Mødrehjem..

ORIGINAL: Lives mamma

syns du skal ta som det kommer jeg, jeg tror du vil klare deg fint... men du har jo ihvertfall i bakhodet at det finnes folk som vil hjelpe om det blir tøft[;)] du virker som ei tøff mamma to be, og jeg har selv en tøff tid bak meg på disse snart 25årene. send gjerne pm om du vil prate[:)]
ORIGINAL: Heijdii

ORIGINAL: Lives mamma

mammaen min var også på mødrehjem, jeg og min bor bodde der med henne(husker ikke selv).
det er jo for og gi mødre den støtte og hjelp de trenger.
hadde ikke jeg hatt venner og familie som stilte opp hele tiden, ville nok det vert et alternativ og takket ja til.
men vi har det fint, og sier bare at om du vet du vil bli mye alene og føler det er skummelt, så ikke nøl. det er ett flott tilbud

ja, bodd der selv, husker fra den tiden.. likte meg godt som barn..
husker jeg fikk passe ungene som var der.. det er jo en fin plass..
men når jeg føler jeg ikke egentlig trenger så presser jeg kanskje meg selv til å gjøre det?

Tusen takk skal du ha[:)]

tror nok kanskje ikke at moren din havnet på trygd fordi hun var på mødrehjem?
Mødrehjem kan være en kjempehjelp dersom du har behov for det. Det å få barn er en kjempeovergang for mange og mange synes det er vanskelig å takle alt det nye. Tror nok at ønsket om at du skal bo der er for din og barnets del, men dersom du føler deg strek nok og at du ikke har behov ville jeg nok heller prøvd å "samarbeide" med barnevernet om andre løsninger. hvor du kan bo i egen leilighet og heller få hjelp dersom du har behov for det.

ORIGINAL: Annask

ORIGINAL: ~Anni87~

ORIGINAL: Annask

ville tatt i mot tillbudet jeg så du er litt sikrere på at ikke bv kommer å henter babyen din....

De kan nok ikke bare komme og hente babyen hennes. De må jo ha noe på hun for og gjøre det.
hadde ingenting på ei venninne av meg annet en att hun hadde vært hos bv før pga vold hjemme og de henta sønnen hennes....

Barnevernet kommer aldri og henter et barn ut av sin familie med mindre de har veldig gode grunner for det. Omsorgovertakelse er siste løsning etter alle andre tiltak er prøvd ut for å hjelpe familien. Så det ligger nok mye mer bak i den historien enn du vet dessverre. Barnevernet er til for å hjelpe familier til å ta seg av barna sine, ikke gjøre livet surt for folk som mange tror.

ORIGINAL: lindaen

Jeg er også barnevernsbarn som har opplevd veeldig mye.. Men barnevernet har jeg ikke sett noe til etter jeg fylte 18.. Jeg er ikke usikker på meg selv da, det er kanskje det det går på.. Hvorfor er du usikker? Altså, hva er du usikker på? 

Er ikke så usikker på meg selv sånn.. men dette skjedde ganske pang liksom..
å familien trekker seg vekk.. er det som gjør meg usikker, men kanskje jeg skal bo for meg selv å ta imot tilbudet med oppsyn av de? det er jo ikke sikkert de gjør så mye.. sånn som jeg kjenner
til de.. men mødrehjem er en skummelt tanke..

Ja, det ville jeg ha gjort.. Barnevernet sa til meg en gang at jeg kom aldri til å bli noe, aldri til å få meg hus ellernoe, og at jeg kom til å bli alkoholiker.. Fordi 90% av alle barn som har opplevd det som jeg har opplevd havner på skråplanet.. "Bare vent" tenkte jeg.. Jeg skulle aldri aldri gi de rett! Jeg har kjempa meg oppover i livet for å være sikker på at de aldri skulle få rett! Nå har jeg utdannelse, fast jobb, hus, mann, bil, campingvogn, 1 barn og 1 på tur! Kanskje det hadde vært noe å tenke på, at du skal bevise at dette klarer du FINT uten hjelp!

Det er det jeg å få slengt i tryne.. er derfor jeg vil vinne over de,
å ikke de over meg ! at jeg kan vise de at det går, å at jeg kan få ett liv som jeg ønsker..
for jeg ønsker ikke å være på trygd å dritt resten av livet, er det mamma har endt pga hun
bodde der.. kanskje jeg bare skal få meg en leilighet når jeg kan, så vise de ?

JA! Jeg ville gjort ALT.. Absolutt alt for å bevise at de tar feil! Har du noen utdannelse? Jeg kan gi deg noen tips om hvordan du skal komme deg best ut av dette! Den følelsen du får når du har bevist noen så feil, er helt herlig! Faktum er jo at 90% havner på skråplanet på et vis etter fylte 18 år, når de har vært barneversbarn.. Vis statistikken at du ikke hører hjemme der!

Nei, jeg har ingen utdanning.. eler har to år i lære igjen !
ja, bare kom med tips, trenger det jeg kan få [;)] tar i mot all hjelp..
for jeg vil klare meg selv !!

Har du begynt på læretida? Får du opptjent rett til permisjonslønn? Vet du ca hvor mye du har å leve for når ungen kommer? Jeg ville først og fremst funnet meg ei billig lita leilighet, uten å si noe til noen.. så ville jeg innreda den helt vanvittig pent, og så sagt ifra til barnevernet at jeg har funnet plass og bo, takker nei til tilbudet, men om noe skulle skjære seg er du glad for å vite at du har andre alternativer (viser at du er litt voksen og ansvarlig av deg) BARE det ville fått barnevernet til å steile når de kommer på besøk til deg!

Nei, har ikke begynt.. skulle egentlig gå 1 år på folkehøyskole nå..
men sluttet, jeg har fiksa pengene.. får 14 000 ++ i mnd, å engangstønaden..
så det er klart, men får ikke kunne flyttet før mars, da kommer engangstønaden, å da kan jeg
klarer å betale husleige.. men jeg vil så gjerne kunne vise de, for de tror også det at jeg
ikke vil klare det, pga jeg har hatt psykiske lidelser.. drev med ikke så bra ting..
men det er jo over, sluttet momentant dagen jeg fikk positiv test, tror faktisk barnet mitt er
det som kan redde meg fra å gjøre mer dumt, så egentlig tror jeg at jeg skal kunne vise de, men sier jeg ja til mødrehjem kan jeg virke svak på en måte[8|]

ORIGINAL: tottelimotta

tror nok kanskje ikke at moren din havnet på trygd fordi hun var på mødrehjem?
Mødrehjem kan være en kjempehjelp dersom du har behov for det. Det å få barn er en kjempeovergang for mange og mange synes det er vanskelig å takle alt det nye. Tror nok at ønsket om at du skal bo der er for din og barnets del, men dersom du føler deg strek nok og at du ikke har behov ville jeg nok heller prøvd å "samarbeide" med barnevernet om andre løsninger. hvor du kan bo i egen leilighet og heller få hjelp dersom du har behov for det.

Hun har nok det.. hun sier hvertfall ;S
men jaja.. om hun lyger det forundrer meg ikke..

Jeg vet nøyaktig hvordan det føles.. Jeg hadde personlig aldri takka ja til slik hjelp.. Jeg hadde gjort alt som sto i min makt for å slippe.. Selv om det er et veldig godt tilbud! Jeg har selv møtt barnevernet på sitt verste, og hadde aldri tatt i mot mer hjelp enn absolutt nødvendig fra de!

Okei, da følger jeg dine råd[:)] å ringer de tilbake i morgen, å sier det
jeg vil å mener.. tusen takk for hjelpen[;)]

Jeg ville kontaktet barnevernet jeg om jeg var deg. Be om et møte med dem hvor du forteller hva du føler rundt dette, og forteller de hvilke ting du tror kan bli vanskelig i forhold til å få barn. Barnevernet er der for å hjelpe deg, og sette inn de riktige tiltakene for at du skla klare å ta deg av ungen din. De kan hjelpe deg med trillepiker så du får slappet av, barnehageplass når det blir aktuelt, ja egentlig det meste. De kan f.eks komme på hjemme besøk til dere og se hvordan dere klarer dere og hjelpe dere om ting blir tøft. Velg å stole på barnevernet, så skal du se at du kommer til å klare dette kjempe fint!!

Håper det ordner seg! Jeg har alltid tenkt at jeg får det alltid som jeg vil, jeg må bare jobbe ekstra for det.. Å jammen har jeg ikke hadde rett i det da[:)]

Håper det ordner seg! Jeg har alltid tenkt at jeg får det alltid som jeg vil, jeg må bare jobbe ekstra for det.. Å jammen har jeg ikke hadde rett i det da[:)]

Ja, håper jeg ogsåå.. jeg å har det, har sagt hele livet.. at jeg aldri skal ende opp som
mamma, uansett !! så vil vise meg selv å andre som vet det, at dette skal gå også[:)] 

vile bare si lykke til!!! 

Takk takk[:)] hjelper bra det..

Var ikke meningen å si at moren din lyger om det, men tenker at det sikkert er andre ting og forhold i livet hennes som har virket inn på akkurat det. Det var vel en grunn til at hun var der sånn som jeg forsto det.
tenkte bare at det sikkert ikke er en isolert hendelse som har ført til det.......men hun kan jo gjerne mene det selv da.....

ORIGINAL: tottelimotta

Var ikke meningen å si at moren din lyger om det, men tenker at det sikkert er andre ting og forhold i livet hennes som har virket inn på akkurat det. Det var vel en grunn til at hun var der sånn som jeg forsto det.
tenkte bare at det sikkert ikke er en isolert hendelse som har ført til det.......men hun kan jo gjerne mene det selv da.....

Går helt fint, du sa ikke noe dumt.. hehe,, men asså jeg tror ikke så
mye på det.. men er redd jeg ender opp med det, for det er vanskelig å komme i skole igjen
visst jeg bor på mødrehjem.. hehe..

Du er jo 19 år og i utgangspunktet ikke SÅÅÅ ung. Men hvis du har hatt en ustabil oppvekst, og kansje ikke er klar for å takle et barn alene, kan det jo være en løsning for å beholde barnet ditt. Jeg ville anbefale deg å prøve å samarbeide med barnevernet for å finne en løsning. Eller en sosionom i kommunen eller lignende.

Det beste er jo å klare seg selv, og lære mens man lever. Men jeg ville ikke gjort det hvis jeg følte jeg ikke var istand til det, eller på noen måte satte barnets beste i fare...

Vet om ett par damer som har vært på mødrehjem,men det var fordi barnevernet ga de en sjanse til å rette opp ting som allerede var galt. Ung mor,som meg selv ( var 19 år ) som var litt på skakke før jeg fikk barn fikk samtale og ellers bare fulgt av helsesøster og jordmor og det gikk bra! Bodde i leilighet, klarte meg selv og elsket livet med min lille prinsesse!

Lykke til !!!!! [:D]

Ja, men jeg vil ikke vise at de "tror!" de har rett liksom..
for jeg sluttet med alt, absolut alt jeg drev meg, da jeg testet positiv,
ikke rus, men andre ting.. det må jo være ett tegn på at jeg er sterk?
eller? føler meg sterk hvertfall[;)]

duuu .. dette greier du kjempe fint. jeg var helt alene, og ble skikkelig tatt på sengen av graviditeten. hadde ikke jobb, og alt så kjempe mørkt ut.

når du får stønadene finner du deg en leilighet.

det er ikke bare bare å ta vare på en liten alene, så ta imot all den hjelpen du kan få. meld deg og inn i amathea. der gikk jeg, og har nå 3 nye bestevenninner. så godt å snakke med andre i samme situasjon.

jeg begynte og på utdannelsen min da gutten min var 5 mnd. er nå kommet halveis. ingenting er umulig.

Ja, tror jeg gjør det .. men er så redd barnevernet.. hehe..
men skal vise de at jeg klarer det !
fikset alt med pengene, får fra mars, så da finner jeg en plass å bo..
håper jeg[:)]

ORIGINAL: Destiny85

Nei, har ikke begynt.. skulle egentlig gå 1 år på folkehøyskole nå..
men sluttet, jeg har fiksa pengene.. får 14 000 ++ i mnd, å engangstønaden..
så det er klart, men får ikke kunne flyttet før mars, da kommer engangstønaden, å da kan jeg
klarer å betale husleige.. men jeg vil så gjerne kunne vise de, for de tror også det at jeg
ikke vil klare det, pga jeg har hatt psykiske lidelser.. drev med ikke så bra ting..
men det er jo over, sluttet momentant dagen jeg fikk positiv test, tror faktisk barnet mitt er
det som kan redde meg fra å gjøre mer dumt, så egentlig tror jeg at jeg skal kunne vise de, men sier jeg ja til mødrehjem kan jeg virke svak på en måte[8|]

Vet du hva? Jeg synes med tanke på din fortid at du skal samarbeide med barnevernet. Jeg dømmer deg ikke for den du er i dag, men når du sier at du har hatt psykiske lidelser, og har drevet med en del ikke bra ting, så burde du kanskje ta imot tilbudet, bevise for de at du klarer deg, og heller la de få seg en overraskelse over at du klarer det?
Virker som du er redd for barnevernet? Hvorfor er du det? De vil jo deg ikke noe vondt! De vil hjelpe deg slik at du slipper og få et barn som havner innen barnevernet selv!

Det er også noe som heter fødselsdepresjoner f.eks, enn om du får det? Eller at psyken svikter under/etter svangerskapet? Det er faktisk ikke uvanlig! Og da sitter du der alene...

Nei, du virker ikke svak om du takker ja til tilbudet, du virker da som ei voksen dame som tar babyen og ansvaret alvorlig, og viser at du ønsker det beste for ungen din!
I tillegg klarer du og bevise for barnevernet at du vil det beste for ungen din, og at du er voksen nok til å takle ansvaret.
Som noen over her sier, 90% av de som har vært innen barnevernet kommer innenfor med egne barn. Motbevis det, og ta den hjelpen og veiledningen du kan få - SAMARBEID!

Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

eeh, joda.. men asså det er jo noen det å vise at jeg kan visst jeg mener det selv !
er flere år siden jeg hadde det, men de tar det opp.. fordi de har det på meg pga, jeg ble kastet ut hjemmefra å rett på barnehjem.. som det jeg mener å føler bør vell ha noe å si i denne saken ????
at jeg faktisk vil klare meg selv, å ikke måtte gå med va barnevernet vil jeg skal..
å heller la de sjekke til meg innimellom, å se alt er bra? få oppfølging av de?
jeg vil ikke på mødre hjem, for er redd jeg detter tilbake, om jeg skal være rundt
folk som sliter selv, å pedagogene der begynner å grave i fortiden min...
det er ikke greit for meg, når jeg har klart å jobe meg til å ble den personen jeg er..
så er ikke enig i det du sier !!!

Back
Topp