madrass til kurvvugge?

i vugga jeg har så er det sånn vatt madrass..
den er kjempemyk[:D]
skal prøve å ta bilde av den jeg[;)]

Er det ikkje slik at madrassene til babyar skal vere ganske harde?
For å minske risikoen for kveling?[8|]

ORIGINAL: katrinexd

Er det ikkje slik at madrassene til babyar skal vere ganske harde?
For å minske risikoen for kveling?[8|]

kan ikke si jeg har hørt det før.. men kan godt være det altså..
i senga er den ganske hard her, men ikke i vugga[:)]

Jeg har fått fortalt at madrassen til nurkene skal være hard! Både fysioterapeut og barneutstyrsbutikker har sagt det. Dette for at barnets muskulatur lett kan bli passiv i for myke madrasser. husk at de er bitteliten, og det krever mye av de for å bevege seg i en myk madrass hvor de "synker" nedi.

ORIGINAL: Baby september 09

Jeg har fått fortalt at madrassen til nurkene skal være hard! Både fysioterapeut og barneutstyrsbutikker har sagt det. Dette for at barnets muskulatur lett kan bli passiv i for myke madrasser. husk at de er bitteliten, og det krever mye av de for å bevege seg i en myk madrass hvor de "synker" nedi.

stemmer det

Der finnes jo skumgummi madrasser i forskjellige tykkelser. I kurven her har vi en på 3, kanskje 4 cm... Den er kuttet til for å passe. Den er sånn midt i mellom hard/myk. Litt hardere med tisselaken da[;)]...
Vurderer å kjøpe lammeskinnsteppe i stedet...
Men enig med de andre her om at det skal vel ikke være for mykt...

ORIGINAL: sleepyaggie

Der finnes jo skumgummi madrasser i forskjellige tykkelser. I kurven her har vi en på 3, kanskje 4 cm... Den er kuttet til for å passe. Den er sånn midt i mellom hard/myk. Litt hardere med tisselaken da[;)]...

har bare sett de tykke jeg. hvor kjøpte du den?

ORIGINAL: **monica**

ORIGINAL: sleepyaggie

har bare sett de tykke jeg. hvor kjøpte du den?

Beklager, vanskelig å hjelpe deg med den. Vår er kjøpt hos "skumgummimannen" her i Bergen.
Finnes kanskje en slik i Akershus også? En slik spesialbutikk, uten netthandel, som man må vite at de eksisterer for å finne dem...?!
Eller hvis du søker på bare skumgummi, og ikke madrass. For skumgummi kommer i så mange former[;)] og en vugge er jo ikke store greiene...
Lykke til![:D]

De har både tykke og tynne skumgummimadrasser som du lett skjærer til selv på JYSK. [:)] Var nettopp der og kjøpte en tynn type til vugga. Er i utgangspunktet ikke noe glad i skumgummi, men denne skal ha både tisselaken og tykt lammeskinn over seg. Så det holder i massevis i vugga. I sprinkelsenga derimot går vi for en mer "ordentlig" madrass. [:)]

Den vi kjøpte på JYSK var 4-5cm tykk og kostet 150 kr!! [:D]

Back
Topp