Møteplikt personalmøte når man har gått ut i permisjon

Mammatilma

Elsker forumet
Februarhjertene2017
Fikk nettopp Mail fra arbeidsgiver om personalmøte den 24 januar med møteplikt. Jeg begynte permisjon nå den 17 januar etter å ha vært sykmeldt siden august. Er jeg pliktig til å møte opp på dette møtet?
 
Last edited:
Det kan ikke falle meg inn. Men du kan jo alltids svare å spørre om hva møtet gjelder. Kanskje det er noe alvorlig som gjelder alle
 
Det kan ikke falle meg inn. Men du kan jo alltids svare å spørre om hva møtet gjelder. Kanskje det er noe alvorlig som gjelder alle

Nei skjønner ikke hvorfor jeg skal bli innkallet til møte når de vet jeg er høygravid. Det står i mailen at alle skal møte.

Men jeg kommer til og si opp jobben nå når jeg er i permisjon siden jeg ikke kan fortsette jobben pga arb tid og jeg er alene med ansvaret. Har ikke mulighet til barnepass fra kl 12-22 til et barn på under 1 år..
 
Nei du er i permisjon så du har ikkje møteplikt :)
 
Nei du er i permisjon så du har ikkje møteplikt :)

Må jeg gi beskjed om at jeg ikke kommer på møtet? Har termin om 18 dager, og det kan jo være at jeg ligger og føder når møtet er.. vil jo tro at de skjønner at jeg ikke kommer når de har godkjent permisjonen min?
 
Må jeg gi beskjed om at jeg ikke kommer på møtet? Har termin om 18 dager, og det kan jo være at jeg ligger og føder når møtet er.. vil jo tro at de skjønner at jeg ikke kommer når de har godkjent permisjonen min?
Nei du trenger egentlig ikkje, kan evt bare sende de en vennlig mailvog minne de på at du er i permisjon :)
 
Jeg får også Mail fra jobben, fordi jeg er på maillisten fortsatt. Jeg synes det er hyggelig å holde meg oppdatert, men føler ikke at det er noe plikt. Kanskje du også bare er på maillisten?
 
Jeg får også Mail fra jobben, fordi jeg er på maillisten fortsatt. Jeg synes det er hyggelig å holde meg oppdatert, men føler ikke at det er noe plikt. Kanskje du også bare er på maillisten?

Var fra en person jeg aldri har møtt, så kan være det er den nye sjefen, og det var kun min e-post adresse som lå inne som mottaker..
 
Du har ikke møteplikt når du er i permisjon. Mor må jo ta permisjon 3 uker før fødsel... Ved møteplikt skal du ha betalt for oppmøte og jeg regner med at det får du nok ikke av arbeidsgiver...
Du kan jo evt svare tilbake:
Regner med at dette ikke gjelder meg da jeg har gått ut i fødselspermisjon?
 
Har dere tariffavtale?
Sniker fra et annet forum, håper det er ok, kjente jeg nesten fyrte meg litt opp på dine vegne. [emoji23]
 
Har dere tariffavtale?
Sniker fra et annet forum, håper det er ok, kjente jeg nesten fyrte meg litt opp på dine vegne. [emoji23]

Har tarifflønn vertfall.. har hatt så mye problemer med arbgiver.. da jeg ble sykmeldt ble jeg truet med oppsigelse.. jeg er organisert gjennom Fellesforbundet, og når de tok kontakt ang dette hadde de selvsagt ikke sagt noe om oppsigelse.. skal si opp jobben nå når jeg er i permisjon, men vil vente litt til før jeg leverer inn oppsigelsen min
 
Har tarifflønn vertfall.. har hatt så mye problemer med arbgiver.. da jeg ble sykmeldt ble jeg truet med oppsigelse.. jeg er organisert gjennom Fellesforbundet, og når de tok kontakt ang dette hadde de selvsagt ikke sagt noe om oppsigelse.. skal si opp jobben nå når jeg er i permisjon, men vil vente litt til før jeg leverer inn oppsigelsen min
Da ringer du fellesforbundet og spør om du har møteplikt [emoji8] tarifflønn er ikke det samme som tariffavtale, desverre. De har ikke lov å si deg opp som gravid nesten uansett hva du og de gjør, du er såpass godt beskyttet av arbeidsmiljøloven. Og jeg ville ikke sagt opp før permisjonen nermer seg over, som et stikk i siden sånn at de ikke får satt inn noen andre fast [emoji8] hvis de er vanskelige altså
 
Da ringer du fellesforbundet og spør om du har møteplikt [emoji8] tarifflønn er ikke det samme som tariffavtale, desverre. De har ikke lov å si deg opp som gravid nesten uansett hva du og de gjør, du er såpass godt beskyttet av arbeidsmiljøloven. Og jeg ville ikke sagt opp før permisjonen nermer seg over, som et stikk i siden sånn at de ikke får satt inn noen andre fast [emoji8] hvis de er vanskelige altså

Sendte Mail om dette gjaldt meg siden jeg har nettopp begynt på fødselspermisjon, fikk svar tilbake: stemmer det. Ha en fin permisjon..
Hadde de laget styr igjen hadde jeg ringt saksbehandleren min hos Fellesforbundet.. regner med de har tariffavtale, da de er et ganske stort firma (de som har de fleste serveringsstedene og kiosker på flyplassene rundt omkring i Norge)
Nei var det jeg også tenkte.. vente til oktober/november med å levere inn oppsigelsen ;)
 
Du har ikke møteplikt når du er i permisjon. Mor må jo ta permisjon 3 uker før fødsel... Ved møteplikt skal du ha betalt for oppmøte og jeg regner med at det får du nok ikke av arbeidsgiver...
Du kan jo evt svare tilbake:
Regner med at dette ikke gjelder meg da jeg har gått ut i fødselspermisjon?

Sendte dette til hun jeg fikk mailen med. Fikk svar tilbake: stemmer det. Ha en fin permisjonstid.. virker som om de hadde "glemt" at jeg er i permisjon nå..
 
Sendte dette til hun jeg fikk mailen med. Fikk svar tilbake: stemmer det. Ha en fin permisjonstid.. virker som om de hadde "glemt" at jeg er i permisjon nå..

Da slipper du å tenke noe mer på det :) kos deg i permisjon- og barseltiden :D
 
Back
Topp