MA - opplevelse (positiv)

maiine

Glad i forumet
Novemberbarna 2021
Hei!

Har i dag vært gjennom min første MA, og tenkte å dele denne for å hjelpe dere andre damer som må gjennom det samme. Jeg var 12+0 med foster som hadde sluttet å vokse 8+5 og fikk derfor behandling på sykehus.

Startet dagen med 4 cytotek vaginalt, 3 paracet og 3 voltaren. Merket ingenting av disse, og dro til sykehuset.
Hadde en fin og rolig start i rundt 3 timer hvor det ikke skjedde noe annet enn at jeg fortsatt blødde.

Fikk etterhvert menslignende smerter, men takket være medisinene merket jeg de ikke så godt. Fikk da 2 nye cytotek som jeg svelget ettersom det ikke hadde skjedd noe enda. Fikk også to paracet og en sobril fordi jeg var veldig engstelig og smertene tok seg litt opp.

Deretter tok det enda noen timer, hvor jeg trodde det skjedde noe. Det viste seg å bare være blodklumper, så fikk beskjed av jordmor om å være mer aktiv, gå mye og forsøke å presse. Ble veldig sliten av dette, så da ny jordmor tok over fikk jeg en annen anbefaling. Jeg fikk 2 nye cytotek, litt mat å spise og beskjed om å prøve å sove litt og la kroppen hvile.

Da jeg våknet igjen med menssmerter gikk alt veldig fort. Jeg gikk på do, og alt kom. Ingen smerter, bare lettelse.
Alt i alt syntes jeg det gikk over all forventning, og trodde det skulle være mye vondere.

Anbefaler derfor alle å ta nok smertestillende ved start, fylle på med cytotek og be om beroligende hvis man blir veldig stresset og urolig.

Håper dette kan være til hjelp, jeg gruet meg veldig uten grunn <3

Last edited:
Så bra at du fikk en så god avslutning på det <3
Håper dere får slappet godt av sammen i påsken, Og all Lykke til videre <3

Høres i grunn litt ut som min opplevelse for 5 år siden.

Godt du fikk så mye smertestillende og ble tatt godt vare på [emoji173]

Åh, beroligende er genialt! [emoji4] fått hos tannlegen [emoji4]

Godt å høre at du hadde en grei opplevelse rundt dette. Ønsker deg alt det beste for fremtiden!:Heartred

Tusen takk :Heartpink

Håper det kan være til hjelp for noen som kanskje går og gruer seg mer enn man trenger :)

Back
Topp