Møte med anestesilege

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Flere som får det? Jeg går på blodfortynnende fordi jeg ble alvorlig syk etter forrige fødsel (fikk masse blodpropper i lungene, leggene og lysken, ble innlagt 1 mnd tilsammen og mistet hele barseltiden med førstemann :( ), og ringte sykehuset og spurte hvordan de gjør det ift fødsel. For det er ikke bare - bare å føde på terapeutisk dose med blodfortynnende i kroppen. Mistet også masse blod sist så måtte få blodoverføring, og da gikk jeg ikke på blodfortynnende engang. Jeg får da en samtale med anestesilege også ift epidural osv, for jeg ønsker muligheten for epidural, MEN det er ikke noe jeg vil bestemme meg for før jeg føder. Og man kan ikke få epidural hvis man har tatt fragmin så og så lenge i forkant pga blødning fare i ryggen elns. Noen som har vært på sånt møte som vet hva det innebærer? Hva som tas opp? :)

Dette kan jeg desverre ikke svare på ,men håper du får svar av noen andre.
Lykke til:)
Ville gjerne også postet denne på genrelt, så får du nok flere svar:)

Jeg kan desverre heller ikke svare på annet enn det med epidural. Du må ikke bestemme deg nå :) men det er greit at de vet de kan bruke det i tilfelle :) så du kan takke ja nå, men likevel takke nei under fødsel :)

Ja, jeg er litt spent på hva planen er, da jeg snakket med dem (flere avd, både hematologisk og fødepoliklinikk), virket det ikke sommde visste hva de skulle gjøre idet heletatt ift fødsel heller. Snakket om igangsetting - noe jeg ikke ønsker :) ønsker at det starter selv.

Ja, jeg er litt spent på hva planen er, da jeg snakket med dem (flere avd, både hematologisk og fødepoliklinikk), virket det ikke sommde visste hva de skulle gjøre idet heletatt ift fødsel heller. Snakket om igangsetting - noe jeg ikke ønsker :) ønsker at det starter selv.
Uff får håpe du slipper det da :/ har aldri hatt det selv så vet ikke hvordan det er. Men håper da virkelig de får en plan på hvordan de skal gjøre dette snart.
Ikke noe godt for deg heller å gå å uroe deg :(

Uff får håpe du slipper det da :/ har aldri hatt det selv så vet ikke hvordan det er. Men håper da virkelig de får en plan på hvordan de skal gjøre dette snart.
Ikke noe godt for deg heller å gå å uroe deg :(
Ja, jeg har nemlig hørt at det å bli satt igang er veldig mye verre enn at kroppen ordner opp selv. Men jeg stiller meg på bakbena ift igangsetting haha :p da får jeg heller bare få en antifragminsprøyte eller noe som stopper virkningen der og da når fødselen er igang. Jeg tror det finnes, men virket ikke som at føden hadde hørt om det (kan hende anestesilegen har det :) )

Ja, får håpe vi kommer frem til en OK plan! :)

Ja, jeg har nemlig hørt at det å bli satt igang er veldig mye verre enn at kroppen ordner opp selv. Men jeg stiller meg på bakbena ift igangsetting haha :p da får jeg heller bare få en antifragminsprøyte eller noe som stopper virkningen der og da når fødselen er igang. Jeg tror det finnes, men virket ikke som at føden hadde hørt om det (kan hende anestesilegen har det :) )

Ja, får håpe vi kommer frem til en OK plan! :)
Anestesi vet det helt sikkert ja :)

Jeg går også på blodfortynnende, fikk infarkter i morkaken sist. Baby var liten for alder og kom tidlig. Jeg fikk KS og hadde pga hellp nesten ikke trombocytter igjen i kroppen og hadde lav blodprosent, mistet så 500ml blod. Lå akkurat 0.5 over på blodprosent for å unngå blodoverføring. Denne gangen får jeg blodfortynnende og skal trolig ha nytt KS, så er litt spent. Jeg har heller ikke hørt om medikamenter som stopper antikoaguleringen, det mest vanlige er jo å stoppe med blodfortynnende noen små uker før termin. Jeg skal ikke ha samtale med anestesilege, men med overlegen for kvinne og
barneklinikken på sykehuset :)

Jeg går også på blodfortynnende, fikk infarkter i morkaken sist. Baby var liten for alder og kom tidlig. Jeg fikk KS og hadde pga hellp nesten ikke trombocytter igjen i kroppen og hadde lav blodprosent, mistet så 500ml blod. Lå akkurat 0.5 over på blodprosent for å unngå blodoverføring. Denne gangen får jeg blodfortynnende og skal trolig ha nytt KS, så er litt spent. Jeg har heller ikke hørt om medikamenter som stopper antikoaguleringen, det mest vanlige er jo å stoppe med blodfortynnende noen små uker før termin. Jeg skal ikke ha samtale med anestesilege, men med overlegen for kvinne og
barneklinikken på sykehuset :)
Jeg kan dessverre ikke stoppe det, da risikoen for at jeg får lungeemboli/DVT er vurdert til veldig høy. Men jeg fikk høre at mange gjør det ja :) hadde vært en drøm å slippe sprøyter de siste ukene :p ! Men lykke til, høres ut som dere har en plan da.

Back
Topp