MA oppdaget uke 8

Bompibjørnen

Betatt av forumet
Vi som prøver :)
♡ Aprikosene 2027 ♡
Hei.
Var på tidlig privat ultralyd igår i uke 8+1. oppdaget at det ikke var liv der og at utviklingen hadde stoppet rundt uke 5. var to plommesekker der som tydet på at det har vært to.

Veldig trist og har ikke opplevd det før.
Jordmor som gjorde undersøkelsen skulle kontakte sykehuset i dag så får jeg time der til medikamentell eller kirurgisk behandling. Noen som vet om det bruker ta lang tid? Er det vanlig å få sykemelding i påvente av det? Vanskelig å skulle konsentrere seg på jobben nå.

Men vi prøver å samle mot og se frem til ny prøving. samtidig glad for å vite at det faktisk er mulig å bli gravid.

Så trist å høre at du også må gå gjennom dette :Heartred :sad010 Jeg var sykemeldt når MA ble oppdaget og noen uker etterpå. Det var av andre grunner jeg var sykemeldt, men kjente det var godt å slippe å tenke på jobb oppi alt som foregikk.

Min MA ble oppdaget så sent på dagen at jeg ikke fikk komme til på sykehuset før neste morgen. Men allerede der ble det satt igang medikamentell abort. Fikk første medisinen der også kom jeg tilbake på sykehuset to dager senere for videre behandling. Jeg var veldig taknemmelig for at jeg fikk slippe til med en gang og slapp å gå hjemme og vente på time :Heartred Vet om noen steder hvor man får time alt for langt frem i tid pga kapasitetsproblemer og det er bare horribelt å tenke på. I en så fæl situasjon er det godt at du fikk slippe til med en gang. Lykke til på timen din @Bompibjørnen og håper du ikke må vente så alt for lenge på regnbuespira di

Hei.
Var på tidlig privat ultralyd igår i uke 8+1. oppdaget at det ikke var liv der og at utviklingen hadde stoppet rundt uke 5. var to plommesekker der som tydet på at det har vært to.

Jordmor som gjorde undersøkelsen skulle kontakte sykehuset i dag så får jeg time der til medikamentell eller kirurgisk behandling. Noen som vet om det bruker ta lang tid? Er det vanlig å få sykemelding i påvente av det? Vanskelig å skulle konsentrere seg på jobben nå.

Men vi prøver å samle mot og se frem til ny prøving. samtidig glad for å vite at det faktisk er mulig å bli gravid.
Leit å høre at du også må oppleve dette :Heartred :( Godt å høre at du har fått time så raskt. Jeg fikk påvist MA hos gynekolog en tirsdag, men fikk ikke time før mandagen etter for tabletter/medisinsk abort. Her startet det av seg selv på torsdagen, så slapp "heldigvis" å vente så lenge. Jeg dro på jobb den onsdagen, pga en eller annen rar idé om at jeg burde vel "spare fraværet" til den medisinske aborten. Var veldig lei meg, og orket ikke forholde meg til kollegaer den dagen, så i ettertid skulle jeg absolutt ha holdt meg hjemme den dagen, selv om jeg hadde en ganske rolig dag (har en jobb hvor jeg ikke kan skjerme meg så mye, og må stå stødig i mine egne følelser i møte med andre).

Her er jeg på første prøvesyklus etter MA-en i august, og håper spiren snart sitter for oss begge :Heartred

Hei.

Så leit at du har opplevd dette.

Nå regner jeg med du får fort hjelp siden du fikk time allerede i dag :Heartred

Ift sykemelding så fikk jeg beskjed om at man «bare brukte egenmelding for selve aborten». Jeg nekta siden jeg har en arbeidsgiver som setter karantene på bruk av egenmelding om jeg overstiger 3 tilfeller ila et kalenderår og med IVF så hadde det allerede blitt noen i forbindelse med uttak.

Jeg fikk derfor 5 dager av gyn som oppdaget MA og tok deretter kontakt med fastlege og fikk utvidet så jeg var totalt borte 14 dager fra jobb.

Nå var jeg i elendig form når jeg møtte til UL i uke 8+0, hadde masse gravidsymptomer og var ekstremt kvalm og brakk meg 20-30 gang om dagen, så når jeg da i tillegg fikk beskjed om ikke noe liv var det ikke sjans i havet at jeg orka presse meg på jobb.

14 dager var akkurat det jeg trengte til å bearbeide litt av sorgen, og at kroppen kjentes litt mer min ut igjen.

Ift veien videre så er det veldig forskjellig hvor raskt man kommer i gang. Noen blir jo gravide rett etterpå, hos meg ble det mye komplikasjoner og jeg har først nå i september fått første innsett igjen etter MA i mars. Så 6 mnd fra det ble oppdaget til alt var klart for innsett.

Håper du møter noen som er forståelsesfull og forstår at det er ganske psykisk belastende selv om det skjer for mange :Heartred

Tusen takk for at dere deler erfaringer. Så trist å høre men håper det beste for dere også og at det snart lykkes igjen :Heartred

Ble undersøkt av lege på sykehuset nå og hun vil avvente litt. Hun kunne se en plommesekk og antydning til foster ved siden av. Og lurer på om befruktningen kan ha skjedd senere enn hva vi tror. Hvis det var uke 5 så ser det normalt ut så langt.

Men jeg vet når siste mens var og eggløsning var rundt 2 august og fikk positiv graviditetstest 10 dager etterpå. Så er jo ganske sikker på at jeg skulle vært 8 uker på vei og ikke bare 5. hvis det ikke har skjedd en eggløsning etter det igjen.

Ble tatt blodprøver i dag og skal ta på nytt om to dager for å se HCG nivået om det stiger eller synker. Hvis det synker så er det med å bekrefte at utviklingen har stoppet opp.

Så enn så lenge må vi bare vente litt. Så det svinger veldig. Men vi får ikke store forhåpninger og må bare ta en dag av gangen inntil videre.

Hei igjen. Legen ringte og sa at HCG var over 50 000 og progesteron over 40. Og bare hvis progesteron var under 10 så kunne man si nokså sikkert at utviklingen var stoppet.
Så det blir ny blodprøve på fredag også ny UL om 1-2 uker.

Så det var interessant.

Nye blodprøver i dag og fortsatt høye verdier.
Så må ta ny ultralyd om 5-6 dager og da bør man se et tydelig fosteranlegg.
Så får bare vente og se. Men forbereder oss på at utviklingen har gått i negativ retning.

Back
Topp