Madrass- og dynetips?

shiobain

Blir kjent med forumet
Jeg har ikke tenkt å kjøpe så mye nytt, men madrass og dyne skal jeg investere litt i. Er det noen som har erfaring eller gode råd? Har skjønt at madrassen ikke skal være for myk, men det sier ikke meg så mye. I tillegg bør begge deler være fuktighetstransporterende. Det jeg er mest ute etter er kanskje tips om konkrete madrasser/butikker :)

En baby veier nesten ingenting så da er det ikke så nøye. Men skal du bruke den en stund kan det være lurt å kjøpe springfjærmadrass og ikke bare skumgummi. De der fjærene står separat og ikke er "filtrert" inn i hverandre er best.

Kjøp overmadrass! Det er et herk å vaske og tørke en hel madrass.

Ikea sine madrasser har kommer bra ut på tester. Ikke er de de dyreste heller.

Dyne så kjøp dun og ikke syntetisk. De dyreste er som regel best, min erfaring med dyner hvertfall. Og så er det å sjekke hvilke merker som er allergivennlig, miljøvennlig og etisk riktig. Men det får du Google deg fram til selv :p

Følg med på Princess butikkene da de ofte har 40% avslag på alt til barn, også dundyner til baby/barn :)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

En baby veier nesten ingenting så da er det ikke så nøye. Men skal du bruke den en stund kan det være lurt å kjøpe springfjærmadrass og ikke bare skumgummi. De der fjærene står separat og ikke er "filtrert" inn i hverandre er best.

Dyne så kjøp dun og ikke syntetisk. De dyreste er som regel best, min erfaring med dyner hvertfall. Og så er det å sjekke hvilke merker som er allergivennlig, miljøvennlig og etisk riktig. Men det får du Google deg fram til selv :p

Enig i alt!

Har vært å sett på babycare , der hadde de en som kostet nesten 1000kr. Hvor der var en tempurside for baby tiden også skulle man snu den ettersom babyen ble eldre. Den skulle også være slik at tiss ikke trekte ned slik at det ikke var fare for mugg o.l. Hun i butikken hadde enda mer info, men resten har jeg glemt :p

Termin 10 februar <3

Jeg er ganske grønn på dette baby-feltet og ikke minst når det kommer til utstyret :P
hvordan organiserer man liksom sengen f.eks? Først madrass, så overmadrass, så tisselaken, så saueskinn og så baby + dyne?? haha, lurer på det samme i vogn og vugge :P

Vi hadde madrass frå svane sist gang og var veldig fornøyd. Og dundyne frå kid. Denne gangen skal vi ha overmadrass også.

Jeg er ganske grønn på dette baby-feltet og ikke minst når det kommer til utstyret :p
hvordan organiserer man liksom sengen f.eks? Først madrass, så overmadrass, så tisselaken, så saueskinn og så baby + dyne?? haha, lurer på det samme i vogn og vugge :p

Eg fekk høyre ein gang at tisselaken ikkje var så bra siden det ikkje puster. Kan bli veldig klamt og fuktig. Så vi brukte "eingangsunderlag" som vi la midt i senga for å ta eventuell tiss og/eller bæsj.
Sauseskinn kjem veldig an på kor varm/kald baby du får. Vi hadde kjøpt inn, men brukte det aldri i seng eller vugge. Ho var varm nok i ullpysj med dyne på fordi om vinduet stod åpent på soverommet. I vogna brukte vi det når det var for varmt til vognpose, men litt kaldt bare med dyne.
Så her blir det madrass + overmadrass + delvis tissebeskyttelse + baby + dyne ;-)
Og i vogga er det bare madrass + baby + teppe :-)

Vi har ikke brukt tisselaken til eldste, han ble veldig klam i starten da vi prøvde med det. Også er det noe med lufting ja... Har heller ikke hatt noen uhell i senga så lenge han har brukt bleie, mulig det blir annerledes etter at han slutter med bleie, vi får se. Bruker overmadrass på senga som kan vaskes ved behov.

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Et lite oppfølgingsspørsmål: hvorfor synes du dun best? Jeg synes jo dun er best til meg selv og hadde bestemt meg for å gå for dun. Da jeg presenterte dette for mannen min var ikke han helt enig og jeg kom litt til kort da han ville ha skikkelig begrunnelse for hvorfor :p

Et lite oppfølgingsspørsmål: hvorfor synes du dun best? Jeg synes jo dun er best til meg selv og hadde bestemt meg for å gå for dun. Da jeg presenterte dette for mannen min var ikke han helt enig og jeg kom litt til kort da han ville ha skikkelig begrunnelse for hvorfor :p
Fordi syntetisk blir klamt. Dun puster og er naturlig.

Back
Topp