Madrass til bedside crib

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hva tenker dere om å låne bedside crib med en lite brukt madrass? Den er brukt av to barn, men det er ikke snakk om mange mnd da barna etter noen mnd har gått over til sprinkelseng. Det er blant annet min svigerinne sin sønn som har brukt den og sier de har vært ekstremt nøye med hygiene osv.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe ny madrass pga anbefalingene til lub, men gjelder dette kanskje bare sprinkelseng madrasser som har vært i bruk over lange perioder??
Hva tenker dere om dette?
 
Jeg vet egentlig ikke, men valgte selv å kjøpe ny madrass og overmadrass til sprinkelsenga vi arvet, selv om ungene der omtrent kun har samsovet med foreldrene ifølge dem, og ikke brukt senga. Var veldig i tvil, men siden jeg ikke fikk det ut av hodet, så bare kjøpte jeg ny [emoji28]
 
Jeg hadde nok kjøpt ny for å være sikker. Har selv kjøpt ny Madrass til sprinkelsengen selv om den gamle kun er brukt av storebror (vet det ikke er helt det samme).
 
En slik madrass til bedside crib pleier å være ganske tynn. Det er ikke vanlig å bruke bedside crib lenge uansett, så det argumentet forstår jeg ikke.

Og det er ikke vits i å ta noen sjanser, tenker jeg.
 
En slik madrass til bedside crib pleier å være ganske tynn. Det er ikke vanlig å bruke bedside crib lenge uansett, så det argumentet forstår jeg ikke.

Og det er ikke vits i å ta noen sjanser, tenker jeg.

Poenget er at den ikke er mye brukt. Uansett, visste ikke at den var så tynn. Jeg har vært og kjøpt madrass nå, tar ingen sjanser selv. Så får de andre rundt meg som mener det er ok gjøre hva de vil:)
 
Jeg ville kjøpt ny om man ikke kjenner til hva som kan ha havnet på den. Kjøpte en ganske dyr og fin madrass til sprinkelsenga til storesøster, tenkte å bruke den på nytt da det alltid har vært overmadrass på, så satser på at det går greit ;)
 
Vi kjøpte ny madrass til sprinkelsenga som vi arvet, men endte opp med å bare kjøpe ny overmadrass til vuggen som skal stå i stua. Der skal han bare sove på dagtid, når vi er hjemme, så tenker det er greit :)
 
Har kjøpt bedside crib av en venninne, den var lite brukt i et halvt år, og som regel med babynest oppi. Har faktisk ikke tenkt på å kjøpe ny madrass [emoji85]

Hvor kjøper man madrass til bedside crib egentlig? Er det ikke litt spesielle mål?
 
Har kjøpt bedside crib av en venninne, den var lite brukt i et halvt år, og som regel med babynest oppi. Har faktisk ikke tenkt på å kjøpe ny madrass [emoji85]

Hvor kjøper man madrass til bedside crib egentlig? Er det ikke litt spesielle mål?
Jeg har kjøpt skummadrass fra jysk som jeg klipper til selv :)
 
Har kjøpt bedside crib av en venninne, den var lite brukt i et halvt år, og som regel med babynest oppi. Har faktisk ikke tenkt på å kjøpe ny madrass [emoji85]

Hvor kjøper man madrass til bedside crib egentlig? Er det ikke litt spesielle mål?

Jeg kjøpte på barnas hus :)
 
Vet du sier du har kjøpt ny madrass.
Jeg ville tenkt at det holdt med overmadrass eller ammemadrass oppå. Det kan vaskes og er den barnet er i kontakt med så da holder det.
 
Hva er ammemadrass?
DryKid ammemadrass
Markedsføres som det
Den har fire sider man kan ta opp eller ned etter behov så blir liksom et firkantet «rede». Ikke tett innpå babyen, men nok til at armene når grensene og babyen kan føle den tryggheten og så er det egen madrass som da blir en slags overmadrass.
Du kan flytte babyen på den til/etter amming og den kan vaskes i maskin (bare ta ut det stive i veggene først). Sparer fort noen vask av madrass ellers både i stor og liten seng
 
Back
Topp