Madrass i vogn?

Bkno5118182

Flørter med forumet
Hei,
Jeg lurer på om underlaget som er i vognene er nok til å bare legge babyen oppi? Synes den er så tynn og hard, om jeg skal legge babyen rett nedi dybvogna. Er det vanlig å gjøre den mykere ved å kjøpe en "vogn madrass" til å legge oppi, eller hva?!
Dere som har kjøpt vogn, er det meninga man bare kan legge babyen rett oppi, med dyne over seg? :-)

Pleier ha en sånn skinnfell over madrassen, ikke noe mer...:) tror ikke babyer skal ha det for mykt.. har og sett en del som bruker babynestet i bagen den første tiden..,

Jeg la babynestet i vognbagen, hun var jo så liten, så følte at hun liksom kunne "ramle" rundt inni der :p Men babyer veier jo så lite, så er ikke mye madrass som skal til for dem, blir det for mykt synker de jo nedi liksom.

Jeg har kjøpt madrass til vognen.. 2 eller 3cm er den.. så mer som en overmadrass, men eneste det var å få tak .. så antar de ikke skal vær tykkere

Brukte ikke annet enn det som var i bagen til første mann, fungerte fint det, men siden han er født i september så hadde man jo pose i tillegg da :-)

Jeg skal ha en skinnfell i vogna :)

Saueskinn i bunn, pakker rundt med helseteppe også dynen over :)

Madrassene er gode nok :) Babyenes madrasser skal ikke være myke :)

Takk for innspill! Syns bare den ligner med på en liten tynn lefse, enn en madrass.
Men den skal vel kanskje være sånn :-)

Her benytter jeg vognmadrassen, og veksler mellom å ha lammeskinn eller et tynt teppe over madrassen :)

De forskjellige vognene har forskjellige madrasser da, men både tfk og emmaljunga sine synes jeg var tykke nok og brukte bare laken på de:) Min svigersøster har kjøpt en annen mindre kjent type vogn og den har virkelig tynn madrass så den ville jeg brukt noe over. Litt lik som den i moseskurven jeg har kjøpt, den må jeg ha lammeskinn eller ekstra madrass i.

Mi vogn kommer med madrass/understell. Skal ikke bruke noe ekstra. Når været krever dette, så blir det en teppe eller sauskinn under + vognpose rundt. Vil tro det blir tykt nok underlag.

Bruker kun saueskinn, teppe og dyne til babyen i starten. Mykt nok, varmt nok. :)

Back
Topp