MA og cytotec

Veientilbabylykke

Glad i forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei alle sammen

Jeg fikk konstatert MA på mandag og var på sykehuset tirsdag for å starte den medisinske abborten. Jeg skal ta cytotec i morgen tidlig og kjenner jeg gruer meg veldig til det i forhold til smertene. Hvilke erfaringer har dere?
 
Ta det du kan av smertestillende de har gitt deg, ha spybøtte tilgjengelig i tillegg til å holde deg nært do. Lurt med varmeflaske i tillegg til smertestillede. Ikke vent med å gå på do ofte, presser det så skal det ut.
Ikke spre beina eller se ned underveis.
Tillat deg selv å gråte og ha vondt.
Du klarer dette :Heartred
 
Ta det du kan av smertestillende de har gitt deg, ha spybøtte tilgjengelig i tillegg til å holde deg nært do. Lurt med varmeflaske i tillegg til smertestillede. Ikke vent med å gå på do ofte, presser det så skal det ut.
Ikke spre beina eller se ned underveis.
Tillat deg selv å gråte og ha vondt.
Du klarer dette :Heartred


Huff.. Det her høres så fælt ut  :arghh: Som om det ikke er ille nok å miste, så skal man gå gjennom så mye fysisk smerte i tillegg :crybaby2 Takk for gode råd ❤️
 
Huff.. Det her høres så fælt ut  :arghh: Som om det ikke er ille nok å miste, så skal man gå gjennom så mye fysisk smerte i tillegg :crybaby2 Takk for gode råd ❤️
Det er ikke noe jeg unner min verste fiende :sorry::Heartred Det er rett og slett gørkjipt
 
Hei alle sammen

Jeg fikk konstatert MA på mandag og var på sykehuset tirsdag for å starte den medisinske abborten. Jeg skal ta cytotec i morgen tidlig og kjenner jeg gruer meg veldig til det i forhold til smertene. Hvilke erfaringer har dere?
Gjorde dette alene på lørdag. Mannen er offshore. Jeg tok alt de ville gi meg av smertestillende. Gikk i timesvis for å sette ting i gang. Jeg fikk aldri noe rier men kneip litt innimellom. Brukte varmeflaske. Drikk masse. Hadde med lydbøker for å distrahere meg selv. Hadde på solbriller for å slippe å måtte se på folk. Jeg fikk sykemelding i en uke og skal til legen å spørre om minst en uke til med sykemelding.
Ta den tiden du trenger.
Og blir du kvalm spør etter kvalmestillende tabletter. Alle medisinene gjør deg kvalm men du kan få noe for det. Ellers slapp av og prøv å ikke tenke for hardt på hva du holder på med.
 
Så trist...
ville bare si at jeg har gjort dette 3 ggr og jeg har aldri hatt smerter! Så det må ikke bli noe verre enn litt mageknip!

Lykke til ❤️ Du klarer dette, og så blir det bedre etterhvert
 
Veldig dårlig erfaring. Regner med du allerede er i gang nå, men ikke begrens smertestillende. Det gjorde jeg og angret med ihjel!
Det er ikke for løye de sier at du må ha noen med deg! Jeg besvimte flere ganger og kastet opp. Hadde fryktelig mye smerter, men det ga seg heldigvis relativt kjapt. Var ferdig med det verste 7 timer etter cytotec var satt. Blødningen varte i 3-4 uker etterpå.

Tillatt deg selv å gråte og sørge så mye du bare vil! Det blir bedre om en stund :)

Lykke til og stor klem :Heartred
 
Håper det gikk bra med deg.

Vi fikk og konstantert MA på torsdag, fikk en tablett da og møtte opp på sykehuset lørdagsmorgen kl 8 og tok de første 4 tablettene. Fikk 2 nye kl 12 og fosteret kom ut kl 3. Blødde mye og rester av morkaken lå igjen så prøvde med 2 nye runder med tabletter før jeg vart trillet ned på operasjonen litt over 11 på kvelden for utskrapning. Hadde egentli ikke noe vondt, bare ubehag, som litt sterke kynnere. Har hatt litt blod på papiret i går og i dag, men trenger ikke bind.
Var stort sett alene hele dagen da gubben slet med å komme seg fra jobben, han er sjømann, men låg heldigvis til kai så han kom innom et par ganger.
 
Når jeg tok frivillig abort for mange år siden fikk jeg fire cyclogest stappa oppi skjeden og deretter tilbud om smertestillende (paraglin forte). Da jeg er veldig liten av bygning takket jeg nei. Det gjorde ikke vondt, var som en gjennomsnittlig mens, og var ikke fysisk noe annet enn at det var greit å være på sykehuset mens alt rant ut... I et bekke , slik at de kunne undersøke om alt kom ut. Psykisk var jeg glad for å gjennomføre det, så det hjalp antakeligvis. Men kroppslig var det ikke noe forferdelig opplevelse.
 
Hei alle sammen

Jeg fikk konstatert MA på mandag og var på sykehuset tirsdag for å starte den medisinske abborten. Jeg skal ta cytotec i morgen tidlig og kjenner jeg gruer meg veldig til det i forhold til smertene. Hvilke erfaringer har dere?
Off så trist å høre❤️Da jeg hadde MA tok jeg tre runder med cytotec, og det var som en dag med menssmerter. Nå fikk jeg ikke ut alt før runde 3, og da var det smerter i korsryggen i tillegg. Men det er overkommelig. Ble ganske dårlig i magen jeg da av cytotec. Føltes egentlig ut som en jævlig dag med fibromyalgi for min del, og det har jeg ofte. Ikke planlegg noe, ligg på sofaen og prøv å fokusere på andre ting. Gjerne skjem deg bort, kanskje du har mannen din tilgjengelig for støtte❤️
 
Back
Topp