Madrass til sprinkelseng

JellyBean28

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Vi har kjøpt sprinkelseng brukt av et vennepar og fikk med madrassen til den. Er det ok å bruke denne madrassen eller burde vi kjøpt ny madrass? Madrassen er i utgangspunktet i kjempefin stand og er vel ca. 2 år gammel. Har hørt forskjellige ting vedrørende madrass så må høre andres mening også. :p

Her er jeg usikker. Vi har nytt. Men personlig ville jeg kanskje byttet, men det er rett og slett fordi hodet mitt mener at det er riktig, og føles renere :-) Men er usikker her altså.

Jeg hadde kjøpt ny :)

Ja, kanskje vi burde gå for en ny madrass da ja. Liker ikke at det kan kobles med krybbedød å bruke brukt madrass.

Noen som har noen madrasser å anbefale?

IKEA har gode madrasser til sprinkelseng. :)
Anbefaler å kjøpe med madrassbeskytter og tisselaken. ;)

Vi har kjøpt helsemadrass og så AeroSleep overmadrass med tilhørende laken. Da får babyen puste selv om den ligger med nesa i madrassen. Da kan også mor sove godt uten bekymringer! Overmadrassen fungerer også som tisselaken men blir ikke klamt.

De har alt på Barnas Hus eller Lilleprinsen nettbutikk

http://www.aerosleep.no/no

Kommer til å kjøpe ny på IKEA. De vi låner seng av sa at ungen deres hadde tisset gjennom bleien og alt mulig unger gjør, så madrassen deres var ikke noen vits i å ta vare på. Hadde det vært brukt overmadrass i utgangspunktet ville jeg vurdert å bare kjøpe ny overmadrass, men det er uansett ikke kjempedyrt å investere i helt ny IKEA-madrass, så det er vel verdt pengene med tankene på eventuell risiko.

Back
Topp