*M/BILDER* Muggproblem i barnehagen...! :(

*FruM*

Elsker forumet
Ny oppdatering: Jeg må bare nødt til å vise dere bilder.

Da vi tok vognen for å kastet den fant vi jo ENDA mer sopp. Ikke bare en flekk på undersiden av vognen, men VELDIG mye mer imellom vognen og på ryggen der hun har sovet i TO mnd. Jeg kjenner faktisk jeg er litt i sjokk over at dette ikke har blitt merket av de ansatte?!?! Spesielt siden det har skjedd en gang før, for bare et par mnd siden på MANGE av vognene? Uff... Og Thea har ligget i denne i mange uker nå. I tillegg var det jo bare "flaks" at jeg merket det... Det var jo ikke nødvendig for oss med ny vogn, men jeg kom over et god tilbud på emaljunga som er lunere - derfor byttet vi... Tenkt hvis vi ikke hadde gjort det? TENK hvor lenge hun hadde kunne ligget i dette da?! :O

Ja, jeg er kanskje litt overhysterisk... men men! Muggsopp er liksom farlig også! 

Oppdatering: Har snakket med styrer på både mail og telefon og de skal nå sjekke vognene som er der, og ha dem inne. Vi skulle også få dekket kostnadene til ny vogn på en eller annen måte. 

Etter sommeren fikk vi beskjed om at det hadde kommet mugg på vognen til Thea, og en del andre vogner i barnehagen pga mye fukt der igjennom sommeren. De sa de hadde vasket den godt, men vi valgte å kaste hele vognen - da dette er helsefarlig.

Frem til forrige uke har vi hatt en enkelt reisetrille der, men siden den ikke er så kun nå på vinteren byttet vi den ut i forrige uke med en Emaljunga Scooter. Da jeg kom hjem med den gamle reisetrilla så merket vi at hele undersiden av vognen var dekket muggsopp også..

Hvordan går jeg frem med dette?? Det er jo helt vilt at barn skal sove i disse vognene...? Og vi har ikke akkurat råd til å kjøpe nye vogner hver 2 mnd heller?

hvor er det vognene står/oppbevares i barnehagen?
Tyder jo på at vognene står fuktig helle tiden hvis det blir muggsopp på de.Enkelte barn er jo veldig alergiske på slik typpe også, så det kan jo gjøre at enkelte barn er tette helle dagen eller snører og etc pga alergiene

Hvor står vognene da? Skur eller ute eller hvor?

Jeg ville tatt det opp med de og evt hørt om det er andre foreldre som har samme problem.

bondekone skrev:
hvor er det vognene står/oppbevares i barnehagen?
Tyder jo på at vognene står fuktig helle tiden hvis det blir muggsopp på de.Enkelte barn er jo veldig alergiske på slik typpe også, så det kan jo gjøre at enkelte barn er tette helle dagen eller snører og etc pga alergiene

De står i bod! :S

Thea har vært mye surklete og hostet masse og snørret i høst... Det kan jo være forklaringen på det.

Det bør fikses så fort som mulig hvertfall!
Vi har hatt muggsopp her hjemme og mannen har slitt veldig med astma og da må det være enda verre om det kommer et lite barn med astma eller generelt : /

Jeg hadde tatt det opp med styrer for å høre hva de vil gjøre med dette. Det kan jo ikke fortsette sånn!! 

Jeg hadde sagt klart fra til barnehagen siden flere vogner faktisk har blitt ødelagte, man er ikke laget av penger heller, og vogner er dyre ting å kjøpe inn!!
En annen ting er jo om de ikke er forsikret, for er de det skal man jo få det igjen på innboforsikring.. men det verste er jo at barna kan bli syk av dette.

Synes bh virker fullstendig sløv som ikke tar mer tak i dette enn de gjør.. jeg tror faktisk ar jeg hadde vurdert å bytte bh om barnet mitt har blitt syk av å gå der.

Ville iallefall ikke latt vogna stå i barnehagen. Heller tatt den med hjem hver dag.

HvitSnø skrev:
Jeg hadde tatt det opp med styrer for å høre hva de vil gjøre med dette. Det kan jo ikke fortsette sånn!! 

Frustrert flue skrev:
Oi. Jeg ville snakket med de andre foreldrene og spurt om de også hadde samme problem.
Og kanskje dere sammen kunne gått til styrer/admin i barnehagen og sagt at dere ikke har mulighet til å kjøpe nye vogner hele tiden.

Enten må barnehagen begynne å oppbevare vognene et annet sted, eller så må de kjøpe inn vogner som skal være i barnehagen som ungene deres kan sove i.
Er jo uholdbart at dere skal bruke masse penger på noe som blir ødelagt i barnehagen.

Skal de oppbevares samme sted, i denne boden- så hjelper jo det fint lite ettersom også de vil få fukt. Er jo mer kjipt at ungene blir syke enn at en må ha ny vogn.

Sover de ute når de sover? og er det mulighet for dere å ta vognen hjem hver dag så ville jeg gjort det til de har fiksa problemet. For er det i boden kan det virkelig ikke bare være deres vogn det skjer med...

Miss Fat skrev:
Sover de ute når de sover? og er det mulighet for dere å ta vognen hjem hver dag så ville jeg gjort det til de har fiksa problemet. For er det i boden kan det virkelig ikke bare være deres vogn det skjer med...

Ja, de sover ute nå på høsten. De sover inne på vinteren når det er på det kaldeste vet jeg.

Jeg sa i fra til hun som var på jobb når jeg leverte i dag, og hun sa de skulle ta det opp. Har også sendt mail til styrer slik at hun også er klar over det.

Gitt beskjed om at jeg ikke ønsker at vognen skal stå i denne boden, og at samtlige andre vogner må sjekkes. Jeg sa at vognene bør trilles inn når de stenger frem til boden er riktig isolert og fikset i forhold til fukt. 

Etter sommeren var det nesten samtlige vogner som hadde blitt ødelagte.

Cutie Funny Bubbles skrev:
Her ville jeg forhørt meg med de andre foreldrene om dem har det samme problemet.
HVis ja. så hadde kanskje sendt en felles klage/krav på at dette burde bli bedre. Og faktisk krevd penger for de vognene som er blitt ødelagt.

Og det at barna sover i dette syns jeg er veldig ille.

Men i mellomtiden. har du mulighet til å ta med vogna hjem etter endt barnehagedag?

Ja, jeg kommer til å ta den hjem i mellomtiden med mindre de kjører vognen INN i barnehagen når de stenger!

Dette må du ta opp, jeg tror det er krav til at vognene skal stå tørt. I vår barnehage vet jeg at de utbedret lagerplassen for vognene for noen år siden, fordi det ikke var tørt nok.

Det er godt mulig at hun reagerer på muggsoppen, siden hun har vært så surklete. Hvis hun sover i en vogn som er full av mugg en times tid hver dag, så er det ikke rart det kommer en reaksjon. Er ikke hun atopiker også?

Du kan ta det opp med foreldrerepresentanten også for å høre om det er andre som har problemer med det. 

Selv om det er stress, ville jeg også tatt vognen med hjem, sånn at den står tørt over natten.

kaffikåno skrev:
Dette må du ta opp, jeg tror det er krav til at vognene skal stå tørt. I vår barnehage vet jeg at de utbedret lagerplassen for vognene for noen år siden, fordi det ikke var tørt nok.

Det er godt mulig at hun reagerer på muggsoppen, siden hun har vært så surklete. Hvis hun sover i en vogn som er full av mugg en times tid hver dag, så er det ikke rart det kommer en reaksjon. Er ikke hun atopiker også?

Du kan ta det opp med foreldrerepresentanten også for å høre om det er andre som har problemer med det. 

Selv om det er stress, ville jeg også tatt vognen med hjem, sånn at den står tørt over natten.

Jo, hun er atopiker :S

Frustrert flue skrev:
Oi. Jeg ville snakket med de andre foreldrene og spurt om de også hadde samme problem.
Og kanskje dere sammen kunne gått til styrer/admin i barnehagen og sagt at dere ikke har mulighet til å kjøpe nye vogner hele tiden.

Enten må barnehagen begynne å oppbevare vognene et annet sted, eller så må de kjøpe inn vogner som skal være i barnehagen som ungene deres kan sove i.
Er jo uholdbart at dere skal bruke masse penger på noe som blir ødelagt i barnehagen.

Enig med deg. 

Uff så ekkelt. 
Håper de gjør noe med det så fort som mulig da, og jeg ville gjort som du tenker; tatt med vognen hjem hver dag med mindre de har den stående inne!

MUGGSOPP ER FARLIG!
ta det opp med barnehagen og krev at de gjør noe med det NÅ! og gjerne gi de kritikk på at de ikke har reagert på det da første vognen med mugg ble oppdaget.

Uff, så fælt:(
Ikke kjekt når dere leverer vogner i barnehagen og alle blir ødlakte av MYGG! Det er da svært alvorlig mener jeg!
Du har iallefall gjort rett ved at du sa ifra når du leverte Thea, og at du sendte mail til styrer! Dette problemet bør de ta seriøst, hvis ikke kan dere kanskje gå sammen med flere foreldre, og vise at dere står sammen! (Er vel flere som har reagert på mygg også viss vognene blir ødlakte)
Håper det blir orden på det, at barnehagen fikser problemet!!

Back
Topp