ORIGINAL: lindaen
ORIGINAL: Heijdii
Jeg er også barnevernsbarn som har opplevd veeldig mye.. Men barnevernet har jeg ikke sett noe til etter jeg fylte 18.. Jeg er ikke usikker på meg selv da, det er kanskje det det går på.. Hvorfor er du usikker? Altså, hva er du usikker på?
Er ikke så usikker på meg selv sånn.. men dette skjedde ganske pang liksom..
å familien trekker seg vekk.. er det som gjør meg usikker, men kanskje jeg skal bo for meg selv å ta imot tilbudet med oppsyn av de? det er jo ikke sikkert de gjør så mye.. sånn som jeg kjenner
til de.. men mødrehjem er en skummelt tanke..
Ja, det ville jeg ha gjort.. Barnevernet sa til meg en gang at jeg kom aldri til å bli noe, aldri til å få meg hus ellernoe, og at jeg kom til å bli alkoholiker.. Fordi 90% av alle barn som har opplevd det som jeg har opplevd havner på skråplanet.. "Bare vent" tenkte jeg.. Jeg skulle aldri aldri gi de rett! Jeg har kjempa meg oppover i livet for å være sikker på at de aldri skulle få rett! Nå har jeg utdannelse, fast jobb, hus, mann, bil, campingvogn, 1 barn og 1 på tur! Kanskje det hadde vært noe å tenke på, at du skal bevise at dette klarer du FINT uten hjelp!
Det er det jeg å få slengt i tryne.. er derfor jeg vil vinne over de,
å ikke de over meg ! at jeg kan vise de at det går, å at jeg kan få ett liv som jeg ønsker..
for jeg ønsker ikke å være på trygd å dritt resten av livet, er det mamma har endt pga hun
bodde der.. kanskje jeg bare skal få meg en leilighet når jeg kan, så vise de ?
JA! Jeg ville gjort ALT.. Absolutt alt for å bevise at de tar feil! Har du noen utdannelse? Jeg kan gi deg noen tips om hvordan du skal komme deg best ut av dette! Den følelsen du får når du har bevist noen så feil, er helt herlig! Faktum er jo at 90% havner på skråplanet på et vis etter fylte 18 år, når de har vært barneversbarn.. Vis statistikken at du ikke hører hjemme der!
Nei, jeg har ingen utdanning.. eler har to år i lære igjen !
ja, bare kom med tips, trenger det jeg kan få [;)] tar i mot all hjelp..
for jeg vil klare meg selv !!
Har du begynt på læretida? Får du opptjent rett til permisjonslønn? Vet du ca hvor mye du har å leve for når ungen kommer? Jeg ville først og fremst funnet meg ei billig lita leilighet, uten å si noe til noen.. så ville jeg innreda den helt vanvittig pent, og så sagt ifra til barnevernet at jeg har funnet plass og bo, takker nei til tilbudet, men om noe skulle skjære seg er du glad for å vite at du har andre alternativer (viser at du er litt voksen og ansvarlig av deg) BARE det ville fått barnevernet til å steile når de kommer på besøk til deg!
Nei, har ikke begynt.. skulle egentlig gå 1 år på folkehøyskole nå..
men sluttet, jeg har fiksa pengene.. får 14 000 ++ i mnd, å engangstønaden..
så det er klart, men får ikke kunne flyttet før mars, da kommer engangstønaden, å da kan jeg
klarer å betale husleige.. men jeg vil så gjerne kunne vise de, for de tror også det at jeg
ikke vil klare det, pga jeg har hatt psykiske lidelser.. drev med ikke så bra ting..
men det er jo over, sluttet momentant dagen jeg fikk positiv test, tror faktisk barnet mitt er
det som kan redde meg fra å gjøre mer dumt, så egentlig tror jeg at jeg skal kunne vise de, men sier jeg ja til mødrehjem kan jeg virke svak på en måte[8|]