Madrass

krina

Andre møte med forumet
Hvilken madrass bruker dere i sprinkelsengen? Mange å velge mellom...

Husker ikke hva den heter, men en fra Ikea.

Husker ikke heller hva den heter, men kjøpte den på reflex :) eller bare barn som det heter nå

.... veldig lurt med overmadrass uansett hvilken madrass du velger :-P

Mitt råd er å legge litt penger i det. Vi kjøpte en billig en, da vi faktisk ble rådet til det i butikken (ja, snodig) pga at barnet ikke veier så mye. Men etter noen måneder så måtte vi kjøpe en ny, for det var faktisk avtrykk av barnet i madrassen!! Kan ikke være deilig å ligge på en klumpete madrass, selv om man kun veier noen kilo. Også lurt å kjøpe tisselaken å ha under det vanlige lakenet (de kan bli litt klamme), det sparer både madrass og vasking.

Vi kjøpte den dyreste de hadde på den lokale barnebutikken til førstemann - pappaen mente at da fikk vi kanskje et kvarter mer søvn hver morgen, minst!! hahahha
Men den har 2 sider, en nyfødt og en "vanlig" babyside og vi har vært veldig fornøyd med den! 
Tror ikke den hadde fjærer, men var god i forhold til allergi, midd og luftighet hvertfall. 

i reisesengen som nærmest ikke har madrass, em plate bare (!!) kjøpte vi en billig fra jysk, han sover greit på den men vi merker nok at han ikke liker seg så godt der.. 

I juniorsengen han har nå, så har vi den "dyreste" fra IKEA, den har fjærer. og var på 30% kampanje nå i mai. 

I den nye vuggen har vi den nest enkleste madrassen, skumgummi, med "rugler" under,
for bedre luftgjennomstrømmning og overtrekk. 

I vugga har vi bare en tilskjært og relativt billig sak, kjøpte den på babykos i Bergen.
I senga har vi madrassen som fulgte med, Leandersenga har avrunda hjørner så den kommer med egen madrass.

Har stokkeseng, så har de madrassene som fulgte med. Noe som minner meg på at jeg må sjekke at den minste ikke har muglet vekk i boden :D
Da må jeg ut å bestille ny gitt :)

Vi har kjøpt ikea sprinkelseng, og den dyreste madrassen (tror jeg) fra IKEA. Dette er nok et dumt spørsmål - men hvorfor overmadrass? Går det på å beskytte hovedmadrassen, eller går det på komfort/ sikkerhet? Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha overmadrass, men nå ble jeg usikker.

Vi har også en hjemmelaget vugge som hun skal ligge i, 60*80 cm. Noen som vet hvor man kan få kjøpt madrasser til slike mål? Tenker liksom at madrassen ikke er så viktig siden hun ikke veier så mange kilo når hun ligger der, men jeg tar sikkert feil :-/ Er det "lov" å kjøpe en standard skumgummimadrass og skjære til?

Skal kjøpe en litt finere sånn anti-midd og alergi madrass til sprinkelsenga, og så blir det nok kutta skumgummi til vogga. Den er i en sær størrelse så må ha noe vi kan kutte til. Tror da det skal gå fint så lenge den er ny og tørr :)

Skal kjøpe sånn billig overmadrass greie på Jysk til å beskytte madrassen tilfelle tisse-uhell, men er usikker på om jeg skal ha tisselaken i tillegg. Har hørt at det gir dårlig luftgjennomstrømining og at det blir klamt? Så vill jo helst slippe.. men hadde vel vært gret å ha? Så har noen noe erfaring med tisselaken bruk, si pip!

BabyDan supreme madrass. Veldig god! Den har en netting på toppen som gjør at det blir luftsirkulasjon mellom barnet og madrassen, slik at det ikke blir så klamt. I tillegg skal barnet kunne puste gjennom madrassen hvis de snur seg på magen. (jobber på babyshop til vanlig) kan anbefale denne! :)

Siriuspus skrev:

Skal kjøpe sånn billig overmadrass greie på Jysk til å beskytte madrassen tilfelle tisse-uhell, men er usikker på om jeg skal ha tisselaken i tillegg. Har hørt at det gir dårlig luftgjennomstrømining og at det blir klamt? Så vill jo helst slippe.. men hadde vel vært gret å ha? Så har noen noe erfaring med tisselaken bruk, si pip!

Det hadde eg dårlig erfaring med guttungen, som ôgså er Juli baby. eg tok å fjernet tisselakenet hele tiden, og så prøvde eg forskjellige merker. Men endte alltid opp med å ta det vekk igjen. Det ble jo noen uhell da. Men han låg jo alltid klam (i tillegg til at det var sommer). Og så knitret det og flyttet seg hele tiden, så eg trur eg heller eg vil prøva ein billige overmadrass denne gangen :)
Men du får kanskje med tisselaken i gratispakkene som du kan prøve ?
Så slipper du å invistere i noe, du kanskje ikkje vil bruke ;)

Vi kjøpte den dyreste på Barnas Hus. Men da vi vasket trekket til madrassen loet den ned hele vaskemaskinen og det la seg masse ull lørst rundt på madrassen (og i stua).

Vi har tatt den med til butikken og fikk tilgodelapp, men er så usikker på om det kun var en fabrikatfeil... Noen som har erfaring???  Den heter Babysleep springmadrass.

Noen som har erfaring med Svane babymadrass? :)

Back
Topp