MA?

Føler meg egentlig litt dum som tenker og bekymrer meg sånn når det kanskje ikke er noe å bekymre seg over... Men godt å kunne dele litt tanker her inne.

Helt naturlig å være bekymret, man kan jo ikke kontrollere tankene sine. Bra du skal på tul snart krysser fingrene for deg!

Har kjent på litt symptomer i kveld, så det går vel bare litt opp og ned. Men det er veldig rart å føle seg tipp topp uten et eneste symptom den ene dagen og være kvalm og trøtt den neste... Har vel sikkert litt med både mat og søvn og hva jeg gjør og alt...

Har kjent på litt symptomer i kveld, så det går vel bare litt opp og ned. Men det er veldig rart å føle seg tipp topp uten et eneste symptom den ene dagen og være kvalm og trøtt den neste... Har vel sikkert litt med både mat og søvn og hva jeg gjør og alt...
Jeg har ikke opplevd MA selv, men syntes det er noe av det skumleste med å være gravid så du er ikke alene i å bekymre deg! Jeg tenker at man bare må tro at alt er bra før det motsatte er bevist. Selv om man hører om så mange som har hatt MA så er det jo ikke veldig vanlig. I mitt første svangerskap så var jeg ikke veldig bekymret, plutselig i uke 9 så forsvant alt av symptomer og jeg ble plutselig super bekymret. Googlet meg ihjel og var overbevist om at det måtte være en MA. Bestilte meg ultralyd privat dagen etter og fikk se en liten peanøtt med bankende hjerte.

Jeg har ikke opplevd MA selv, men syntes det er noe av det skumleste med å være gravid så du er ikke alene i å bekymre deg! Jeg tenker at man bare må tro at alt er bra før det motsatte er bevist. Selv om man hører om så mange som har hatt MA så er det jo ikke veldig vanlig. I mitt første svangerskap så var jeg ikke veldig bekymret, plutselig i uke 9 så forsvant alt av symptomer og jeg ble plutselig super bekymret. Googlet meg ihjel og var overbevist om at det måtte være en MA. Bestilte meg ultralyd privat dagen etter og fikk se en liten peanøtt med bankende hjerte.
Ja, det er det skumleste!! Så fint å se et bankende hjerte da!! Det vil jeg også se!

Jeg hadde en MA. Fosteret døde i uke 8, og jeg VISSTE noe var galt. Ble kjempebekymra helt ut av det blå. Følte noe var galt. Leita etter hjertelyd i uke 12 hos jordmor, men fant ikke noe - men jordmor sa at det var vanlig. Det hjalp ikke meg, jeg var sikker på at noe var galt. Fikk til slutt sjekka, og jo - fosteret hadde stoppa i uke 8.

I mine andre graviditeter har jeg ikke følt den bekymringa og angsten. Så nå stoler jeg veldig på magefølelsen min!

Jeg hadde en MA. Fosteret døde i uke 8, og jeg VISSTE noe var galt. Ble kjempebekymra helt ut av det blå. Følte noe var galt. Leita etter hjertelyd i uke 12 hos jordmor, men fant ikke noe - men jordmor sa at det var vanlig. Det hjalp ikke meg, jeg var sikker på at noe var galt. Fikk til slutt sjekka, og jo - fosteret hadde stoppa i uke 8.

I mine andre graviditeter har jeg ikke følt den bekymringa og angsten. Så nå stoler jeg veldig på magefølelsen min!
Den magefølelsen er magisk! Hadde det akkurat sånn da jeg hadde exu. Men da var det fysisk rare ting også. Men jeg bare visste at det var exu. Det var jeg som måtte foreslå det for legen, for det tenkte ikke hun på en gang. Heldigvis at jeg var føre var. Men det er rart hvordan man bare føler at noe ikke stemmer.

Vet ikke om jeg bare er for bekymret eller om det er noe i det. Har lest litt rundt... Er 6+0 i morgen. Hele uka her jeg kjent på masse symptomer hver dag. Litt småkvalm også. I gårkveld ble jeg sykt kvalm, så jeg nesten trodde jeg skulle spy. Var over neste dag og har kjent veldig lite i dag. Var dårlig i magen på ettermiddagen og var på do to ganger. Etter det er jeg helt fin. Føler meg ikke gravid i det hele tatt. Er ikke trøtt eller kvalm eller noen ting. Bare ømme pupper igjen...

Jeg er så redd for MA. Leste om flere som hadde blitt dårlig den dagen de opplevde at det døde, forså miste symptomer. De hadde ikke fått vite det før flere uker etterpå, men. Jeg er så redd for akkurat det. Vet ikke hva jeg skal tenke eller tro.

Noen som har opplevd MA, som kan fortelle om dere merket noe til det?

opplevde ma i fjor. jeg kjente ingen ting av det. men nå i ettertid så var det nok murring i magen den dagen det skjedde. men ikke kvalm. de døde uke 9, je gvar på ultralyd uke 11. da de merket det var dødt.

Back
Topp