Mødre som slanker babyen i magen bør ta seg ei bolle! Er du enig?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Får starte med å si at jeg at jeg ikke har lest blogginnlegget.
Jeg har snakket med en bekjent som fortalte at hun røykte i begge sine svangerskap. Det skulle visstnok gi lavere fødselsvekt. Begge guttene hennes var under 3 kg når de ble født.

Får starte med å si at jeg at jeg ikke har lest blogginnlegget.
Jeg har snakket med en bekjent som fortalte at hun røykte i begge sine svangerskap. Det skulle visstnok gi lavere fødselsvekt. Begge guttene hennes var under 3 kg når de ble født.
Hva prøver du og si?
At det å røyke er "bra" når man er gravid? Røyking KAN gi lavere fødselsvekt. Er ikke dermed sagt at man får bittesmå babyer. Røyken KAN også føre til astma hos babyen. Ikke dermed sagt at man får det. Men slanking av seg selv mens man er gravid er aldri greit når MÅLET med slankingen er å få spe babyer fordi det er status! Er gått sport i det å få tynne, slanke babyer fordi mammaene skal legge minst mulig på seg, for så å være slank "timen etter" fødsel. Merker jeg blir provosert.

Har desverre vært borti dette, i jobben som personlig trener. Hadde en kunde som ønsket å kjøpe PT klipp, hun var da 4 mnd på vei. Jeg spurte henne om treningsmål, og da kom det fram litt ymse, hun ville stramne opp og bli sterkere. Det er jo greit, så spurte jeg henne om indre motivasjon, hvorfor hun ønsket hjelp fra en PT. Da forklarte hun meg at hun ikke ønsket å føde et barn over 3200 g, hun hadde fødselsangst og ville ikke miste kroppen sin.
Jeg ble rimelig forfjamset og sa at hvis dette var den indre motivasjonen ønsket jeg ikke å jobbe med henne. Det høres hardt ut, men det strider mot alt jeg tror på!

Vi klarte, etter en lang og dyp samtale, å komme fram til et mer fornuftig mål som ga henne motivasjon. Når jeg forklarte henne farene ved å slanke fosteret i magen fikk hun dårlig samvittighet. I tillegg snuste hun et par bokser om dagen, for å ikke bli sulten.. Hun trodde ikke det hadde noen betydning, at nikotin var skadelig.

Veldig mange er dårlig opplyst rett og slett! o_O

Så skummelt!!!! At ikke folk skjønner hva de utsetter barnet sitt for... Jeg blir rystet...

Hva prøver du og si?
At det å røyke er "bra" når man er gravid? Røyking KAN gi lavere fødselsvekt. Er ikke dermed sagt at man får bittesmå babyer. Røyken KAN også føre til astma hos babyen. Ikke dermed sagt at man får det. Men slanking av seg selv mens man er gravid er aldri greit når MÅLET med slankingen er å få spe babyer fordi det er status! Er gått sport i det å få tynne, slanke babyer fordi mammaene skal legge minst mulig på seg, for så å være slank "timen etter" fødsel. Merker jeg blir provosert.
Jeg har aldri sagt at det var bra. Skjønner ikke hvor du fikk det fra? Jeg kommenterte det i forhold til de som skrev hvor de er disse som ville ha små, slanke babyer. Jeg skrev også at jeg ikke hadde lest blogginnlegget for å poengtere at jeg ikke var sikker på om det var akkurat sånt det ble siktet til. Jeg ble rimelig sjokkert når hun sa at hun hadde gjort det, kunne ikke fatte at noen ville utsette babyen sin for noe sånt.

Jeg har aldri sagt at det var bra. Skjønner ikke hvor du fikk det fra? Jeg kommenterte det i forhold til de som skrev hvor de er disse som ville ha små, slanke babyer. Jeg skrev også at jeg ikke hadde lest blogginnlegget for å poengtere at jeg ikke var sikker på om det var akkurat sånt det ble siktet til. Jeg ble rimelig sjokkert når hun sa at hun hadde gjort det, kunne ikke fatte at noen ville utsette babyen sin for noe sånt.
Den er grei. Bare kunne ikke forstå hvor røyking osv kom inn i bildet.

Ja de burde absolutt ta seg en bolle, eller ti.
Med denne tankegangen viser man vel at man kanskje ikke er klar for den oppgaven det er å faktisk ta seg av barn. Skremmende!

Jeg skjønner ikke hva som driver folk til og slanke ungen under svangerskap!
At man veldikeholder med vanlig trim tilpasset graviditet og har et sunt kosthold, men slanking? Hva er galt med folk...!!

Jeg skjønner ikke hva som driver folk til og slanke ungen under svangerskap!
At man veldikeholder med vanlig trim tilpasset graviditet og har et sunt kosthold, men slanking? Hva er galt med folk...!!
Folk er egoister. Thats it...

Jeg har aldri møtt noen som har innrømmet at de gjør det, men vet om ei jeg forsto at gjorde det. Hun ville nok aldri innrømmet det men.

Bunner vel i at det er så "in" med små babyer. Har møtt flere jenter som er sikre på at de kommer til å få en prematurbaby, det virket som de håpte på det faktisk.

Det er mammaer som jeg har snakket med som skryter av at barnet deres brukte bare str. 44 til å begynne med.

Noen gjør deg selvfølgelig også for å bevare sin egen kropp.

Jeg har aldri møtt noen som har innrømmet at de gjør det, men vet om ei jeg forsto at gjorde det. Hun ville nok aldri innrømmet det men.

Bunner vel i at det er så "in" med små babyer. Har møtt flere jenter som er sikre på at de kommer til å få en prematurbaby, det virket som de håpte på det faktisk.

Det er mammaer som jeg har snakket med som skryter av at barnet deres brukte bare str. 44 til å begynne med.

Noen gjør deg selvfølgelig også for å bevare sin egen kropp.
Hvordan forsto du at hun slanket babyen sin? Nysgjerrig :)

Hvordan forsto du at hun slanket babyen sin? Nysgjerrig :)

Det var vel fordi hun hele tiden snakket om at hun trodde ungen kom til å bli prematur, at hun måtte kjøpe klær i str. 44 fordi babyen kom til å bli liten o.s.v. Dessuten snakket hun mye om hvor leit det måtte være å få en stor baby, da fikk man jo aldri den følelsen av at ungen var så liten. Dessuten ble man helt ødelagt nedentil mente hun.

Det var ikke jeg som reagerte på det først, men da vi snakket om det fikk alle samme følelsen. Hun ble jo nærmest besatt av små babyer og det å spise minst mulig...

Hun slanket seg i svangerskapet. Og det trengte hun virkelig ikke.

Det var vel fordi hun hele tiden snakket om at hun trodde ungen kom til å bli prematur, at hun måtte kjøpe klær i str. 44 fordi babyen kom til å bli liten o.s.v. Dessuten snakket hun mye om hvor leit det måtte være å få en stor baby, da fikk man jo aldri den følelsen av at ungen var så liten. Dessuten ble man helt ødelagt nedentil mente hun.

Det var ikke jeg som reagerte på det først, men da vi snakket om det fikk alle samme følelsen. Hun ble jo nærmest besatt av små babyer og det å spise minst mulig...

Hun slanket seg i svangerskapet. Og det trengte hun virkelig ikke.
Det er jo ikke riktig. Og hun er dessverre ikke alene om å tenke sånn. Men mange av disse kvinnene må jo bli skuffet når babyen kommer ut normalvektig, fordi babyen har tatt det den skal ha av mor uansett. Syns egentlig også det er litt frekt mot de som faktisk får premature barn og hvor barna kjemper for å overleve.
Jeg har nesten ikke kjøpt klær i str 50 jeg, fordi jeg tror det blir for lite. Så forskjellige kan man altså være.
Kan jeg spørre om babyen ble veldig liten?

Det er jo ikke riktig. Og hun er dessverre ikke alene om å tenke sånn. Men mange av disse kvinnene må jo bli skuffet når babyen kommer ut normalvektig, fordi babyen har tatt det den skal ha av mor uansett. Syns egentlig også det er litt frekt mot de som faktisk får premature barn og hvor barna kjemper for å overleve.
Jeg har nesten ikke kjøpt klær i str 50 jeg, fordi jeg tror det blir for lite. Så forskjellige kan man altså være.
Kan jeg spørre om babyen ble veldig liten?

Babyen ble 3100. Så ikke veldig liten, men nok så. Hun fikk da i alle fall brukt str. 44....

Det er veldig ufølsomt ovenfor de som må gjennomgå en prematurfødsel å snakke sånn.

Syntes det er veldig merkelig at enkelte har fokuset sitt på hvor mye babyen veier når den kommer ut. Jeg skal kose meg med god og sunn mat, og hvis jeg har lyst på mcdonalds en dag så spiser jeg det.

Back
Topp