Madrass til barn

2søte

Gift med forumet
Har ei jente som vi tenkte snart skal gå over fra sprinkelseng til vanlig seng og må da kjøpe ny madrass til den vanlige senga hennes (Har innebygde senger, så slipper å kjøpe seng, men gammel fjærmadrass som vi vil bytte ut med en ny). Hva slags type madrass har dere til barna deres, hva er anbefalt til små barn på 2 år. Tenker ikke på merke, men type som fjærmadrass (hard, medium, myk) eller skumgummi (hvor tykk evt)? Overmadrass, er det praktisk å ha? Tenkte det kanskje var enklere å få vasket trekket på. Evt hvor tykk?

Er det noen som har noen anbefalinger? Hva bruker dere/tenker dere?

Noen med erfaringer? :)

Nu e ikke æ så belest om d emnet..sikkert mange andre som vet mere..
Men jeg har bare skumgummimadrass til mine barn 3 og 7 år...
Minste har en anna type madrass,men det e kun fordi d fulgte med senga..

Hei. Jeg har aldri svart på et innlegg før, så haåper dette blir rett. [:)]

Mamma jobber med å lage madrasser, kan godt anbefale Porolon, fagmøbler selger slike madrasser...Jeg liker best å ligge på fjermadrass selv og da må man ha overmadrass....har alltid vært "bortskjemt" med gode madrasser og syntes det er viktig, men det er jo meg...Tenk på hva du selv ligger på og hva du selv kunne ønske deg...

Tusen takk for svar! Tror vi ender opp med å gå for fjærmadrass i hvert fall, da varer den flere år. Og overmadrass må vi vel nesten ha da tenker jeg, litt lettere å vaske, for regner jo med det kan bli litt uhell med tissing og oppkast i senga etter hvert. =)

Back
Topp