MA vs SA...

Trekløveret <3

Forumet er livet
Nå syntes jeg det har vært rett og slett for mange som har mistet her :-(
Kjenner jeg blir skikkelig bekymret for MA, i og med at en liksom ikke merker noe?! Det er bare dødt inni der liksom..
Med SA så merker en det ihvertfall med blødning og smerter..
Uansett..bare litt tanker fra meg... Håper virkelig ingen flere mister nå!!

Helt enig! :( trist å lese at så mange mister... Tenkte på det da jeg sto opp idag,hvor deilig det skal bli å kjenne liv :) er 13 uker nå og har nesten ingen symptomer utenom at jeg blir fort sliten og at kvalmen kommer om jeg ikke spiser ofte nok.. Blir liksom til at en lurer på det er liv der..

Det er tredje gang jeg er på terminforum nå og det er alltid en del som faller bort. Jeg syns ikke det har vært fler her en normalt. Men det er klart det ikke er noe kjekt når den ene mister etter den andre, men samtidig er det en del av hele greia. Du må prøve å tenke som jeg tenker; andres svangerskap og opplevelser har INGENTING å si på mitt. Det forandrer ikke noe og påvirker ikke mitt svangerskap og mitt foster.
Jeg tror ikke det blir så mange fler som mister nå. Det er mest kritisk helt i starten og nå har snart hele hurven inne her bikket 12 uker ;-)

Bekymrer for det samme. Spent på ul i mårra.
Syns det er vanskelig å lese om alle som mister så er ikke så aktiv her inne for tida. Håper alt er bra i mårra så jeg kan slappe av og nyte svangerskapet litt mer.

Jeg trur heller ikke at man er ferdig med å miste folk her inne med tanke på ma. Det er jo vanskelig å oppdage. Selvfølgelig håper jeg ikke flere mister :( trur man er ekstra bekymret når man er samlet på en slik plass som dette. Man leser om alt det positive og negative tingene som skjer.

Uff Jaa .. Ufattelig trist, men da er det kanskje noe galt med fosteret også siden det går den veien ? ;/ Var vanvittig bekymret før jeg skulle på UL og leste at flere mistet her inne, det er liksom ikke sånt man hører om i det daglige, så når flere skriver at de mister her inne så virker det som om det er så mange tror jeg .. Får håpe alle sitter fremover nå !

Helt enig! :( trist å lese at så mange mister... Tenkte på det da jeg sto opp idag,hvor deilig det skal bli å kjenne liv :) er 13 uker nå og har nesten ingen symptomer utenom at jeg blir fort sliten og at kvalmen kommer om jeg ikke spiser ofte nok.. Blir liksom til at en lurer på det er liv der..
Føler det på akkurat samme måten, er så spent på jordmortimen uti januar. Da må de jo finne hjertelyd om det er liv inni der.

Jeg merker at jeg er ganske bekymret nå også :/ Jeg skal ikke til jordmor før 9.feb, så blir leeenge å vente på hjertelyden :( Hjelper ikke på at avisene har tatt opp dette temaet nå om dagen heller. :confused:

Det er vanskelig med så mange som mister.
Husker når jeg skulle ha poden så gledet jeg meg slik til at alle skulle komme over 12 uker så frykten skulle avta.

Hade en Ma i 2010, når jeg ble gravid med poden var jeg så takknemlig fordi jeg var kvalm så det ble annerledes.
Alikavel senket ikke skuldrene seg før jeg hadde vært på ul i uke 10 og 13.

Nå skal jeg på ul i morgen for første gang dette svangerskapet. Hadde tenkt å være sterk å vente til uke 12 denne gangen, men rett før jul måtte jeg bestille.

Det at så mange har MA istedenfor Sa nå tror jeg rett og slett skyldes at vi er mer påan med tidlig ul og da oppdager man det før det blir SA. Men snart snart er vi igjenom dette skumleste trimester og om en stund kan vi kose oss med daglige spark.

Det er tredje gang jeg er på terminforum nå og det er alltid en del som faller bort. Jeg syns ikke det har vært fler her en normalt. Men det er klart det ikke er noe kjekt når den ene mister etter den andre, men samtidig er det en del av hele greia. Du må prøve å tenke som jeg tenker; andres svangerskap og opplevelser har INGENTING å si på mitt. Det forandrer ikke noe og påvirker ikke mitt svangerskap og mitt foster.
Jeg tror ikke det blir så mange fler som mister nå. Det er mest kritisk helt i starten og nå har snart hele hurven inne her bikket 12 uker ;-)

3.gangen for meg også, og har "opplevd" verre ting enn at folk har mistet før oul.. For min del blir det litt sånn at jeg føler litt på det selv når det skjer noe med noen som er i samme fase/situasjon..
Vet at ingenting her inne påvirker mitt svangerskap, men er vel bare menneskelig å kjenne litt på det ;-)
Greien min var egentlig at jeg syntes det er skummelt med de som nå har hatt MA..og håper INGEN flere her opplever det♡

3.gangen for meg også, og har "opplevd" verre ting enn at folk har mistet før oul.. For min del blir det litt sånn at jeg føler litt på det selv når det skjer noe med noen som er i samme fase/situasjon..
Vet at ingenting her inne påvirker mitt svangerskap, men er vel bare menneskelig å kjenne litt på det ;-)
Greien min var egentlig at jeg syntes det er skummelt med de som nå har hatt MA..og håper INGEN flere her opplever det♡
Absolutt, syns det er trist på andres vegne jeg også.

Krysser alt for at vi alle sammen går til juni/juli :)

Er også for 3. gang inne på et terminforum, så kjenner til redselen. Nå håper jeg vi alle holder oss her inne og at ingen forlater! :)

Håper alle blir nå jeg og. Krysser fingre og tær for alle sammen!♡♡♡
2. Gang på terminforum for min del. Hadde en SA første gangen selv, og kjenner veldig på den følelsen.
Kommer nok ikke til å føle meg mer sikker før jeg begynner å kjenne at det er noe liv

Vil bare si at her i disse forumene vises alt så mye bedre, er selv en av de som nå går gjennom en MA - og det er forferdelig kjipt. Men dere må for all del forsøke å senke skuldrene ! Nyt tiden - % for at det går galt nå er svært lav !
Håper dere alle holder sanmen og får fine svangerskap

Redd for ma jeg også. Kjempe trist å se noen må gå pga det... jeg er 11+0 i dag, så den ul vi har 8.jan kmmå komme kjapt syns jeg...
Håper alle her nå blir værende til ca.termin! ♡

Back
Topp