Madrass til sprinkelseng

Bringebær

Gift med forumet
Tenker å kjøpe sprinkel seng på Ikea. Men hvilken madrass har dere kjøpt?? Hadde bare tenkt og kjøpe en på ikea også? Men det er kanskje ikke bra nok? Eller? Folk har jo så mye rare meninger[emoji849]

Det må du nesten vurdere selv.
Når jeg kjøpte madrass til eldstemann valgte jeg en til 600kr på jysk med god tempur effekt. Kommer til å gjøre det samme nå. Er jo 10 års garanti på de madrassene.

IKEA er mer enn bra nok! Ville dog ikke valgt den billigste da jeg syns den blir for tynn, men ellers er det bare å velge og vrake :)

Tips tips: IKEA har også overmadrass som er kjekke. Da slipper du tisselaken som blir klamt for lille under lakenet. Overmadrassen er billig så kjøp gjerne to slik at du har når du må vaske ene etter sykdom/uhell. De kan vaskes lett i vaskemaskin ;)

Ser overmadrassen ikke er på nett lenger, men de hadde sist jeg var på IKEA ;) Jeg må dog returnere mine 2 da vi ombestemte oss ift sengen og da får en helt annen størrelse..

Det må du nesten vurdere selv.
Når jeg kjøpte madrass til eldstemann valgte jeg en til 600kr på jysk med god tempur effekt. Kommer til å gjøre det samme nå. Er jo 10 års garanti på de madrassene.
Høres ut som samme madrass som minsten her hadde. Tipper lille får samme type.
Eldste har madrass fra IKEA nå, og den er veldig bra, men har ingen erfaring med babymadrassene deres. Tipper de er absolutt bra nok. :)

Fikk anbefalt helsemadrassen på barnashus, så her ble vertfall det bestilt :)

Kjøpt fra jysk her og. Tror det er den du har linket til frubritt, virker som den er god å ligge på :) skal også kjøpe en tynn overmadrass til å ha oppå.

Kjøpte alt på IKEA sist, men med overmadrass også :)

Kjøpt fra jysk her og. Tror det er den du har linket til frubritt, virker som den er god å ligge på :) skal også kjøpe en tynn overmadrass til å ha oppå.

Overmadrassen beskytter madrassen å i forhold til lekkasjer. Bruker det vi å :)

Jeg kjøpte en hos Babybanden på salg. Jeg tror de fleste er bra nok egentlig. :) Siden små barn er lette i vekt er de litt mindre kresne på madrassens oppbygning. Personlig prøvde jeg å unngå den billigste/tynneste og den dyreste, og bare finne en i midten som virket grei.
Jeg leste et sted at det er greit om den ikke er for myk, slik at det er vanskelig å bevege seg oppå den. Og som de andre sier er det greit å passe på at det ikke blir klamt.

Jeg har kjøpt fra ikea. Den er allerede lagt til lufting, så den kommer til å være godt luftet før ungen kommer:) Det er jo ikke stor forskjell på pris da mellom Ikea og Jysk. 400 mot 600kr. Ikea har vel noen billigere også, men de tenkte jeg var uaktuelle. Jeg følte egentlig ikke at det var noe poeng med tisselaken før de sluttet med nattbleie. Er jo gjerne ingen mengder som lekker, så jeg nøyde meg med å vaske madrasstrekket når det kom noen dråper. Tror ikke jeg opplevde at det trakk gjennom trekket.

Jeg kjøpte fibermadrassen på barnas hus [emoji4] Også tenker jeg overmadrass fra ikea! Har egentlig bare fokusert på at madrassen ikke skal være for myk og ikke svindyr, så får lille en god madrass når hun blir større og skal bytte seng [emoji5]

Overmadrassen beskytter madrassen å i forhold til lekkasjer. Bruker det vi å :)

Ja, er det jeg tenkte på egentlig. Har lest at de helst ikke skal ha veldig myk seng? Så dermed tenker jeg en tynn som beskytter litt mot lekkasjer :) kanskje putte enn tissekladd under den igjen. Bare ikke der hodet er.

Ja, er det jeg tenkte på egentlig. Har lest at de helst ikke skal ha veldig myk seng? Så dermed tenker jeg en tynn som beskytter litt mot lekkasjer :) kanskje putte enn tissekladd under den igjen. Bare ikke der hodet er.

Kan bli veldig klamt med tisselaken under. Vi hadde det bare på halve senga.

Hmm ja da blir det enten ikea eller jysk[emoji5]. Må teste ut den på jysk, det hadde jeg ikke tenkt på! Takk for tips[emoji5]

Kan bli veldig klamt med tisselaken under. Vi hadde det bare på halve senga.
Tisselaken på halve senga har jeg aldri forstått. Mine sov gjerne med rumpa på hodeputa i løpet av natta :)

Back
Topp