Mørkeredde barn..

Gitte__

Forumet er livet
Når er det "vanlig" at barn blir mørkeredde?[:)]

Leon som er snart 3 år er mørkredd.

Knøtta har alltid vært det, Snuppa har aldri vært det.. [;)]

Min sønn er ikke mørkeredd, men han har fått noen monster i skapet. Det begynte vel for 6-7 mnd siden, så han var da rundt 3.5 år.

ORIGINAL: Månemor

Vår er begynnt sånn smått å bli mørkerredd, han er 2,5 nå. Ikke vært det før.

Ok, kanskje det har begynt her også da[:-] I forgårs sovna han ikke før 01.30[8|] Gråt og ropte IKKE når vi prøvde å gå ut av rommet...
I går kveld sovna han i 20 tia, men først når vi hadde slått på et lite lys[8D]

Han er også veldig opptatt av at det er mørkenatta ute no[8D]

jenta mi har ikke vært mørkredd alltid, begynte i 2 - 2,5 års alder. gutten min er snart 2 og har ikke noe mørkredd nykker til nå. han sover i mørkt rom mens storesøster må ha nattlys

Hu her har vært redd for mørket siden hun var 6 mnd tror jeg. Hylskriker når det blir mørkt. Så her må vi ha på et lite lys hver natt.

ORIGINAL: Bdancer

Er det vanlig å bli mørkeredd?
Gjør de trygge på mørket. Gå bevisst steder/rom uten å slå på lyset for å vise at det ikke er noe farlig.

Jeg vet ikke[8|] Trudde ikke det begynte så tidlig vertfall..
Men er ikke noe glad i mørket selv, men har ingen problemer med å sove i mørket[:-][8D]

Forrige uke gikk strømmen når jeg og han var alene hjemme, da var klokka ca 18 så det ble MØRKT overalt, han ble ganske redd og sa hele tiden: ta på lyset, ta på lyset..

ORIGINAL: Bdancer

Er det vanlig å bli mørkeredd?
Gjør de trygge på mørket. Gå bevisst steder/rom uten å slå på lyset for å vise at det ikke er noe farlig.

Er vel ikke mer vanlig enn uvanlig. Min er ikke redd for mørke, tror han heller er fasinert over det, og han stor koser seg når vi er ute og kjører i mørke. [:D]

Monstrene han har i skapet sitt er der uansett om lyset er på eller ikke. Eller han liker ikke å være alene i et helt mørkt rom, men vist vi er på rommet sammen med han, så syns han det er spennende og gøy.

tobias har nettopp begynt å få monstre under senga og i skapet (han har ikke skap på rommet sitt...), men det har nok sammenheng med at vi lånte lille prinsesse "jeg vil ikke sove"-boka for et par uker siden.. [8D]
han er 3 år.. sover alltid med lyset på, og sier det er skummelt når han våkner om morran og jeg har skrudd det av før jeg legger meg..

må nok gå til innkjøp av en ny stikkontaktlampe.. [:)]

ORIGINAL: mammasinramp

tja... mørkeredd har hun nok blitt nå i d siste tror jeg... her har vi en skummel mann ved døra sier hun[&o][:-] skremmer jo vettet av meg og til tider om nettene når hun våkner og hyler om skumle mannen..

Off håper dere tar ho alvorlig? stakkars lille!![&:]

Det som i hvertfall er godt er at barn er noen lettlurte små[:D]
Finn på et knep for å fjerne det skumle, og dere får trygge gode barn(mange av dere i hvertfall).

Snuppa her var livredd for edderkopper når hun var liten, seriøs angst. Så da var det bare å tenke logisk..hva er edderkopper redd for? Hmm, det første jeg fant i lekebutikken var en litt stor tøy flaggermus.
Kjøpte den og fortalte lillemor at nå kunne hun være trygg, for flaggermuser spiser edderkopper! Og jenta sovna fint![:)]

Ang mørkredde, så er et tips og gjøre mørket morsomt. Vi har det sånn at vi fortsatt hver fredag kveld går ut å ser på stjernene[:)] Og snuppa nå har ingen problemer med å gå ut med søpla, eller hente ved e.l.

Back
Topp