Mørkredd?

Rita1994

Forelsket i forumet
Virker som jentungen på 6 uker er mørkredd. Hun slår seg ikke til ro i mørket, gråter selv når hun ligger i armene mine. Vi har nattlys, ei marihøne med stjernehimmel-lys som veksler mellom å lyse rødt, blått og grønt som hun er kjempe fasinert av dersom vi har mer lys på på rommet. Men helt mørkt, kun nattlyset, døra på gløtt eller både nattlys og gløtt i døra fører kun til gråting. Kan så små være mørkredde? Og i såfall, hva i alle dager kan jeg gjøre for at mørket ikke skal virke så skummelt? Har ei lillesøster(16 år) som er så mørkredd at hun ikke tørr gå utforbi døra i mørket, ikke tørr se ut vinduene, må ha gardiner trukket foran vinduer og full belysning, og hun tørr hvertfall ikke kjøre scooter i mørket. Jeg vil virkelig ikke at Elida skal bli like redd, da jeg ser hvor vanskelig det gjør hverdagen for søstra mi. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å gjøre mørket mindre skummelt?

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde spurt på helsestasjonen.
Min største er mørkeredd, men det kom ikke før han ble større. Rundt 3,4 års alderen.
 
Gutten min ble også urolig når det er helt mørkt, men etter at vi begynte å ha på radio på soverommet og satte sengekant på senga ble han mye roligere.
 
Back
Topp