Møkkalei!!

Miss Independent

Elsker forumet
Amming er koselig og alt det der men begynner å bli møkka f lei!!!!

I starten er det "amming er det beste for barnet" så man gjør det med glede...litt tøff start men man gjør det beste ut av det. Etterhvert er det "la babyen styre det hele, gi h*n når han vil ha" og det gjør man...

Han er for liten til avvenning så man lar det passere... Men nå holder jeg på å bli gal; amming annenhver time utløser frustrasjonen!!

Men kan ikke nekte det beste for babyen min heller...??? :confused:

Amming er koselig og alt det der men begynner å bli møkka f lei!!!!

I starten er det "amming er det beste for barnet" så man gjør det med glede...litt tøff start men man gjør det beste ut av det. Etterhvert er det "la babyen styre det hele, gi h*n når han vil ha" og det gjør man...

Han er for liten til avvenning så man lar det passere... Men nå holder jeg på å bli gal; amming annenhver time utløser frustrasjonen!!

Men kan ikke nekte det beste for babyen min heller...??? :confused:

Det ER slitsomt å amme, det tar mye krefter og det kan i perioder slite på...!
Skjønner godt at du blir frustrert, men det er helt vanlig at babyer dier hver andre time, selvom flere spiser sjeldnere.
Jeg tenker at enten så innfinner man seg bare i at det er slik, eller så holder man det ikke ut. Det høres kanskje litt rart ut, men slik opplever jeg at det er.
Sender deg en klem :)

Hver andre time på kveldstiden og nettene? Er det virkelig normalt og vanlig? :confused:

Jeg vil ikke tro det er helt uvanlig nei, dessverre. Her puppes det som regel hele kvelden av og på i timene før leggetid. Og varierende på natten. Det kan gå 4 timer, men det går som regel kortere.

Ha ha, superlinkedama:D du er herlig:) Ja, det tar på og amme, og krever mye av kroppen også! Skjønner godt du blir frustrert av lite søvn. Man blir frustrert og lei. Ammingen min har gått opp og ned, men håper og kunne amme lenge til:)

Emmeth har og netter der han pupper hele natta uten og slippe puppen, så kjenner til det. Sender deg en god klem:)

Jeg leste at Gro Nylander skulle gå av med pensjon nå, så da blir nok ammepresset mindre! :)
Det blir like friske unger av de som får litt mme i tillegg også, tenk; det er tilogmed barn som KUN får mme!! Ellers er det jo bare å sitte med puppen ute i noen måneder til, "hold ut".

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Jeg leste at Gro Nylander skulle gå av med pensjon nå, så da blir nok ammepresset mindre! :)
Det blir like friske unger av de som får litt mme i tillegg også, tenk; det er tilogmed barn som KUN får mme!! Ellers er det jo bare å sitte med puppen ute i noen måneder til, "hold ut".

Begge mine jenter er vokst opp på MME:) Blitt folk av de også;) Jeg har holdt ut m amming og lite melk pga Emmeth har kumelkallergi!

Synes du ammepresset er stort?
Jeg synes veldig mange ønsker å amme jeg, men kanskje vet for lite om hva det innebærer og skulle hatt mye bedre hjelp og veiledning fra helsesøster (sikter ikke til deg, Hali, mener helt generelt!)
Forventningene til mange jeg kjenner er hvertfall helt rare i forhold til hva ammingen faktisk innebærer.
Jeg synes Gro Nylander er en herlig dame!

Synes du ammepresset er stort?
Jeg synes veldig mange ønsker å amme jeg, men kanskje vet for lite om hva det innebærer og skulle hatt mye bedre hjelp og veiledning fra helsesøster (sikter ikke til deg, Hali, mener helt generelt!)
Forventningene til mange jeg kjenner er hvertfall helt rare i forhold til hva ammingen faktisk innebærer.
Jeg synes Gro Nylander er en herlig dame!
Neida, jeg synes ikke det er for stort. Jeg sa det mest på spøk :) men det er mye klaging over hyppig amming her inne, og om det er så slitsomt så kan man like gjerne slutte eller i allefall spe på litt med erstatning. I allefall nå som babyene er fire mnd..

Jeg personlig synes det er veldig sårt å ikke kunne amme verken dag eller natt, så ammeklaging irriterer vettet av meg.

Neida, jeg synes ikke det er for stort. Jeg sa det mest på spøk :) men det er mye klaging over hyppig amming her inne, og om det er så slitsomt så kan man like gjerne slutte eller i allefall spe på litt med erstatning. I allefall nå som babyene er fire mnd..

Jeg personlig synes det er veldig sårt å ikke kunne amme verken dag eller natt, så ammeklaging irriterer vettet av meg.

Ja, det skjønner jeg godt at er litt leit.
Men det er da jeg mener forventningene kanskje er litt på styr?
(Vet jeg har klaget selv, men har personlig ikke ment å klage på selve ammingen, men den hyppige oppvåkningen og at babyen ikke roer seg etter amming - beklager om det har tatt av...)
Det er jo helt vanlig at ammebabyer spiser oftere pga den lett fordøyelige melken og at produksjonen skal holdes oppe!
Og jeg mener på INGEN måter at MME ikke er bra nok ;)
Det er virkelig ikke alle som kan amme, slik er det bare.
MEN om man ønsker og vil amme, så mener jeg at man må regne med endel styr :p

Skjønner jeg godt. Jeg er vel ei av de som koser meg m natt amming, men ikke når det innebærer en urolig unge. Så klager jeg også;) Sender deg en god klem:)

For lite søvn blir man rett og slett gal av.
Innerst inne har jeg lyst å slutte men gutten tar ikke flaske helt ennå. Lyktes litt forrige uke men nå er det nekt - så tillegg er ikke mulig, selv om vi prøver hver kveld.
Så jeg beklager hvis det blir for mye klaging om amming her inne... Men slik er realiteten for meg. Trøtt, sliten, gretten og ja møkkalei.

Takk for linkene Fru H. Skal lese gjennom de, så kanskje jeg blir klokere.

Innerst inne har jeg lyst å slutte men gutten tar ikke flaske helt ennå. Lyktes litt forrige uke men nå er det nekt - så tillegg er ikke mulig, selv om vi prøver hver kveld.
Så jeg beklager hvis det blir for mye klaging om amming her inne... Men slik er realiteten for meg. Trøtt, sliten, gretten og ja møkkalei.

Det er veldig synd han ikke tar flaske da, om du egentlig ønsker å slutte med ammingen.
Håper det løser seg for dere, og at det blir slik dere ønsker ;)
Og klart det er lov til å klage! Man er seg selv nærmest, og har sitt man synes er trått!

Jeg likte det ikke i starten heller, men etter hvert ble det bare en del av hverdagen, nå tenker jeg ikke over det lenger. Litt press opplever jeg at det er, når helsesøster sier blant annet at hun synes det er bra snuppa ikke vil ta flaske, så er det er lite press der, men jeg har ikke tenkt å slutte så bryr meg ikke noe om det.
Jeg er også heldig som har et barn som ikke spiser mye om natten, kun 1-2 ganger, eller ingenting (bank i bordet).
Hun spiste veeeldig hyppig om natten før, men så gav det seg litt etter litt:)

Forstår deg veldig godt! Når man så gjerne vil men ikke kan fordi babyen ikke kan suge, må være veldig sårt! Jeg fikk ikke til å amme på dagen, eller snuppa ville ikke, synes det var veldig trist da jeg måtte gi det opp! Ammer jo fortsatt på natta, og prøver å kose meg med det men ikke alltid like lett å sette like stor pris på det 5 ganger iløpet av en natt :p

Har du prøvd ulike flasker? Vet at Dr.Brown's sine wide neck flasker ligner veldig på en pupp og mange barn tar de ;) Ville nok prøvd mme eller grøt på kvelden om jeg var deg! Så får du iallfall sove litt lengre i strekk på natta ;) Velling laga på mme blir jo supermix, det kan man gi med teskje så slipper man å bekymre seg for flaske! Lettere for magen å bli vent på velling enn grøt :) Her får snuppa "supermix" på flaske om kvelden: 50/50 med mm og mme og 1ts grøtpulver i. På det sover hun hvertfall 4 timer før første mating :D

Det var ikke sånn ment, rom for å klage her :) jeg bare nevner at det er lov å drite i hele ammingen om man er sliten og lei. (men skjønner det er plundrete om han nekter flaske :o) Håper han tar flaske snart, eller som marian87 sier, litt grøt :)

Ja, håper han tar flaske snart. Men han tar det når han tar det.

Men kan ikke skjønne at han kan være sulten hver andre time? Det er det som er så vanskelig å begripe.. :confused:

Back
Topp