Mørk farge på urin?

Frk august

Glad i forumet
Noen som vet hva det kan skyldes? Foruten lite væskeinntak..
Synes urinen nærmest har vært orange den siste uken. Jeg drikker mye, men spiser en del isbiter og har hørt man mulig kan bli dehydrert av det?[&:] Føler meg hvertfall ikke dehydrert, så lurte på om noen vet hva det eventuelt kan skyldes..

Det kan ikke være blod i urinen da?[8|]

Hm.. Det hadde jeg aldri tenkt på en gang.. Har ikke sett noe antydning til blod på papir eller i toalettet, men skal følge med de neste dagene :)

Har du begynt å hovne opp i kroppen? Kanskje du lagrer mer væske i kroppen og dermed får mer konsentrert urin...?

Veldig enkelt å bare levere en urinprøve til lab'en på legesenteret, da!

jeg har også veldig mørk urin..men lite væskeinntak skyldes det ikke, for jeg drikker og drikker[:D]

vet ikke selv hvorfor det er sånn..

Sånn har det vært hos meg og i det siste. [&:] Selv om jeg drikker mye vann.  Skal til jm på mandag, så får jeg sjekka ut urinen [:)]. 

ORIGINAL: Frk august

Hm.. Det hadde jeg aldri tenkt på en gang.. Har ikke sett noe antydning til blod på papir eller i toalettet, men skal følge med de neste dagene :)

Trenger ikke se noe på papiret om der skulle være noe i urinen.

ORIGINAL: Fjärild

Har du begynt å hovne opp i kroppen? Kanskje du lagrer mer væske i kroppen og dermed får mer konsentrert urin...?

Veldig enkelt å bare levere en urinprøve til lab'en på legesenteret, da!

Jepp, det er det! Men jeg er ikke bekymret, mer nysgjerrig på hva det skyldes. Så fremt det ikke er noe annet som tyder på at noe skulle være galt venter jeg på jm-timen på tirsdag..
Jeg kan ikke se at jeg har hovnet opp noe særlig.. Det er kanskje bare noe jeg har spist eller drukket..

Tar du B-vit. tilskudd? Gjør du det så kan urinen bli mørkere.

ORIGINAL: Lucy9

Tar du B-vit. tilskudd? Gjør du det så kan urinen bli mørkere.

Hm.. Jeg tar B12 injeksjoner, vet ikke om det går for det samme..
Men jeg ser det er mer normal farge av og til, så det er sikker bare avhengig av væskeinntaket. Jeg drikker mye utover dagen, og da ser det passe normalt ut igjen :)

Jeg har mørk urin av og til.. legen min var ikke bekymret.. det var normalt sa han!! spesielt om morgningen!!

Men synes det er verdt å sjekke det!

Back
Topp