MA

teebie

Forelsket i forumet
VIP
var oppe på sykehuset idag og fikk noen tabletter opp i skjeden som jeg skulle ta hjemme..
Nå har jeg ligget i sofaen i 2 timer som jeg fikk beskjed om men blødningene er ikke begynt enda..
Flere som har tatt de pillene??

Hvor lang tid tok det før blødningene begynte?
Fikk dere ut alt på de pillene?

Uff, så trist[&o]

Så trist at du har mistet. Er noe jeg ikke under min verste fiende en gang.
Hadde selv en MA i 09 og en nå i begynnelsen av mars.

Jeg tok tablettene kl 1 på dagen.
Fikk litt spotting i 4 tiden og så begynte blødningen skikkelig i 6 tiden.
Frem til 11 kom det en god del klumper, men kl 11 kom embryoet og etter det var det vanlig blødning igjen.
Blødde i litt nesten 2 uker, så hadde jeg spotting og småblødninger i nesten en uke.
Fikk tr igjen i dag, og det er nå 4 uker siden jeg tok tablettene.

ORIGINAL: Becky87

Frem til 11 kom det en god del klumper, men kl 11 kom embryoet og etter det var det vanlig blødning igjen.

var det vondt eller?
forrige gang jeg fikk sånne tabletter føltes det ut som jeg skulle "dø" innvendig .. [&:]

tusen takk.. ja er ganske vondt.. 3 gangen dette.. 1 i 07.. i november 2010/og nå idag

Så leit å høre at du måtte oppleve MA[:(]

Eg fikk 2 x 4 tabletter som eg skulle sette selv to ettermiddager. Ingenting skjedde etter de første 4(2 av dem kom forresten hele ut igjen[&:]) Dagen etterpå satte eg de andre 4 i 20-tiden og det begynte ikke å blø før på natten. Dette var natt til lørdag. Blødde en del lørdagen og søndagen og på mandagen begynte eg plutselig å styrtblød. Blødde slik i noen timer før det ga se for det meste. Var på UL på torsdagen og da var det bare litt blod igjen så trenge ikke noe mer behandling.

Vet at en del ikke får ut alt og må til utskrapning alikevel. Men håper blødningen kommer i gang etterhvert og at du slipper noe mer behandling. Lykke til

jeg fikk bare med 2 tabletter men skulle ringe vis jeg ikke fikk blødning eller fikk voldsomme smerter..

ORIGINAL: teebie

ORIGINAL: Becky87

var det vondt eller?
forrige gang jeg fikk sånne tabletter føltes det ut som jeg skulle "dø" innvendig .. [&:]

tusen takk.. ja er ganske vondt.. 3 gangen dette.. 1 i 07.. i november 2010/og nå idag

Jeg hadde ganske vondt fra ca 5 og utover. Hadde tidvis vondt i noen dager etterpå.
Fikk resept på pinex forte og tok det sammen med panodil 2 ganger den dagen jeg tok tablettene, og med gjevne mellomrom de neste 3 dagene.

Jeg fikk rier som satt i rygg og så etterhvert også i magen. Brukte også varmepute som smertelindring.
Men som jeg sa til mannen; "jeg kan ikke fatte og begripe at noe vil gå gjennom noe så vondt av egen fri vilje".

jeg fikk bare med 2 tabletter men skulle ringe vis jeg ikke fikk blødning eller fikk voldsomme smerter..

Hva slags tabletter var det du fikk? Eg fikk cytotek. Litt rart hvis du har fått de samme, dvs at eg fikk 8 og du bare 2?[8|] Hadde du begynt å blø/spotte i det hele tatt før?

anbefaler deg å gå litt rundt i huset, sett deg på do en stund.. [:)]

ORIGINAL: Dollface

anbefaler deg å gå litt rundt i huset, sett deg på do en stund.. [:)]

Gå rundt i huset er ikke nødvendigvis beste ideen[&:] Skulle bare en tur på do eg og der datt den ene tabletten ut. Måtte ligge helt i ro eg så de holdt seg på plass[&o]

ORIGINAL: ©Smartass For Life!

Uff, så trist[&o]

Ja,jeg har gjort det samme,men jeg måtte være på sykehuset til det var over.
Begynte å blø etter et par timer,for da fikk jeg beskjed om å stå oppreist eller gå.
Fikk ut alt ja. Ikke noe behagelig opplevelse i det hele tatt [:(]

Stor klem!!

ORIGINAL: SeHvaSomSkjer!

Hva slags tabletter var det du fikk? Eg fikk cytotek. Litt rart hvis du har fått de samme, dvs at eg fikk 8 og du bare 2?[8|] Hadde du begynt å blø/spotte i det hele tatt før?

fekk også cytotek tabletter men fikk bare de som skulle i skjeden..
8??  fikk du de svelge tablettene også eller?

har hatt brun utflod og blødd litt de siste 2 ukene.. spotting men ikke blødninger nei..
begynt så vidt nå men

ORIGINAL: SeHvaSomSkjer!

fekk også cytotek tabletter men fikk bare de som skulle i skjeden..
8??  fikk du de svelge tablettene også eller?

Nei, skulle sette de i skjeden. 4 første kveld og 4 kvelden etter. De 4 første satte eg nok ikke godt nok inn for en ramlet ut den kvelden ved dobesøk og 1 til på morgenen, igjen ved dobesøk. Men som sagt begynte eg ikke å blø før etter at eg hadde satt andre omgang med 4 tabletter[8|] (beklager ekle detaljer, men regner med at det kan være av "intresse")

Ja setter pris på all informasjon jeg kan få ..

ja det var merkelig att jeg fikk så få tabletter da ja..
Var du kommet langt i svskapet?

ser du har skrevet uke 10.. men jeg var ikke i mer enn uke 6 før fosteret sluttet og utvikle seg så vet ikke om det har noe og si?

Ja setter pris på all informasjon jeg kan få ..

ja det var merkelig att jeg fikk så få tabletter da ja..
Var du kommet langt i svskapet?

ser du har skrevet uke 10.. men jeg var ikke i mer enn uke 6 før fosteret sluttet og utvikle seg så vet ikke om det har noe og si?

Ble oppdaget i uke 10 men fosteret hadde sluttet å utvikle seg lenge før det, muligens allerede i uke 5. Men eg hadde nesten ikke spottet noe heller så vet ikke om det kan ha noe å si? Men ville tatt kontakt med legen igjen i morra hvis ikke det begynner å blø ordentlig i dag eller natt og hørt hva du bør gjøre.

Ringte forresten fastlegen min når de tablettene ramlet ut, siden eg var usikker på om eg da skulle fortsette med de andre og gyn-legen hadde fri på fredagen. Fastlegen hadde rett og slett ikke hørt om slik bruk at cytotek så det var ikke mye hjelp å få av henne. Så snakk med legen som ga deg tablettene!

takk for mange gode råd..
betryggende og få mange gode svar

[:)]

Back
Topp