Madrass til babyseng

Sissel78

Forelsket i forumet
i dag har vi fått en kjempefin gammel baby seng fra mannen sin familie. Det var virkelig en søt liten seng! [:)] Den er som sagt gammel så det er nok litt ukurante mål. Kan jeg kjøpe en skumplastmadrass og skjære til selv eller er det fy fy? Må evt sy trekk selv da.

Ingen problem å bruke en litt tykk skumgummimadrass. Finnes mangen gode skumgummimadrasser i dag. :)

Jeg skifter fra skumgummi til en god fjørmadrass når ugen veier litt. Litlå mi bytta fra skumgummi til fjær, når hun var rundt 1,5 år gammel. :)

Bruker fremdeles skumgummi her. Bytter nå når han skal over i stor seng.

Hadde selv en gammel IKEA seng med ukurante mål og måtte skjære til madrassen. Brukte trekket som fulgte med, gikk fint det[:)]

55x115 er/var også standard mål tidligere, så skulle madrassene være i det målet får du nok ganske greit tak i madrass med trekk til en ok pris[;)]

Ellers er det ingenting feil med å kjøpe skumgummi og tilpasse madrass selv (eller få det fra en butikk som selger skumgummi i rett mål med en gang, er litt herk å skjære til syns jeg da..). Er kun gammel skumgummi som har ligget på loft man skal unngå (derav ikke brukte madrasser til babyer), Gammel babygulp++ kombinert med temp.svingninger er visst litt skumle gasser for små sarte lunger!

Lykke til med kjøp!

Har ikke målt den enda, men skal gjøre det å stikke i en møbelbutikk og spørre. [:)] Hadde vært greit om de hadde madrass og trekk så jeg slipper og sy..... er ikke så god på det. Hva slags stoff bruker man til det forresten? [8|]

ORIGINAL: Sissel78

Har ikke målt den enda, men skal gjøre det å stikke i en møbelbutikk og spørre. [:)] Hadde vært greit om de hadde madrass og trekk så jeg slipper og sy..... er ikke så god på det. Hva slags stoff bruker man til det forresten? [8|]

Jeg hadde ikke giddi å brukt noe annet enn strechlaken jeg da.. gjorde det med madrassen til vugga til lillemor iallefall. Funka bra det. Skal jo bare kaste den etter bruk likevel.

Men mål først og sjekk møbel+babyutstyr+jysk om hva de kan skaffe. Ser vel ikke for meg at målet skal være så uvanlig, men man vet aldri[;)]

ORIGINAL: Juhuuuuu!!!

ORIGINAL: Sissel78

Jeg hadde ikke giddi å brukt noe annet enn strechlaken jeg da.. gjorde det med madrassen til vugga til lillemor iallefall. Funka bra det. Skal jo bare kaste den etter bruk likevel.

Men mål først og sjekk møbel+babyutstyr+jysk om hva de kan skaffe. Ser vel ikke for meg at målet skal være så uvanlig, men man vet aldri[;)]

Jysk har kun 60x120, men de har mange billige skumgummi-madrasser...

kjøp skumgummi og klipp ja!!Vi gjorde det på storsenga til lillemor. Kjøpte da på jysk

Back
Topp