Madrass

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hva slags madrass har dere kjøpt?
Hvilket merke?
Pris?

Kommer antakeligvis til å kjøpe lik madrass som vesla mi brukte i sprinkelsenga.
Det var en svane, veldig god madrass. Husker ikke pris men det finner du enkelt ut selv ved litt googling. ;)

Kjøpte den dyreste av de barnemadrassene på IKEA, +sånn madrassbeskytter/overmadrass, også IKEA.

Nei, det er en litt tykkere sak enn det, som de hadde på IKEA. Tykkere enn et tisselaken, tynnere enn overmadrass. Tror de kalles madrassbeskyttelse el.l på IKEA. Har tisselaken over den igjen :)

Dere som har barn fra før, bruker dere samme madrassen om igjen eller kjøper dere ny til babyen? Jeg hadde igrunn tenkt å bruke samme som storesøster, den ser helt fin ut og er ikke slitt eller noe.. Men har forstått at det er noe med krybbedød og brukte madrasser...? Vet dere noe om det?

Dere som har barn fra før, bruker dere samme madrassen om igjen eller kjøper dere ny til babyen? Jeg hadde igrunn tenkt å bruke samme som storesøster, den ser helt fin ut og er ikke slitt eller noe.. Men har forstått at det er noe med krybbedød og brukte madrasser...? Vet dere noe om det?

Ikke barn fra før, men det står en del om dette på disse sidene mener jeg (en stund siden jeg leste det):
http://www.lub.no/krybbedod

Er jo ikke stor sjanse, men mange vil jo heller ikke ta den lille økte risken som kan være der mot å spare prisen på en madrass. Men det kommer jo kanskje an på om du har brukt tisselaken osv også. Se om du finner informasjonen du trenger på linken :-)

Vi har kjøpt ny madrass og overmadrass og for den del dyner og pute (det siste sikkert unødvendig, men har gjort det for sikkerhets skyld) til alle tre. Har brukt den samme madrassen i Simo-vogna da og det skal visst ikke være noe problem, men vi har også hatt nå to unger som ikke har villet sove i vogn, så har vært fryktelig begrenset hvor mange timer den madrassen har vært brukt, og brukt da laken over hele tiden. Men for å være på den sikre siden i hvert fall, ville jeg kjøpt ny madrass og overmadrass.

Vi har tenkt på Drykid overmadrassen - noen som har erfaringer med den?

Vi har tenkt på Drykid overmadrassen - noen som har erfaringer med den?
God erfaring med denne!! Både pvermadrassen og ammemadrassen!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Back
Topp