MA og SA

Håper alt ordner seg for oss alle. :Heartpink Er ikke noe god følelse i det hele tatt. Har du fådd noe utredning?

Har ikke det nei. Var nok bare en rekke uheldige tilfeldigheter. Har heldigvis fått to friske barn

Jeg er veldig redd for det etter å ha hengt her i mange år, ser etter blod på papiret hver gang jeg er på do.. Det er litt slitsomt og jeg håper det går over.. Statistikken er jo veldig bra i vårt favør og blir bare bedre og bedre for hver dag og uke.. Jeg trøster meg også litt med at verken mamma eller søsteren min har mistet før, de har fått 6 friske barn. Søsteren min og jeg har samme bakovervendte livmor og eggstokker og vi er ca like i vekt, vet ikke sikkert at det har noe å si, men håper det :)

Det er veldig forståelig at man er bekymret som nygravid..
Men jeg tenker som så: Hvorfor ta sorgene og bekymringene på forskudd? Det eneste du gjør, er å oppskake deg selv. Tro meg, det blir nok bekymringer etterhvert når barnet er født. Både når de er babyer, småbarn, barn, tenåringer og etterhver voksne. Vi kommer aldri til å slutte å bekymre oss..
Du kan ikke gjøre noe fra eller til uansett om det skulle bli en SA eller MA.
Men det du kan vite er at for hver dag som går reduseres sjangsen for at det skal gå galt.
Fokuser på det positivte, håp på det beste, og lev i nuet. (Og drøm deg litt bort 8-9 mnd fram i tid ;) )
Sender en god klem :)

Festet den seg ikke før nå? Samboer jobber på sjøen, så er borte 3 uker på og 3 uker av, derfor er der så innmari kjipt om det ikke sitter nå, for vet ikke når jeg får den sjansen igjen liksom.. :(

Brukte 7pp på å bli gravid igjen ja! Min er også på sjøen, 4-4 turnus. Og vi har to aktive gutter så mye som skal klaffe for at det skal bli baby av det :)

Var hos legen idag, ingen henvisning til tidlig ultralyd gitt.. Men jeg ringte en klinikk, å fikk privat ultralyd 6 januar. Da er jeg midt mellom 13 og 14 uker. Tar alle tips å omsorg til meg, å får bare prøve og roe meg litt ned. Ender det med en SA eller MA, så var det vel meningen tenker jeg <3 Ha en fin dag alle!

Missed abortion, at kroppen ikke vet/at kroppen ikke ordner opp selv. Du får altså ingen symptomer slik som ved en spontan abort. Kjempeskummelt:(

Heldig er du!

Tror dette er noe av de fleste av oss tenker innimellom! Er selv veldig redd for at noe slikt skal skje, men klarer og å glede meg fremover. men jeg skal bestille time til Volvat for tidlig ultralyd. Tenkte å ta det i uke 7 ca. Får se hva legen min sier den 17.nov først, men tidlig ul skal jeg ha for å se at alt er bra. Det gjorde jeg i forrige svangerskap og, og jeg ble så mye roligere når jeg så ett hjerte slå, og at det var på riktig plass. Da var jeg mellom 6-7 uker ;)

Jeg tenker mye på det.. hadde en SA i uke 9 i sommer. Så nå er jeg livredd for at det skal skje igjen! Klarer ikke å skappe av. Skal til legen når jeg er 7+4, så tenkte jeg skulle snakke med han da. Kanskje jeg får tidlig ul!

Jeg er også beskymret. skal ha tidlig ul ca uke 8. og et i ca uke 12. bare for å forsikre meg at alt er bra før jeg forteller det til familien i romjula :)

Jeg har selv hatt en SA for to måneder siden. Og var ganske så redd denne gangen og risken er jo alltid der men jeg føler at ting er annerledes nå. Jeg hadde mye murringer og blødde litt hele tiden og da vet jeg at mange blør og har murringer og føder barn etter ni måneder. Men jeg følte på meg den gangen at jeg holdt på å miste...

Men foreløpig føles alt bra hos meg, jeg prøver å "lytte" til kroppen og jeg kjenner hvordan ting forandrer seg og tar det som et godt tegn. IKKE les om SA og MA prøv å fokusere og lese om koselig ting. Kjøp til og med en liten ting til babyen og prøv og senke skuldrene du skal se at dette går bra.
Og husk å ta være på deg selv, spise, drikke og hvile når du føler at kroppen trenger det.

Back
Topp