Madrass til sprinkelseng

Junigutt2023

Andre møte med forumet
Jeg er på jakt etter en madrass til sprinkelsengen fra Ikea. Er det noen som har anbefalinger her? Hva bør jeg se etter? Har sett litt på en fra Yngri på Barnas Hus, men er usikker på hva som er bra.

Det viktigste som jeg har skjønt er at en ikke kjøper brukt, og at madrassen skal være ganske fast. At trekk kan vaskes på 60 grader er lurt. Ellers er det ikke alt av det som reklameres for som er antibakteriell materiale og tjo og hei som er bra - det er desverre noe som er med på å øke antibiotikaresistens-problematikken... Så jeg tenker at enkle er ofte det beste når vi etter hvert skal se etter madrass.

På jysk har de veldig gode og faste, vi kjøpte der i går. Super fornøyd!

Det viktigste som jeg har skjønt er at en ikke kjøper brukt, og at madrassen skal være ganske fast. At trekk kan vaskes på 60 grader er lurt. Ellers er det ikke alt av det som reklameres for som er antibakteriell materiale og tjo og hei som er bra - det er desverre noe som er med på å øke antibiotikaresistens-problematikken... Så jeg tenker at enkle er ofte det beste når vi etter hvert skal se etter madrass.
Hvorfor bør man ikke kjøpe brukt? :)

Hvorfor bør man ikke kjøpe brukt? :)
Kan være rester av urin, avføring, gulp eller oppkast som danner skadelige bakterier og øker fare for krybbedød :oops: skal gå fint å bruke samme madrass innad i familie (altså mellom søsken, man må ikke kjøpe ny mellom hvert barn), men bør altså ikke kjøpe brukt fra andre.

Kan være rester av urin, avføring, gulp eller oppkast som danner skadelige bakterier og øker fare for krybbedød :oops: skal gå fint å bruke samme madrass innad i familie (altså mellom søsken, man må ikke kjøpe ny mellom hvert barn), men bør altså ikke kjøpe brukt fra andre.
Er det sant? Så uggent! Aldri hørt om det. Jeg som nettopp kjøpte en madrass på finn, da er det bare å selge den igjen i hvert fall

Er det sant? Så uggent! Aldri hørt om det. Jeg som nettopp kjøpte en madrass på finn, da er det bare å selge den igjen i hvert fall
tror du vil få et inntrykk ved og lukte på den og ta av trekket samt se ann selger før man får helt panikk . De fleste har på madrass beskytter for å forenkle vask ved uhell. Eldste her sov på brukt madrass til han var rundt året og han er 4 år ;) men jeg er en sånn som å har brukt bag til vogna som tross alt KAN inneholde spor av mugg eller dyrehår vist du spør riktig fanatiker:smiley-angelic002

Back
Topp