MA i uke 15, må melde meg ut av januargruppa

Caroline___1989

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hei alle i januargruppa,

Gled dere med at alt har gått så fint. Jeg var strålende lykkelig når jeg var over 12 ukersgrensen og hele jobben min fikk vite jeg var gravid. Gleden var enorm hos familie og venner. Familie har begynt å strikke og jeg har handlet et par ting :) Jeg er 27 år og frisk og samboer er 30 og frisk. Jeg så hjerterytme på UL i uke 6 (var tilfeldig hos aleris ifm spm og da sjekker de med innvendig UL).

I uke 14+4 var vi på tidlig ultralyd for å se om alt var bra med fosteret hos dr Martin Lundring.

Han sa at dessverre var fosteret kun 8+4 dager og hadde dødt i livmoren, ingen hjerte eller liv. Jeg fikk helt sjokk! Jeg hadde hatt et dødt foster i meg uten å merke noenting! Ingen blødning, ingen smerter, fine graviditetssymptomer. Jordmor og lege sa at "du er frisk og må stole på at etter 12 uker hadde naturen ryddet opp om noe var feil".

På en måte gjorde den jo det i uke 8, men tenk å ikke merke noe på 6 uker? Ila denne tiden hadde samboer og jeg vært i Hellas i 2 uker (vi måtta avlyse en tur til miami pga zikavirus, men tydeligvis var fosteret allerede dødt da). Vi kjøpte en bamse i Hellas for å feire 12 uker. Også går alt i knus.

Jeg var så klar for denne januarbabyen min. Jeg har lest to bøker av Gro Nylander, fulgt alle råd om mat, koffein, treningsintensitet og gud vet hva... Jeg vet hvilken vogn, bilsete, seng, ammepute, bedsidecrib osv vi skal ha :(

I går var jeg på Ullevål for å fjerne graviditeten og valget var mellom kirurgisk eller medisinsk. Valgte kirurgisk og er sjeleglad for det. Men fy faen så steintøft d var. Du er på samme dagkirurgisk og d er eksakt samme metode som å ta en vanlig abort. Jeg var i narkose og merket ingenting, ganske sårt endel timer etter men er greit rent fysisk sett.

Så nå skal jeg tilbake til hverdagen da. Kan spise salami og drikke vin og alt, men jeg vil ikke det. Jeg vil være gravid.

Så til alle dere januardamer som har sett liv- sett pris på d.:)

❤️❤️

Uff, så trist. Du er tøff, men livet går videre på viss måte. Du er så ung at, du vil oppleve graviditeten igjen. Ønsker masse lykke til[emoji255]

Å nei, dette var trist å lese. Jeg har ikke opplevd det samme, men hadde sa i uke 9+5 i mars og ble gravid igjen etter 1 mens. Det sies at man er ekstra fruktbar etter å ha mistet, selv om det nok ikke hjelper på akkurat nå. Sender deg en god klem :Heartred

Så forferdelig trist. Ingen som fortjener en slik beskjed. Håper du snart blir gravid Igjen :Heartred

Forferdelig leit at du måtte oppleve det[emoji22] Styrkeklemmer sendes din vei[emoji173]️[emoji173]️

Så utroli trist å lese[emoji22][emoji22][emoji22] Sender over varme klemmer til dere[emoji173]️[emoji173]️

Sender gode klemmer og håper du blir raskt gravid igjen, det hjelper å ha en ny liten en å tenke på :Heartpink

Veldig trist! Eg hadde ein MA som vart oppdaga i veke 19 sist. Tungt når ein går så lenge og trur at alt er bra, men så har det ikkje vore liv på vekesvis. varme tankar sendast <3

God klem!

:sad010Så utrolig trist! Sender en varm klem og ønsker om en så god sommer som mulig, nyt! :hug013

Sender deg en stor klem. Det er utrolig tøft! Har selv opplevd to MA. Stor klem til deg og ta vare på deg selv [emoji173]️[emoji173]️

Jeg hadde MA i uke 12 nå i januar. Det er grusomt når man har kommet seg gjennom første trimester, trodde man....

Jeg ville bare si at jeg har veldig troen på at man er ekstra fruktbar etter en abort.
Vi må ha prøverør, men jeg har vært gravid nå 4 gg på rad: første mistet jeg i uke 10, andre ble til min nydelige sønn, tredje mistet i uke 12 og den fjerde nå( håper jeg ) blir mitt barn nr to?

Begge gg fikk jeg satt inn egg ca 3 mnd etter abort.
Det kan være lurt å vente over din neste mens med ubeskyttet sex og bading pga infeksjonsfare. I hvert fall var det råd jeg fikk fra gyn, men etter det er det bare å hive seg rundt.

En ny graviditet tar bort mye av sorgen, selv om første trimester på nytt er litt ekstra tungt...eller det er nå min erfaring.

Ønsker deg all mulig hell og lykke neste gang, sender en trøste- og styrkeklem :Heartred

Back
Topp