MA/Missed abortion

Prematurmammaen

Andre møte med forumet
Jeg har skkuratt fått beskjed om at jeg har en MA. Missed abortion, men fosteret har ikke kommet ut av seg selv enda. Så jeg lurte på om dere som har opplevd det samme kan gi meg noen tips til å framskynde det. Jeg skal ikke tilbake før om en uke, men vil gjerne få det ut. Væråsnsill å hjelp meg. Jeg har det så forferdelig nå.
 
Dessverre får du ikke gjort annet enn å vente til du får piller som støter det ut :(
 
Er dessverre ingenting annet du kan gjøre enn å håpe på at kroppen rydder opp selv før den tid.
Syns det var veldig lenge å vente, jeg har hatt 4 MA'er, og da fikk jeg pillene samme dag det ble oppdaget.

Sender deg en stor klem
 
Jeg syns også det er rart at du må vente en uke. Jeg fikk time for utskrapning morgenen etter.
 
Huff, det er ikke så mye man kan si, annet enn å sende en klem :Heartred
Du må dessverre vente til du får behandling hvis det ikke kommer ut selv...
Hadde en MA selv for 10 uker siden, fikk piller 4 dager etter at det ble oppdaget. Det blir bedre selv om det er grusomt nå... Ta deg tid og ta deg fri om du trenger! Det hjelper å få snakket med helsepersonell eller venner, de er gode til å støtte :)
 
Sender deg en god klem, det du går gjennom nå er forferdelig vondt! ❤️ Som de andre over her sier, så er det ikke noe å gjøre annet enn å vente. Jeg hadde selv en MA i uke 12 i desember, og måtte også vente en uke på innleggelse på sykehuset og oppstart med cytotek tabletter fordi det var midt oppi jula og ikke plass til meg. Det var den lengste og verste uken i mitt liv, men når jeg ser tilbake på det så fikk jeg sørget så mye i den uken jeg ventet at når aborten skulle settes igang var jeg veldig klar for det mentalt. Så sånn sett tror jeg ikke det utgjorde så stor forskjell for meg. Du må gi deg selv lov til å sørge, og snakk med noen som lytter til deg, og steng ute alle «bedreviterne». Ingen vet hvor vondt dette er før man er der selv. Selv om alt føles svart nå, så blir det bedre, det tar bare litt tid.
 
Forstår ikke hvorfor du må vente en uke? Jeg fikk fastsatt MA kl 08:30 en morgen, kl 10:00 satt jeg på sykehuset og de gikk gjennom alt. Kl 07:00 neste morgen var jeg innlagt og 11:30 ble det utført en kirurgisk abort på meg. Hvorfor i alledager må du vente? Det høres helt drøyt ut???
 
Sender deg en klem :Heartred Jeg har hatt to MA selv, begge gangene fikk jeg komme på sykehuset innen ett døgn. Synes det er rart at du må vente så lenge?
 
Sender en varm klem <3 Når jeg hadde MA fikk jeg time på sykehuset 1 1/2 uke etter jeg var hos fastlegen. HCG nivået hadde ikke steget på prøve nr 2 så ble sendt til sykehuset for UL. Jeg klarte ikke å vente så lenge og som deg, ville bare få det ut! Endte opp hos Medicus dagen etter legebesøket og fikk piller samme dag. Det hele var over samme dag jeg egentlig skulle vært på sykehuset. Kostet litt, men verdt det i mitt tilfelle :)
 
Stakkars deg, for en grusom beskjed å få! :( Jeg kunne fått tabletter samme dag, men ventet fordi jeg begynte å blø samme dagen. Håper virkelig du fikk skikkelig hjelp. Det koster så lite å skrive ut en resept på cytotec, forstår ikke hvorfor de lar folk gå sånn.
 
Back
Topp