Møkka nabo!!!!!

tamlin77

Glad i forumet
Bor på landet, med ingen naboer nært bortsett fra en hytte tvers over veien. Eieren av denne hytta har nå solgt leiligheten sin og flyttet til denne hytta. Hytta er ikke omgjort til hus enda. Vi har hatt endel greier med han før, som at han plutselig sto med gravemaskin og skulle grave over hele jordet vårt for å koble seg på vannet vårt. Da jeg nektet dette så ble han pottesur og klagde meg inn til kommunen. Jepp fornuftig mann. Men der nede lo de av han bare. Men nå har han altså flyttet inn fast. Da det ikke er omgjort til bolig så er det ingen krav til renovasjon, så i en periode brukte han vår søppelbøtte. Dette ga jeg klar beskjed om at han ikke kunne gjøre, for vi fyller bøtta fint selv. Så nå har han kjøpt seg et slags brennanlegg, så han brenner søpla si i hagen. Deilig lukt!!! Ringte kommunen og sa ifra, og de skulle gjøre noe med dette over ferien da dette er strengt forbudt. Men nå så har han begynt bilverksted der nå da. Står 5 vrak av biler i hagen som han skal fikse å selge igjen. Fyren er uføretrygdet. Han får gjøre som han vil, men poenget er at han holder på med disse bilene til 1 om natta. Pusser rust og skjærer og bråker værst. I tillegg står han ute å lakkerer bilene, noe som resulterer i en helsikes lukt. Jenta mi har astma og reagerer på dette, så vi må ofte gå inn når han holder på. Har prøvd å snakke med han, men det nytter ikke. Han er en merkelig skrue. Noen som vet hvordan jeg kan få stopp på dette? Er jo ikke akkurat lovlig å stå å lakkere i fri luft heller.

Anmeld ham?

Han hørtes ikke ut som en hyggelig fyr... Han blir vel ikke noe hyggeligere hvis dere sladrer til onkel politi, men når det plager dere såpass mye og barnet ditt blir sykt, og dere har prøvd å snakke med ham, så er det vel ikke mye annet å gjøre enn å anmelde tenker jeg...

Anmeld. Det er strenge krav når man skal lakkere, og han har tydeligvis ikke fulgt dem.

* æpp'n *

Uff, hørtes ikke noe hyggelig ut, og tingen med sånne mennesker er at som regel blir det ikke bedre! Hadde nok uansett anmeldt han, kan jo ikke gjøre som han vil, selv om dere sikkert blir uvenner. Men er det så lett å omgjøre en hytte til hus? Er vel ikke lovlig å bo i hytte hele året, eller?

--selg huset ditt før han får endret brukstillatelse - så sier du til potensielle kjøpere at han bare holder på innimellom, for det er bare hytta hans...
- Nei, det er jo ikke en artig situasjon dette..sånne folk er det nok vanskelig å få til å følge lover og regler... men håper virkelig det kommer til en god løsning for dere..kan jo bli sprø av mindre...:)

Meld ifra til politiet:mad:

Å fy f.... naboer. Er ikke lov å bo der fast før det ikke er hytte.

At det går ann!! :O

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

For det første har han ikke lov til å bo fast på ei hytte. Så det ville jeg sagt i fra om (til kommunen?).

Bråk etter kl 23, flere ganger, da hadde jeg ringt 112 og bedt de komme.

Lakkering utendørs hadde jeg også sagt i fra om. Vet ikke om det er lov men det går jo an å finne ut av.

I tillegg går det an å ta en tlf til NAV å fortelle at han jobber mens han er uføretrygdet. Pensjonister kan jo tjene litt ved siden av men tror ikke uføre kan det.

For det første har han ikke lov til å bo fast på ei hytte. Så det ville jeg sagt i fra om (til kommunen?).

Bråk etter kl 23, flere ganger, da hadde jeg ringt 112 og bedt de komme.

Lakkering utendørs hadde jeg også sagt i fra om. Vet ikke om det er lov men det går jo an å finne ut av.

I tillegg går det an å ta en tlf til NAV å fortelle at han jobber mens han er uføretrygdet. Pensjonister kan jo tjene litt ved siden av men tror ikke uføre kan det.

Man har lov til å tjene 1 eller 1,5 G selv om man er uføretrygdet. Men jeg ville undersøkt om han har alle papirene i orden for å drive med det han gjør. Arbeidstilsynet kunne f.eks ha tatt seg en tur på besøk?

Trodde man kunne være på hytte 9 av 12 mnd i året eller noe slikt, så vet at noen har bodd i en hytte som har omadressert posten noen mnd. i året. Han har vell ikke bodd der så lenge enda, så er vell ikke ulovlig enda? Skjønner frustrasjonen din, hørtes ut som en forferdelig hyttenabo så håper han skjerper seg

For en forferdelig mann.. Jeg hadde i allefall anmeldt det hele, uten tvil.
Hvis du er "plagsom nok" flytter han kanskje igjen? Heh, lov å håpe :)
Men måte på frekkhet ! Må da være mulig å vise vanlig folkeskikk :/

det er ikke lov å bo i hytter på helårsbasis.
det skal jo vere ferie og fritidsbolig...finnes regler for det, sjekk ut reglene og klag igjen til kommunen.

Vi fant også ut at han hadde vaskemaskin ute, og vannet fra maskinen gikk rett i grøfta. Snakket med kommunen, men de virket ikke så veldig villig til å gjøre noe. Politiet mente det var en sak for kommunen, så kom ikke så langt med den heller.
Han har adresse hos datteren sin i folkeregisteret, så er vanskelig å ta han på det også. Men han har sagt til oss at han har flyttet dit.
Han har sendt inn søknad om bruksendring, så blir spennende å se.
Er ganske fortvilende at kommunen ikke hjelper oss her, blir han ikke stoppet så utvikler det seg jo bare.

Anmeld for sjananse og ordensforstyrrelse. Makan til et mannfolk. Er noen som tror de kan gjøre som de vil.

Hvis det er feil vindretning kan det fort bli lakkprikker hos dere på alt dere har ute! Så følg nøye med. Da vil han fort merke litt plunder...

Back
Topp