MA og sånt...

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg begynner å bli ganske nervøs for at fosteret er dødt allerede, men at kroppen ikke har fått det med seg. (Slik som sist. Gikk da i nesten seks uker med dødt foster.)

Hvis jeg tar en test, vil den da vise at noe er i gjerdet? Altså svakere resultat? Jeg har symptomer på graviditet, men det hadde jeg jo sist også. Jeg har gått i to dager og lurt på å ta en test som jeg har liggende, men er så nervøs. :/

Har tenkt å spørre om UL på legetimen jeg skal bestille imorgen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde en MA i mars og klarer ikke stenge de tankene ute jeg heller :( Jeg gikk bare med det døde fosteret en uke (ble oppdaget på tidlig ultralyd 10+4). Håper jeg slipper å få samme beskjed når jeg skal på tidlig ultralyd denne gangen (jeg får henvisning av jordmor) Jeg skjønner absolutt bekymringene du har!!! Tror vi bare må tenke positivt, vi får dessverre ikke gjort noe med det like vel ♡

♡ alle gode ting er tre ♡

Synes absolutt at du skal spørre legen om UL og fortelle om dine bekymringer..
Er ikke godt å gå å kjenne på de følelsene...

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Disse tankene ødelegger mye av gleden. Det hadde hjulpet ufattelig mye å få se et levende foster, også bare det å høre hjertelyden, egentlig. Men vil helst ha UL.

Skulle ønske jeg var førstegangs igjen. Naiv som fy, og fikk til slutt ei sunn og nydelig jente! ;)

kjenner til den følelsen.. Jeg valgte å ikke gå til lege først, bestilte bare time til tidlig ul privat.. Kun for å bekrefte at det var noe der og at d levde denne gangen.. Veldig glad jeg gjorde det, klarte senke skuldrene betraktelig!

Enig at du bør spørre om UL i morgen. Bare det å se et hjerte som banker hjelper veldig på bekymringene man har :) Jeg har ikke opplevd MA men en SA. Jeg fikk henvisning fra legen til tidlig UL :) Håper du får UL og at alt er bra :) Lykke til :)

Legen har sikkert forståelse når du har en MA bak deg.

<3 Gutt feb.12 <3

kjenner til den følelsen.. Jeg valgte å ikke gå til lege først, bestilte bare time til tidlig ul privat.. Kun for å bekrefte at det var noe der og at d levde denne gangen.. Veldig glad jeg gjorde det, klarte senke skuldrene betraktelig!

Jeg ville også til tidlig ul privat,men de sa jeg måtte ha henvisning fra lege.. Er det sånn overalt?

Jeg ville også til tidlig ul privat,men de sa jeg måtte ha henvisning fra lege.. Er det sånn overalt?
Trodde ikke man trengte henvisning fra lege dersom man betalte selv

Sent from my iPad using BV Forum

Nei, feks Aleris og volvat trenger man ikke henvisning..

<3 Gutt feb.12 <3

kun henvisning hvis du prøver deg på sykehuset f.eks! jeg var på Volvat....

Men kan jeg stole på en test om jeg tar en imorgen tidlig? Er det ikke sånn at HCG synker også så og så langt inn i graviditeten? Er 9+1.

En graviditetstest vil nok slå sterkt ut fortsatt. Men hadde du noen symptomer sist? Tenker spotting eller lignende?

I den ene tråden, fra drømmemamma-kraftige smerter og blødning.... ble det lagt ut en fin HCG liste over uker og hvilket nivå man skulle ligge på...

Vil tro at hvis du enda har økning vil den bli sterkere;)

Hør med legen i morgen om UL. Og kanskje du kan få HCG oppfølging en-to ganger i uka...

<3 Gutt feb.12 <3

En graviditetstest vil nok slå sterkt ut fortsatt. Men hadde du noen symptomer sist? Tenker spotting eller lignende?

Symptomer på at jeg kom til å miste, tenker du? Alt var fryd og gammen fram til jeg begynte å blø torsdag kveld og mistet fredagen. Alt var over på under 24 timer. Spydde om morgenen helt til fredagen og hadde ømme pupper fram til en uke før jeg mistet.

I den ene tråden, fra drømmemamma-kraftige smerter og blødning.... ble det lagt ut en fin HCG liste over uker og hvilket nivå man skulle ligge på...

Vil tro at hvis du enda har økning vil den bli sterkere;)

Hør med legen i morgen om UL. Og kanskje du kan få HCG oppfølging en-to ganger i uka...

<3 Gutt feb.12 <3

Det kan jeg gjøre :)

Back
Topp