Mørkeredd

godmor.

Flørter med forumet
det var ett alvorlig uvær her en kveld.Lynet og tordnet i ett sett.(Sikkert noen av dere andre som fikk uværet også).
Jeg tok med meg lillegutt ned i første etasje og prøvde og forklare så godt jeg kunne,hva som forgikk.
Han begynte ikke å gråte,men krøp godt opp i fanget mitt med store bekymrede øyne.
Jeg sang for han for å prøve å ufarliggjøre det.
Jeg tror ikke han ble noe mindre redd,når det slo ned rett utenfor så lyset gikk og det knistra i alle kontakter.

Etter dette,så har han blitt kjempe redd når jeg skal legge han.
Jeg har egentlig ikke veldig lyst til, at han skal bli vant til å ha på lyset om natten,men i dag hadde jeg ikke noe valg.
Han var virkelig redd.Han blir også veldig redd,hvis han hører en litt ukjent lyd utenfor.
Han har aldri vært redd for mørket eller lyder før.Så jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på for å få han tilbake,til å
ikke være redd igjen.Har forklart rolig,at det ikke er noe å være redd for å at vi er der for å passe på han,men det hjelper ikke.

Noen som har noen gode råd til meg?Er det bare en periode?

Nattlampe? Det brukar vi kva natt her, mest fordi han likar å "lese" før han sovnar, og det er bedre enn å ha på det sterke taklyset...[:)]

Det er vel bare naturlig at han er litt bekymret, det er ikke så lett for de å forstå hva som skjer..
Men jeg ser ikke problemet med å ha en liten lampe på, om det får han til å føle seg tryggere. [:)]
Maja skrur på lampen over sengen, om hun føler at hun trenger det, og så skrur hun den like gjerne av igjen de kveldene hun føler for det..

Back
Topp