Mørkredd baby?

Tillemor

Flørter med forumet
I natt har jeg brukt alle våken-timene til å eksperimentere litt. Og resultatet er (enten er jeg veeeeldig trøtt nå og bare fabler, eller så må det være noe i det): hver gang jeg slår av lyset tar det maks 2 minutter før lillegutt våkner og er urolig. Slår jeg på lyset roer han seg og sovner de fleste gangene. Har vi lyset av kan jeg få ham til å sove med ansiktet begravd inn i puppen, men da lekker jeg som et uvær og får dessuten ikke sove mer enn en halvtime fordi jeg trenger å bevege meg. Har vi på lyset sover jeg heller ikke lenger fordi det bare er for lyst. Konklusjon: babyen min er 2 uker og må være mørkredd. Og hvis jeg skal få sove noe må jeg nok investere i et svakere slags nattlys eller noe...

Min gutt var også veldig urolig når lyset ble skrudd av. Kjøpte så en uro som har nattlys integrert i det. Når han våkner skrur jeg den på. Lyset er svak, og står på i ca 30 min. Deretter dimmes det ned av seg selv helt til lyset er helt avslått. Det funker iallefall for min gutt.

Jeg ville ikke vent ham til å ha lyset på hvertfall, men kanskje ha et lite nattlys. Det går seg helt sikkert til ganske snart :)

Jeg ville ikke vent ham til å ha lyset på hvertfall, men kanskje ha et lite nattlys. Det går seg helt sikkert til ganske snart :)

Enig! Lillemor her reagerer og på at lyset slukkes etter amming osv.. Men da stryker jeg henne på magen eller hånda til hun roer seg, og så sovner hun ganske fort etterpå..

Enig! Lillemor her reagerer og på at lyset slukkes etter amming osv.. Men da stryker jeg henne på magen eller hånda til hun roer seg, og så sovner hun ganske fort etterpå..
Ja... Nå har det jo vart i 2 uker, 2 uker uten søvn på natta. Så det er rart med det, det å vende dem til det ene og det andre blir litt glemt bort i desperasjon på søvn...
Men nå sover jeg som sagt dårlig med lys på også, så et nattlys eller uro eller liknende var kanskje ikke en dårlig idé.

Ja... Nå har det jo vart i 2 uker, 2 uker uten søvn på natta. Så det er rart med det, det å vende dem til det ene og det andre blir litt glemt bort i desperasjon på søvn...
Men nå sover jeg som sagt dårlig med lys på også, så et nattlys eller uro eller liknende var kanskje ikke en dårlig idé.

Forstår godt frustrasjonen! Man blir jo tussete av å ikke få sove! Håper det ordner seg på ett eller annet vis!

Forstår deg godt. Søvn er viktig. Her har vi små cottonsball hengande på sengegavlen. Kanskje eit tips sia det gjev lite, men behagelig lys ;-)

Vi har den spøkelseslampa fra Ikea. Den kan du stille inn på både sterkt og svakt nattlys. Fikk den i gave sist gang, og brukt den masse. Anbefales;)

Vi har walk in closet med skyvedør så vi har lyset på inne der, og har døra litt på gløtt. Aner ikke om hu er mørkredd men jeg klarer ikke ha det helt mørkt med baby i senga :p
Skal montere nattlampe, men sambo er treig :p

Vi har kjøpt inn sånne elektriske Telys fra ikea som vi har like ved sengen hans. Nok til at han holder seg rolig, ikke lyst nok til å forstyrre oss.
(Skal sies at jeg fint sover med lyset på, men er nok best å unngå det)

Her er det nesten motsatt ;) lillegutt blir sååå fasinert av lyset at han glemmer å spise og ligger bare å ser på :P når jeg slår av så sovner han :)

Samme her. Mn skal investere i nattlampe:)

Back
Topp