vi overmadrass . Tenker at hvis vi bruker tisselaken og bytter overmadrassen så kan vi bruke den til neste barn også

Det samme gjør vi på madrassen i vogga :) Sprinkelseng kommer de til å bruke samtidig, så der må vi ha ny :p T.o.m på lub sine sider så står det at man kan bruke madrass etter søsken, så da regner jeg med det går fint :)

Back
Topp