Madrass og dyner

lillerypa

Forumet er livet
Har begynt å tenke på og gjøre klart det som mangler, og da lurer jeg på om det er noen madrass og dyner som er anbefalt? Eller har dere noen å anbefale? Har prøvd å søke litt på nett, men finner egentlig ikke ut av noe :p

vi har dun dyne fra kid mener jeg det er.. den er kjempe god.. madras husker jeg ikke hva heter.. orker ikke og springe opp og sjekke nå men kan sjekke etter på..

Babyshop har en kjempeflott madrass som brukes på den ene siden frem til 10 kg og deretter snus. Den har også ekstra lag som kan vaskes ved uhell, og som trekker til seg fuktighet raskt så det ikke blir ubehagelig for babyen. Trooor den var litt dyr, 1000 kr?? men vi kjøpte den etter anbefaling :)

i følge det jeg har funnet ut så er det viktigste at madrassen er fast nok, at den har avtagbart trekk og at trekket (evt en overmadrass) kan vaskes på 60 grader.. :)

SÅnn ellers er det egentlig pris og smak som har noe å si...
Vi går nok fra en middels priset på ikea da det er enklest.. :)

I tillegg har de tilbud på overmadrasser på jysk - de kan vaskes på 60 grader, de på ikea kan ikke. De koste r100 kroner :)

Fine gode dundyner hos Princess. Godkjent av astma og allergiforbundet.
"Andungen gåsedundyne er en lett og lun helårsdyne for baby/barn, den gir en myk og behaglig sovekomfort, og har en god pusteevne som gir en konstant og jevn varme. Det er 90% hvit europeisk, 1. klasses dun og 10% fjær. Trekket er 100% bomull. Dynen er godkjent av NAAF Norges Astma og Allergiforbund! " http://www.princessbutikken.no/display.aspx?menuid=52&prodid=109

Princess har til stadighet gode tilbud på sine produkter som feks 30% avslag på barneting etc. Lønner seg å slå til da :)

Vi har benyttet oss av disse på alle 3 størrelsene vi har trengt frem til nå.

Madrass kjøpte vi hos Barnas Hus når vi kjøpte seng. Husker ikke navnet, men kostet rundt 800,- Veldig fornøyd!

jysk har nokon supre, varmeregulerandes dyne :) Allergivennlig:)

Hugser ikkje kalla av typane, men dersom du holder ei hand på kvar side av dyna, og så gnisser mot dyna  (som når du skal varme henda dine med å gnissedei fram og tilbake, berre med dyna i mellom) så vil du merke at den eine sida blir skikkelig varm, mens den andre berre blir lunka :)

(men det står vel forresten kanskje på dynene kalla som er varmeregulerande) :P

Andungen dundyne fra princess :) Har den i 3 str og er veldig fornøyd :) Madrass til babyen har vi ikke kjøpt ennå, men mulig vi kjøper samme som til storesøster, fra Ikea. + overmadrass :)

Back
Topp