madrass til kurv..

stineliten

Glad i forumet
vi har tradisjon i familien å ligge i kurv de første ukene etter vi har blitt født.. alle har hatt samme kurv, og nå er det min tur til å ha den til min baby... problemet er bare det at jeg vil ikke bruke den samme madrassen, vil ha ny.. med tanke på krybbedød..
men det skal jo helst ikke gå i arv så ville dere kjøpt ny for hvert barn dere fikk? blir ikke det litt dyrt? ville dere droppet hele kurven? er sånn i tvil..

Kjøp en til deg.... og den synst e du kan ha til dine barn.. kan jo vaskes!

Det med krybbedød og arve-madrasser har jeg ikke hørt noe om, men ble litt tankefull nå. Marie på snart 1 mnd ligger i kurv som har gått i arv i generasjoner på farssiden helt tilbake til tippoldeforeldre. Skulle vel tro at en liten rens på madrassen skulle holde? Hun sover i kurv på dagtid og i ny seng om natten. Har ihvertfall ikke kjøpt ny madrass jeg da.... Hmmmm.... Ble litt tankefull jeg nå......

Jeg valgte å kjøpe ny madrasse til vogga som min familie bruker. Kjøpte en ny skumgummimadrasse m/trekk til 200kr på en butikk som selger stoff o.l. Har også hørt om det med krybbedød og spurte jordmora mi om det. Hun sa at det som er viktigst er at babyen ligger å sover på ryggen. Hun bekreftet at jeg var litt hysterisk med å kjøpe ny madrasse, men, men... Better safe, than sorry.

Det du også kan gjøre er å fryse madrassen dersom den ikke kan renses/vaskes. Dette tar bakterier o.l. [;)]

denne madrassen er også sikkert 30 år gammel. kjøper en ny til mine barn jeg.. skomgummimadrasser er ikke godkjent lenger heller. og så skal det ikke gå i arv, helst ikke fra søsken til søsken engang... tør liksom ikke ta noen sjanser heller.. jeg skal kjøpe overmadrass til sengen som jeg bytter fra barn til barn..

Tror jeg skal gå over til å bruke sengen på heltid jeg. Er vel ikke så lett å få tak i ovale madrasser som ikke er skumgummi vil jeg tro.....??? Den nye er ihvertafll ikke skumgummi!!! Er det sånn oval du også har?

hvis du kjøper ett "plastrekk" og legger over madrassen så er det ikke farlig ..
det skal jeg gjøre...
skal bruke kurven jeg hadde når jeg var baby[:D]

Det beste er å kjøpe ny madrass! [;)] Du får helt sikkert tak i det på en møbelbutikk eller på en stoffbutikk/utstyrsforetning. Ta med den gamle madrassen så kan de sikkert tilpasse størrelsen etter den.
Hvis du er litt fingernem kan du jo bare kjøpe en madrass selv, klippe/ skjære til etter målene til den gamle madrassen, og sy nytt trekk, eller bare bruke dobbelt opp med små stretch laken. [;)] det gjorde jeg med kurven min.

Husker ikke hvor jeg leste det, men jeg tror Hanne79 hadde funnet en side der det sto om madrasser og at de ikke skulle brukes om igjen.. Når det gjelder madrass til kurven så kan du jo bare kjøpe en eller annen madrass og skjære den til? 

Back
Topp