Maaat

Monica96

Glad i forumet
Hei! Dette har ikke særlig mye med graviditet å gjøre hehe men jeg tenkte å lage potetbåter i dag, noe som aldri pleier å bli vellykket. Er det noen som har peiling på hvilket merke på potetene en bør bruke? Har mandelpoteter men jeg har ikke peiling haha så setter pris på noen tips :)

aner ikke noe om potettype, men jeg syns ofte mine steker og steker uten å bli ferdige:p så jeg går for de
Minste potetene eller litt tynne båter:) men da blir de mer crispy da!

Bruker de potetene jeg har i hus, stort sett veldig fornøyd. Skjærer forholdsvis tynne potetbåter og steker de lenge og vel så de blir litt crispe :)

aner ikke noe om potettype, men jeg syns ofte mine steker og steker uten å bli ferdige:p så jeg går for de
Minste potetene eller litt tynne båter:) men da blir de mer crispy da!
Det problemet jeg også har, er så vanskelig å planlegge når en skaø begynde å lage selve retten for når det står at det tar 30-40 minutter kan mine ofte stå i en time uten at dei blir ferdige haha :)

Det problemet jeg også har, er så vanskelig å planlegge når en skaø begynde å lage selve retten for når det står at det tar 30-40 minutter kan mine ofte stå i en time uten at dei blir ferdige haha :)
Hahaha! Akkurat det jeg og sliter med! Enten er potetene litt rå eller så er de mørkebrune :p og det varierer lissom! Er ikke noen logikk i det!

Å ja, jeg har bare hørt noen har sagt at potettypen har mye å si. Da får jeg prøve med dei :) takk for svar!
Kokefaste poteter egner seg best til potetbåter.
Melne typer som mandelpotet er ikke så enkelt å få til alltid.

Kokefaste poteter egner seg godt til potetsalater, røsti, fløte- gratinerte, lapskaus, m.m. De er fastere i konsistensen enn melne poteter ved tilberedning, og sprekker ikke så lett ved koking.
De mest typiske kokefaste pote- tene er: Asterix, Folva, Beate,
Laila og ferskpoteter som Ostara og Rutt.

Back
Topp