• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Maaat

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Herregud, jeg spiser hele tiden.
Frokost kl 7, mellommåltid kl 9, og så gr det slag i slag annenhver time. Da klarer jeg holde kvalmen i sjakk.

Har droppet å spise sjokolade og kjeks nå (utfordring, siden det ALLTID står fremme på jobben), så det ejg evt sparer i kalorier der blir jo tatt igjen i mye mere mat.

Men, spiser gjerne mer mat for å slippe å være kvalm, spesielt når knekkebrød med gulost fungerer knallbra.

Har det også sånn som deg, og knekkebrød med gulost er noe av det som fungerer best for meg også :P Jeg spiser omtrent 1 gang i timen, enten fordi jeg er kvalm eller fordi jeg MÅ ha mat. De siste ukene har jeg vært nødt til å stå opp om natta for å spise, og i går måtte kona smøre knekkebrød til meg etter at vi hadde lagt oss :P Det er helt sinnsykt, føler at jeg ikke gjør noe annet enn å spise! Jeg håper bare at dette fører til at jeg legger på meg...

Har det også sånn som deg, og knekkebrød med gulost er noe av det som fungerer best for meg også :p Jeg spiser omtrent 1 gang i timen, enten fordi jeg er kvalm eller fordi jeg MÅ ha mat. De siste ukene har jeg vært nødt til å stå opp om natta for å spise, og i går måtte kona smøre knekkebrød til meg etter at vi hadde lagt oss :p Det er helt sinnsykt, føler at jeg ikke gjør noe annet enn å spise! Jeg håper bare at dette fører til at jeg legger på meg...

For en merkelig situasjon egentlig.
Dog er nok jeg der at jeg meget vel kunne tatt av en haug med kilo, så må heller prøve å begrense det.. :P

Mitt tips er grønnsaker å dipp. For det kan du knaske masse på uten at det går utover vekta noe særlig.

Jeg spiste også mye kavringer sist jeg var gravid. Hjelper på kvalme.

Mitt tips er grønnsaker å dipp. For det kan du knaske masse på uten at det går utover vekta noe særlig.

Jeg spiste også mye kavringer sist jeg var gravid. Hjelper på kvalme.

Ja, grønnsaker er bra, skal se om jeg kan sette inn et gulrotstøt. :)

tror jeg har gått opp en del pga den plagsomme kvalmen som må holdes i sjakk hele tiden. Men jeg vet at jeg senere i graviditeten kommer til å ikke klare å spise noe særlig. Er så dårlig plass da til mat så jeg går ofte ned i vekt mot slutten:p

Idag hadde jeg med en skolebolle og noen kiwier på jobb, hver halvtime spiser jeg en halv kiwi eller river av en bit av skolebollen. Det hjelper mot den verste kvalmen - men kan jo ikke spise en skolebolle hver dag :joyful:

Er kvalm hele døgnet uansett hva jeg gjør:hungover: Legen sa jeg kunne ta kvalmestillende om det ble for ille, men det har ikke så voldsom effekt. Orker ikke tanken på mat, brekker meg og sliter med å spise. :(

Er kvalm hele døgnet uansett hva jeg gjør:hungover: Legen sa jeg kunne ta kvalmestillende om det ble for ille, men det har ikke så voldsom effekt. Orker ikke tanken på mat, brekker meg og sliter med å spise. :(

Uff, så slitsomt! Har du prøvd utvannet juice? Farris og juice blandet sammen hjelper meg litt på sånne dager :)

For meg varierer det veldig! Noen dager vil jeg ha mat hele tiden, andre dager er jeg så kvalm at jeg ikke orker mat. Som i dag. Fikk plutselig lyst på rømmegrøt av alle ting. Men da ble jeg kvalm igjen :(

Uff, så slitsomt! Har du prøvd utvannet juice? Farris og juice blandet sammen hjelper meg litt på sånne dager :)

Ja, det reddet meg forrige svangerskap..:) Denne gangen er kvalmen heeel grusom, kaster opp døgnet rundt.. Veldig slitsomt. Håper det gir seg når jeg bikker 12 uker:smiley-angelic001 Bare 3 uker igjen:hilarious:

Herregud jeg er SÅ SULTEN!!!

Jeg har det på samme måte. De siste dagene har matinntaket økt i takt med kvalmen. Er liksom det eneste som hjelper litt. Tør ikke gå på vekten..:rolleyes:

Jeg å. Sykt sulten :P

Jeg har det på samme måte. De siste dagene har matinntaket økt i takt med kvalmen. Er liksom det eneste som hjelper litt. Tør ikke gå på vekten..:rolleyes:
Uff ja, jeg spier så mye oftere og mere enn tidliger,e bare for å holde koll på kvalmen. Men, har sluttet å spise søtsaker, da blir jeg jo bare dårlig, så kanskje det går opp i opp. Ingen vektøkning ennå i alle fall

Uff ja, jeg spier så mye oftere og mere enn tidliger,e bare for å holde koll på kvalmen. Men, har sluttet å spise søtsaker, da blir jeg jo bare dårlig, så kanskje det går opp i opp. Ingen vektøkning ennå i alle fall

Føler at jeg har gått opp. Fikk telefon fra fostergenetisk nå fordi jeg skal inn og ta blodprøve, og da hun ba meg veie meg før jeg kom utbrøt jeg bare: «Å huff!» Jeg som var på vei nedover før jeg ble gravid.. Gruer meg som en hund til å veie meg altså!

Sitter og prøver å tvinge i meg et knekkebrød as we speak. Enten det eller å spy liksom.:wacky:
Fikk du spist litt? Jeg skal spise igjen nå. Hva skjedde med ulvehungeren liksom

Back
Topp