MA, har det helt grusomt.

Sender deg en god klem! Og så fantastisk raust av deg å klare å gjennomføre bursdagsfeiring for dattera deres midt oppi alt! Håper prosessen blir så grei som mulig, og at du blir snart gravid igjen <3

Huff føler med deg! Har opplevd det selv første svangerskap, da oppdaget vi det i uke 17-18, men fosteret hadde stoppet opp i uke 7-8.
Det var en fæl tid etterpå og vi måtte vente 6 mnd før vi følte Oss klar til å prøve igjen. Ta vare op hverandre og start prøvingen når dere er klar!:)
Nå venter vi nr3 og vi har ikke opplevd det samme igjen. Fått tidlige ultralyden i vært svangerskap for å roe nervene mine :)

Stor klem til deg. Jeg og var 11 uker på vei i sommer da jeg begynte på spotte. UL viste at livmoren var tom, jeg ruget bare på en morkake og fostervann. Den tapte drømmen om en baby er forferdelig vond å bære.
Jeg satte tablettene vaginalt om morgenen, og det skjedde ikke noe før i 18-tiden om kvelden.
Jeg ble sykemeldt i 2 uker kort tid etter MAen, kroppen var helt slått ut av de hormonelle forandringene.

Selv om det er en mager trøst akkurat nå så blir det bedre. Men minnet er sårt. Det nærmer seg terminen nå, og det er så trist å tenke på.

Sender deg og din kjære en enormt stor klem.
Det der her helt for jævlig, tro meg, jeg vet
Man sørger over det som ikke ble.
En drøm, et håp ble knust til grus

En kropp som ikke ryddet opp.
Skyldfølelsen over å ikke ha merket noe
Ikke ha vist. ikke ha skjønt

Det er ikke din skyld, du kunne ikke ha vist.

Ta godt vare på hverandre og bruk den tiden det tar.
Snakk, gråt, hver stille, hver sint... hver hva dere føler.
Det gjør vondt, men det vil bli bedre.

:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Huff, jeg vet så godt hvordan du har det. Hadde selv en MA i uke 13, fosteret hadde sluttet å leve i uke 12. Jeg måtte ta tablettene på sykehuset (tror man må det om fosteret er over 9 uker) men alt kom ut av seg selv og måtte ikke ha utskrapning.

Man må ikke vente i 6 måneder, men vet noen leger anbefaler det for at man skal være psykisk klar igjen. Jeg ville bli gravid igjen med en gang. Ventet bare til mensen kom tilbake (tok 5-6 uker) og etter det ble jeg gravid på første forsøk :) har hørt at man blir lettere gravid etter MA, men vet ikke om dette stemmer...

Vil bare si at jeg synes det hele var helt forferdelig. Jeg gråt og ble sykmeldt fra jobb i flere uker. Var helt knust! Men jeg lover deg at det blir bedre! Etter ny vellykket graviditet blir jeg ikke lenger lei meg når jeg tenker på det. Jeg klarer faktisk å se på det som en erfaring!

Masse lykke til!

Jeg har ikke måttet gå igjennom det selv, så jeg kan ikke si at jeg vet hva du opplever akkurat nå. Vil likevel sende deg en stor klem og ønsker dere alt godt fremover ♡

Hei alle sammen, oppdaget ved ul, 19.02 at den lille spiren hadde forlatt oss allerede i uke 5-6.
Da skulle vi egentlig være 11 uker. Både jeg og min mann er knust i småbiter
Vi har en datter og pga hennes bursdag som var i går, 22.02, og feiring som var i helgen, bestemte vi oss for å vente med medisinene til idag.
Jeg fikk Cytotec som skulle oppløses under tungen. Det gjorde jeg kl 09 i mårrest og ingenting har skjedd enda.
Jeg syns ventingen er helt uutholdelig. Har grått å grått siden vi fant ut av det og det blir ikke lettere.
Føler meg lurt av min egen kropp.
Føler og at det hadde vært lettere om det skjedde av seg selv når spiren sluttet å vokse.
Siden vi hadde et helt problemfritt svangerskap sist, hadde ikke tanken streifet meg at noe slikt kunne skje oss. Har ikke blødd en dråpe blod, ikke da og ikke nå. Vi viste ikke hva "missed abortion" var før det skjedde med oss.
Jeg lurer egentlig ikke på så mye, men trenger trøstende ord da jeg ikke skal på etterkontroll med mindre jeg ikke slutter å blø osv. Er redd for utskrapning, om jeg må det, får jeg narkose? Må vi vente med å bli gravid i 6 måneder? Osv..
På forhånd, takk. Hilsen meg, utslitt, deprimert og redd.

Det samme skjedde meg i slutten av juli/starten av august.
Fikk cytotec og ble kjempe dårlig, tok flere uke (måneder) før jeg kom meg.

Vi prøvde ved første mulighet og ble gravid, er nå i uke 21.

Jeg hadde termin med den jeg mista neste uke. Kjenner ekstra hardt på det...

Håper det går greit med deg og at du blir fort gravid igjen (trenger ikke å vente 6 mnd) og det er kun 10% som trenger utskrapning etterpå.

Back
Topp