MA, hva skjer nå?

AilOn

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
❁ Juliskatter 2026 ❁
Hater at jeg må melde meg inn her.
Fått konstatert MA på privat ultralyd i dag, foster sluttet å utvikle seg for 13 dager siden. Skulle vært 8 uker nå. Har fått time på sykehuset på mandag.

Hva skjer da? Tabletter? Utskraping? Kan man velge?

Hater at jeg må melde meg inn her.
Fått konstatert MA på privat ultralyd i dag, foster sluttet å utvikle seg for 13 dager siden. Skulle vært 8 uker nå. Har fått time på sykehuset på mandag.

Hva skjer da? Tabletter? Utskraping? Kan man velge?
Så leit å høre at dette har skjedd deg… Føler veldig med deg :(

Jeg gikk gjennom det samme i august. Det hadde stoppet opp rundt 6+3. Tok medisinsk abort i begynnelsen av uke 8. Tror det er først fra uke 10 det er mer aktuelt med utskraping. Klarer ikke helt å huske om jeg fikk valget, men en medisinsk abort er i hvert fall en «snillere» prosess for kroppen, så det er anbefalt å velge det om man ikke var for langt på vei da det stoppet opp.

Jeg fikk den første pilla på sykehuset på en fredag og gjennomførte selve aborten hjemme på søndag. Tok først kvalmestillende og ventet en halvtime før paracet, voltaren, oxycontin og cytotec. Fikk også to oxynorm som man kunne ta etter hvert hvis smertene ble for ille. For min del begynte smertene allerede en halvtime etter at jeg satte inn cytotec og tok seg raskt opp. Det var 4-5 timer med ganske intense smerter med blødningene, og jeg måtte få hjelp av samboeren min til og fra do mens det stod på. Det suste i ørene og jeg ble veldig svimmel og uggen. Vet ikke om det var pga. smertene eller pillene. Jeg spinket og sparte på oxynormen jeg fikk i tillegg, og angrer på at jeg lå der og vred meg i smerter i 4,5 timer før jeg tok den. Så hvis det er noe jeg skulle ønske jeg gjorde annerledes så er det å ikke drøye så lenge med mer smertestillende. Dette er jo veldig individuelt og jeg vet at det er mange som ikke kjenner så sterke smerter, så det kan jo være at du er en av de som ikke får behov for så mye smertestillende. Vi får krysse fingrene for det!

Du får nok god informasjon på sykehuset både muntlig og i et skriv. Så håper jeg du blir møtt med mye omtanke og varme og tusen påminnelser om at det ikke var noe du kunne ha gjort annerledes. Masse lykke til, og vær ekstra snill med deg selv i uka som kommer. Så håper jeg en ny spire sitter når du er klar for det :Heartred

Back
Topp