Fikk nettopp Mail fra arbeidsgiver om personalmøte den 24 januar med møteplikt. Jeg begynte permisjon nå den 17 januar etter å ha vært sykmeldt siden august. Er jeg pliktig til å møte opp på dette møtet?
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det kan ikke falle meg inn. Men du kan jo alltids svare å spørre om hva møtet gjelder. Kanskje det er noe alvorlig som gjelder alle
Nei du er i permisjon så du har ikkje møteplikt
Nei du trenger egentlig ikkje, kan evt bare sende de en vennlig mailvog minne de på at du er i permisjonMå jeg gi beskjed om at jeg ikke kommer på møtet? Har termin om 18 dager, og det kan jo være at jeg ligger og føder når møtet er.. vil jo tro at de skjønner at jeg ikke kommer når de har godkjent permisjonen min?
Jeg får også Mail fra jobben, fordi jeg er på maillisten fortsatt. Jeg synes det er hyggelig å holde meg oppdatert, men føler ikke at det er noe plikt. Kanskje du også bare er på maillisten?
Har dere tariffavtale?
Sniker fra et annet forum, håper det er ok, kjente jeg nesten fyrte meg litt opp på dine vegne. [emoji23]
Da ringer du fellesforbundet og spør om du har møteplikt [emoji8] tarifflønn er ikke det samme som tariffavtale, desverre. De har ikke lov å si deg opp som gravid nesten uansett hva du og de gjør, du er såpass godt beskyttet av arbeidsmiljøloven. Og jeg ville ikke sagt opp før permisjonen nermer seg over, som et stikk i siden sånn at de ikke får satt inn noen andre fast [emoji8] hvis de er vanskelige altsåHar tarifflønn vertfall.. har hatt så mye problemer med arbgiver.. da jeg ble sykmeldt ble jeg truet med oppsigelse.. jeg er organisert gjennom Fellesforbundet, og når de tok kontakt ang dette hadde de selvsagt ikke sagt noe om oppsigelse.. skal si opp jobben nå når jeg er i permisjon, men vil vente litt til før jeg leverer inn oppsigelsen min
Da ringer du fellesforbundet og spør om du har møteplikt [emoji8] tarifflønn er ikke det samme som tariffavtale, desverre. De har ikke lov å si deg opp som gravid nesten uansett hva du og de gjør, du er såpass godt beskyttet av arbeidsmiljøloven. Og jeg ville ikke sagt opp før permisjonen nermer seg over, som et stikk i siden sånn at de ikke får satt inn noen andre fast [emoji8] hvis de er vanskelige altså
Du har ikke møteplikt når du er i permisjon. Mor må jo ta permisjon 3 uker før fødsel... Ved møteplikt skal du ha betalt for oppmøte og jeg regner med at det får du nok ikke av arbeidsgiver...
Du kan jo evt svare tilbake:
Regner med at dette ikke gjelder meg da jeg har gått ut i fødselspermisjon?
Sendte dette til hun jeg fikk mailen med. Fikk svar tilbake: stemmer det. Ha en fin permisjonstid.. virker som om de hadde "glemt" at jeg er i permisjon nå..
Da slipper du å tenke noe mer på det kos deg i permisjon- og barseltiden